گزارش کامل سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و افتتاح پارک علم و فناوری دهدشت و شرکت در چند برنامه دیگر سفری به کهگیلویه و بویراحمد داشت.
کد خبر: ۹۴۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 16 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و افتتاح پارک علم و فناوری دهدشت و شرکت در چند برنامه دیگر وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

ستاری در بدو ورود به کهگیلویه و بویراحمد مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی مدیران استانی و شهرستانی این استان قرار گرفت.
معاون علمی و فناوری رئئس جمهوری در سفر یک روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد از شرکت های دانش بنیان در استان بازدید می کند.
نشست با فناوران برتر، بازدید از نمایشگاه فناورانه، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی استان و دانشگاه آزاد از دیگر برنامه های معاون رییس جمهوری در سفر به این استان است.

افتتاح ویدیو کنفرانس در دهدشت / نبود زیرساخت ها در کهگیلویه و بویراحمد /  نشست جمع بندی سفر + تصاویر

بیشترین حضور مسئول کشوری در استان

حسین کلانتری در اولین برنامه حضور ستاری در یاسوج که بازدید از نمایشگاه فناوری این شهر بود اظهار داشت: تعداد سفرهای معاون فناوری ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد نگاه به فناوری و شرکت های دانش بنیان بیش از هر مسئول و مدیری کشوری است.
وی افزود: با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های علمی در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار این هستیم که معاونت فناوری ریاست جمهوری به این ظرفیت‌ها توجه کند.
کلانتری با بیان اینکه استان ما یک درصد جمعیت و وسعت کشور را دارد، اما بیش از 20 درصد منابع نفتی کشور در این استان وجود دارد، ادامه داد: با انتظاراتی که مردم دارند در دولت تدبیر امید میزان تخت‌های بیمارستانی دو برابر شده و در دولت تدبیر و امید در تولید و ساخت مسکن یک و چهار دهم افزایش داشتیم.
وی بیان کرد: 3 هزار و 500 واحد روستایی در بهمن 98 کلنگ زنی شد و کمتر از 10 ماه 2500 واحد افتتاح شد و کار ساخت 35 هزارمین مسکن در استان در دهه فجر امسال به پایان رسید.
وی افزود: نگاه مردم و جوانان استان به اوج قله هاست و سرمایه گرانبهای کشور نیروی انسانی نخبه، متعهد و دلسوز است و شایسته آن بوده که این نیروی توانمند حمایت ویژه شوند.
افتتاح ویدیو کنفرانس در دهدشت / نبود زیرساخت ها در کهگیلویه و بویراحمد /  نشست جمع بندی سفر + تصاویر
افتتاح ویدیو کنفرانس در دهدشت
یکی از برنامه های سفر معاون رئیس جمهور به استان ، افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان کهگیلویه به صورت ویدئو کنفرانس بود.
دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان کهگیلویه در این افتتاح ویدئو کنفرانس گفت: شهرستان کهگیلویه قریب به 200 هزار نفر جمعیت دارد و از منابع مناسب آب و خاک و معادن برخوردار است.
وی با اشاره به قدمت تاریخی شهر دهدشت گفت: امیدواریم که با تکیه بر فعالیت‌های دانش بنیان شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در این شهرستان باشیم .
نبود زیرساخت ها در کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان کهگیلویه ،رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت‌های توسعه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در این استان مهیا نیست.
سید شمس‌الدین هاشمی ، اظهار داشت: دهدشت سومین شهرستان بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و دارای قدمت تاریخی است.
وی با اشاره به اینکه کاری مهمی که در شهرستان کهگیلویه صورت گرفته ایجاد مرکز رشد واحدهای فناوری و توجه به جوانان مستعد این شهرستان بوده است، عنوان کرد: برخی از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت مرکز رشد شهرستان کهگیلویه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت تأمین و موافقت اصولی این مرکز نیز صادر شده‌ است.
هاشمی با اشاره به نگاه ویژه معاون فناوری رئیس جمهوری به استان، خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدایی که به عنوان مدیر پارک علم و فناوری استان منصوب شدم برخی‌ها این مجموعه را به عنوان پارکینگ می‌شناختند و شاید امید آنچنانی به تحول دیده نمی‌شد.

برخورد با واردات ارز 4200 تومانی با داشتن مشابه داخلی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بزرگ ترین مشکل واحد های فناور در کشور، بحث فضا است.

سورنا ستاری ، افزود: تامین و ظرفیت سازی در بخش فضای فعالیت برای واحد های فناور ضروری است.
ستاری با اشاره به فعالیت واحد های فناور در زمان شیوع کرونا، ابراز داشت: از اوایل فروردین سال جاری داروهای تولیدی در عرصه جهانی تا ۴۵ روز بعد در کشور تولید شده است.
ستاری از حمایت محصولات واحد های فناور که مشابه خارجی آن نیز گاهی وارد کشور می شود خبر داد و اظهار کرد: با در نظر گرفتن استاندارد لازم، قیمت رقابتی اصولی و ظرفیت تولید مناسب حمایت از این واحد ها مورد تاکید است.
وی ابراز داشت: باید با جنس خارجی دارای مشابه داخلی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود، برخورد شده، اما واردات کالا با ارز نیمایی و دلار آزاد می طلبد که واحد های داخلی توانایی رقابت خود را در شاخص های هدف ارتقا دهند.

افتتاح ویدیو کنفرانس در دهدشت / نبود زیرساخت ها در کهگیلویه و بویراحمد /  نشست جمع بندی سفر + تصاویر

بازدید مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه برنامه های خود از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بازدید کرد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز ضمن بازدید از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با فناوران این مرکز دیدار و گفتگو کرد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با همراهی دکتر حسین کلانتری؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین استاندار از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بازدید کرد.
گفتنی است در بازدید ستاری از مرکز رشد سلامت دانشگاه، کلکسیون گیاهان دارویی با متراژ 1000متر مربع و امکان کشت 22 گیاه دارویی، پروژه برق خورشیدی با ظرفیت 30 کیلووات و سالن اجتماعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
لازم به ذکر است این طرح ها با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال انجام رسیده که از این مبلغ 6 میلیارد ریال از کمک های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مابقی از محل اعتبارات ابلاغی دفتر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است‌.
بنا به گفته مسئولان دانشگاه تا قبل از سال 98، 12 شرکت فناور در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وجود داشت که از این تعداد 2 شرکت دانش بنیان بودند.
افتتاح ویدیو کنفرانس در دهدشت / نبود زیرساخت ها در کهگیلویه و بویراحمد /  نشست جمع بندی سفر + تصاویر
برگزاری نشست جمع بندی سفر
در پایان سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان به کهگیلویه  وبویراحمد ، نشست جمع بندی این سفر برگزار شد.
برخی تصمیمات برای اولین بار در کشور 
حسین کلانتری در این نشست جمع بندی سفر یک روزه  به استان، اظهار داشت: این سفر یک سفر هدفمندی است و دکتر ستاری همواره مصوبات سفرهای گذشته خود را به دقت رصد و پیگیری می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: برخی از تصمیم ها و دستورات معاون رئیس جمهور برای رشد حوزه فناوری این استان برای اولین بار در کشور گرفته شده است.
وی افزود: این تصمیمات نشان دهنده شناخت دکتر ستاری از ظرفیت ها، نیازها و قابلیت های کهگیلویه و بویراحمد است.
نماینده عالی دولت در استان از حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از استان تقدیر کرد.
کلانتری بیان کرد: جوانان تحصیلکرده باانگیزه، علاقمند و مطالبه گری در استان وجود دارد که می توانند ریل گذاری مجموعه معاونت فناوری ریاست جمهوری را در کهگیلویه و بویراحمد پیاده کنند و قله های پیشرفت علمی را با رقابت تنگاتنگی که وجود دارد طی کنند.
وی حمایت های همه جانبه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور را نقطه قوت دانشگاه ها، بنیاد نخبگان، شرکت های دانش بنیان و فناوران عنوان کرد.
کارخانه نوآوری در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود
سورنا ستاری هم در نشست جمع بندی سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت راه اندازی کارخانه فناوری استان، اظهار داشت : این کارخانه با همکاری استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت فناوری ریاست جمهوری در استان راه اندازی می‌ شود.
معاون رئیس جمهور، افزود: در پرداخت هزینه بازسازی این کارخانه کمک می کنیم.
وی در ادامه از همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج خبر داد و افزود: سعی می‌ شود در یک نشست موضوع همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با پارک علم و فناوری بررسی شود تا بتوانیم از ظرفیت پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در راستای رشد واحدهای فناوری در استان استفاده کنیم.
معاون فناوری رئیس جمهوری از مساعدت مالی به آزمایشگاه‌ های دانشگاه یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 50 درصد از هزینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی در این دو دانشگاه از طرف معاونت فناوری ریاست جمهوری تامین می‌ شود.
وی در خصوص 2 مرکز رشد دهدشت و یاسوج نیز، گفت: مسئولان استان این موارد را در مصوبات داخلی تصویب کرده و میزان پیشرفت آن را گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار