نکند خدای ناکرده سد آبریز (مارون 2) از اولویت افتاده باشد که امیدواریم از قلم افتاده باشد که در این صورت جفایی عظیم بر مردم روا شده است.
کد خبر: ۹۴۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 16 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار کهگیلویه طی مصاحبه ای ۵ پروژه اولویت دار شهرستان کهگیلویه را عنوان کرده است (۵ اولویت توسعه کهگیلویه از نظر فرماندار)

سید حسین رهی فعال رسانه از طی یادداشتی انتقادی خطاب به فرماندار شهرستان کهگیلویه نوشت :
جناب آقای دکتر کریمی نژاد

با سلام، احترام و آرزوی توفیق؛

مصاحبه جنابعالی با عنوان: 5 اولویت توسعه کهگیلویه از نظر فرماندار): (پتروشیمی دهدشت، آب رسانی به حومه غربی(کشاورزی)، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیترات دیشموک، جاده پاتاوه - دهدشت) به استحضار عموم رسید علاوه بر اینکه چنین نگرشی موجب امیدواری و جای تقدیر و سپاسگزاری است اما از دو جهت مورد نقد و تأمل است که ابتدا از جنبه ی اهم و عام بدان می پردازم.
امید است که به جد مورد بررسی، بازبینی و اولویت اصلی و حتی اگر به عنوان تنها اولویت شهرستان قرار گیرد نیز کاری بس بزرگ، اساسی و بی نظیر است.
نکند خدای ناکرده سد آبریز (مارون 2) از اولویت افتاده باشد که امیدواریم از قلم افتاده باشد که در این صورت جفایی عظیم بر مردم روا شده است.
و همینطور پروژه آب رسانی (شرب) به 4 شهر که امیدواریم هرگز از اولویت نیفتد.

جناب آقای دکتر
لازم می بینم جهت تفهیم بیشتر مطلب بخشی از نامه سردار هاشمی پور به استاندار در تیرماه 99 را یادآور شوم:
[ باضرس قاطع عرض می کنم هیچ عامل و احداث دیگری نمی تواند به اندازه سد آبریز در توسعه، اشتغال، رفع بیکاری و برون رفت استان به ویژه کهگیلویه از محرومیت مؤثر باشد که بی شک امیدواری های فراوانی در مردم ایجاد نموده است نگذارید امید مردم به یأس مبدل شود.
متاسفانه اخیراً تحرکاتی در درون استان مبنی بر تغییر کاربری و تبدیل آن به ایستگاه پمپاژ به گوش میرسد و در خارج از استان نیز در ادامه ی همان تحرکات سازمان یافته و هدفمند که آن زمان منجر به شکست و عقب نشینی آنها شد مجدداً فعال شده اند و قصد توقف حق مسلم مردم کهگیلویه را دارند,  لذا مردم هم باید هوشیار باشند که این سد به سر نوشت سد کلات دچار نشود. شما هم نگذارید امید مردم به یأس تبدیل و حق مسلم و خدادادی آنان پایمال شود.
نیازی به بیان نیست اما می دانید به رغم مخالفت های گسترده و در شرایط بد اعتباری و اقتصادی کشور، زحمات فراوان، تلاش ها و پیگیری های گسترده و شبانه روزی، رو زنی و رایزنی بسیار بعمل آمد تا آبریز به این مرحله رسیده است که طبیعتاً همه ی آن وقت ها و انرژی های هزینه شده، به مثابه ی حقوق و اموال معنوی مردم بوده و در حکم حق الناس است که نیازمند صیانت و استمرار تا رسیدن به سرانجام.
مردم خداجو و ولایت مدار کهگیلویه و چرام، همچنین دشت های گسترده و مستعد و نیروی انسانی کارآمد این شهرستان ها و مناطق اطراف چشم به راه این خدمت عظیم و ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که یقیناً نیازمند دلسوزی، برنامه ریزی و پیگیری مجدانه است. به امید تحقق این مطالبه ی به حق و عظیم مردم. ان شاءالله]

اما از جنبه دوم:
جناب دکتر مستحضرید که برای پروژه های مذکور تلاش ها و زحمات فراوان کشیده شد از شخص استاندار، نماینده سابق مردم در مجلس تا مدیران کل و ...
فرموده اید: [پتروشیمی دهدشت که سال‌ها دچار حرکت لاک پشتی بود اخیرا کارهایی شروع شده و رو به ساماندهی است.]
لازم است یادآور شوم در همان سال ها کارهای بزرگی صورت گرفت و زمینه اشتغال حداقل بیش از 200 نفر فراهم شده بود و مهم تر اینکه حضور شرکت پتروپارس از (بزرگترین شرکت های سازنده پتروشیمی کشور) و عقد قرارداد لازم در مهر ماه سال گذشته منعقد و زمینه ی اجرا و انجام تمامی کارهای کنونی قبلا عملیاتی شده بود
حال؛ جا داشت وخالی از لطف و انصاف نبود که در رابطه با اجرا و پیشرفت فیزیکی طرحهای مذکور عموماً اشاره ای می داشتید و عرض تشکری، اگرچه مردم می دانند.
جناب فرماندار
اما در ارتباط با نیروگاه سیکل ترکیبی از آنجاییکه متولی بخش خصوصی است و ادامه ی کار نیازمند پیگیری مجدانه است نیز یادآور شوم که ظاهراً فقط اسمی از آن به جای مانده و بسان بیمار به کما رفته ای است که در حال مرگ است.
اساسی ترین داروی درمان آن کشاندن سرمایه گذار پای کار و پیگیری توربین در حال ساخت آن است.
به یقین پیشرفت فیزیکی قابل توجه هر کدام از این طرح ها در زمان تصدی هر فرد مسئول، یادگار ماندگاری است که مردم و تاریخ هرگز فراموش نخواهند کرد.
سید حسین رهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار