با حضور ویدیو کنفرانسی اردکانیان مطرح شد
کلانتری : در خصوص سد آبریز انتظار داریم که وزیر نیرو در زمینه مجوز ماده ۲۳ ما را کمک کند این سد آب مورد نیاز بخش عمده ای از شهرستان کهگیلویه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب را تامین می کند.
کد خبر: ۹۴۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 14 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست کارگروه طرح سازگاری با کم آبی استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی ،مدیرعامل آب منطقه ای و جمعی از مدیران استانی و به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر نیرو و کارگروه طرح سازگاری با آب با کم آبی کشور برگزار شد، گفت : به طور میانگین این استان سالانه ۱۱ میلیارد متر مکعب آب کشور را دارد که از این میزان ۸ میلیارد مترمکعب رواناب و تنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در استان استفاده می شود.
وی از وزیر نیرو درخواست افزایش تخصیص آب استان از حوزه کارون را داشت و اظهارکرد: در حوزه کارون اجازه برداشت آب جهت نیاز استان در بخش های مختلف به خصوص صنعت کشاورزی و خدمات داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تامین منابع آب را در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی پیگیری کنیم.
کلانتری تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های پرآب کشور است اما در صورتی که با خشکسالی مواجه شویم، برای تامین آب شرب شهر یاسوج، مرکز این استان با مشکل جدی مواجه می شویم و باید با تانکر سیار به این شهر آبرسانی شود که در همین راستا تسریع در اجرای سد تنگ سرخ بویراحمد ضروری است و نیازمند توجه وزیر محترم نیرو است.
وی ادامه داد: ماده ۵۶ سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد انجام شده، موافقت دو بانک عامل این سد را گرفته ایم و قرار است که در این خصوص جلسه ای با برخی دستگاه‌های دیگر داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد برای مقابله با تنش آبی و‌کم  آبی تکمیل و بهره برداری می رسد.
کلانتری تاکید کرد: در خصوص سد آبریز انتظار داریم که وزیر نیرو در زمینه مجوز ماده ۲۳ ما را کمک کند این سد آب مورد نیاز بخش عمده ای از شهرستان کهگیلویه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب را تامین می کند. این سد می تواند نقش مهمی در تامین آب شرب این شهرستان داشته باشد.
وی اظهار کرد : موضوع ماده ۵۶ اراضی کشاورزی دشت امامزاده جعفر شهرستان گچساران و دشت خان احمد شهرستان باشت را اخذ کرده‌ایم و هم اکنون پیگیر تامین منابع این طرح‌ها هستیم که انتظار داریم وزیر نیرو مساعدت و کمک لازم را در تامین آب این دو دشت داشته باشد.
وی ادامه داد : در تلاش و پیگیر هستیم که آینده آبی استان کهگیلویه و بویراحمد را به صورت بلندمدت ببینیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زیبنده نیست که یک طرح پس از ۱۰ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد البته در حال پیگیری هستیم که روند اجرایی این طرح تسریع یابد.
گفتنی است که سند سازگاری کم آبی استان کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه سازگاری با کم آبی کشور به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار