معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل لازم‌الاجرا است، گفت: تاکنون بیش از ۹۲ درصد مصوبات اجرایی شده است.
کد خبر: ۹۴۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 13 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سی و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بررسی مشکلات ۱۷ طرح و واحد صنعتی برگزار شد.
سید حشمت‌الله صمیمی‌‌دوست گفت: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال باعث شد طی چند سال اخیر نرخ بیکاری روند نزولی داشته باشد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴، ۱۷.۷ درصد بود و رتبه اول بیکاری کشور بودیم اما با پیگیری‌ها و برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین حمایت نظام بانکی نرخ بیکاری استان در پایان سال ۹۸، به ۱۰.۸ درصد کاهش یافت.
وی در ادامه این نشست در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر عدم اجرایی مصوبات ستاد تسهیل گفت: بیش از ۹۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی شده است، اینکه گفته می‌شود حرفی در ستاد زده می‌شود بعد پیگیری نمی‌شود درست نیست.مصوبات ستاد تسهیل برای دو طرف موضوع لاز‌م‌الاجرا است و بخش خصوصی هم ملزم به اجرای مصوبات هستند.
این مسئول در ادامه سخنان خود از بازگشت مجتمع فولاد بویراحمد تحت عنوان بویر صنعت به چرخه تولید خبر داد و گفت: بویر صنعت یکی از سه صنعت بزرگ استان است که مدت ۳ سال تعطیل شده بود اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته به چرخه تولید بازگشت.
صمیمی‌دوست در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دغدغه سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی مبنی بر شکایت از آنها گفت: اقدامات قضایی علیه واحدها متوقف شود، ضمن اینکه تحت هر شرایطی باید واحدهای راکد، فعال و به چرخه تولید بازگردد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شرکت شهرک‌های صنعتی با یادآوری این نکته که شهرک صنعتی وظیفه حمایت از تولید را دارد، افزود: این شرکت زیرساخت‌های آب، برق، گاز و ...واحدهای مستقر در شهرک صنعتی را فراهم کند.
گفتنی است در این نشست درخواست متقاضیان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال شامل ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و نوسازی ۱۷ واحد صنفی از محل تبصره ماده ۱۸ و ۱۷۵ میلیارد ریال برای سه طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد مورد بررسی قرار گرفت.
ضمن اینکه شرکت لوله‌ بسپار تولید پلی پروتیلن و پلی اتیلن واقع در شهرستان چرام که محصولات خود را از گمرک سایر استان‌ها به چند کشور صادر می‌کند خواستار رفع مشکلات برای انجام صادرات از گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار