کد خبر: ۹۳۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 12 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش ۲۷ درصدی بستری شدگان در بیمارستان‌ها نسبت به ۱۵ روز گذشته خبر داد و گفت: عادی انگاری دلیل این وضعیت است.
 محمدمهدی بانشی افزود: تعداد مراجعه  کننده گان به مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد در هفته گذشته نسبت هفته قبل تر ۱۱ درصد  و نسبت به ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته‌ است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: در آذرماه سالجاری ۲ هزارو ۵۰۰ تست، دی ماه ۲ هزارو ۸۰۰ تست، هفته اول بهمن ماه بیش از سه هزارو۴۰۰ تست، و در هفته گذشته چهار هزار ۴۰۰ تست در مراکز نمونه گیری استان انجام شده‌ است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  نیز گفت :هم اکنون ۱۲۰ بیمار در بیمارستان‌های این استان بستری است که از این تعداد ۳۵ بیمار کرونایی قطعی و ۹ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.
پرویز یزدانپناه افزود: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ هزار و ۸۹۳ نفر بهبود یافته  است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی گزارش نشده و شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴۳۲ نفر است.
یزدانپناه با بیان اینکه تعداد موارد بستری شده مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بصورت صعودی در حال افزایش است، بیشترین عامل شیوع کرونا در استان را دورهمی ها، ساده انگاری و عادی انگاری برخی افراد دانست.
 وی ابراز داشت: از ۹۷۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج  شامل تست های PCR و سریع  حدود ١٠ درصد موارد مثبت بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه  گزارش شده است.

یزدانپناه افزود: شروع واکسیناسیون به منزله کنترل بیماری نیست زیرا فعلا بخش کوچکی از جامعه واکسیناسیون می شوند.
وی بیان کرد: همه ما باید تا کنترل نهایی کرونا همراه کادر بهداشت و درمان، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در روز های اخیر گفت : اگر این روند ادامه پیدا کند مجبوریم محدودیت های شدیدتری اعمال کنیم.
حسین کلانتری اظهار داشت: کرونا نه تنها ضعیف نشده بلکه به مرحله خطرناکی رسیده است و اگر مردم رعایت نکنند با پیک شدید تری مواجه خواهیم بود.
وی  افزود:مراسم های عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد بزرگترین خطر برای شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر ها در آستانه سال نو است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:با افرادی که نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند برخورد جدی می شود.
کلانتری عنوان کرد: در استان های همجوار نظیر خوزستان، اصفهان، فارس تعداد شهرستانهای آبی در حال کاهش بوده و تعداد شهرستان‌های زرد و نارنجی در این استان‌ها در حال افزایش است، و با توجه به مراودات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با این استان‌ها باید دقت و توجه بیشتری در کنترل سفرها صورت بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار