زمین لرزه چهارشنبه شب که در سی سخت از توابع کهگیلویه و بویراحمد و در مرزهای جنوبی استان اصفهان بوقوع پیوست به مصدوم شدن پنج نفر در شهرستان سمیرم، تخریب بخشی از جاده روستای خَفر و وارد شدن خسارت هایی به برخی منازل، منجر شد.
کد خبر: ۹۴۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 18 February 2021

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه  شبانگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند که در مرزهای جنوبی اصفهان بویژه شهرستان سمیرم احساس شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، دلیل مصدومیت پنج نفر در سمیرم در حادثه زمین لرزه، عجله آنها برای خروج از خانه بود.

منصور شیشه فروش افزود: سه منزل مسکونی روستایی در سمیرم بر اثر این حادثه دچار ریزش و ترک خوردگی دیوارها و یک منزل روستایی دیگر تخریب شد.

وی ادامه داد:  بر اثر این زمین لرزه، بخشی از جاده روستای خَفر در جنوب سمیرم تخریب شد و شبکه آب چند روستا در منطقه پادنای سمیرم، کدورت پیدا کرد که مقرر شد شرکت آب و فاضلاب برای رفع آن اقدام کند.

شیشه فروش با بیان اینکه مناطق مختلف پادنا، کُمه، خفر و حنا در شهرستان سمیرم تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: تونلی که در محور یاسوج - اصفهان ریزش کرد در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

وی با اشاره به اعزام ۲۷ تیم عملیاتی به شهرستان سمیرم و مرزهای جنوبی استان اصفهان، اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران در سمیرم تشکیل شده است و اوضاع منطقه را رصد می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر در این منطقه باران می بارد و تا کنون ۲ پس لرزه با شدت حدود ۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در این منطقه گزارش شده است، تاکید کرد: همه عوامل امدادی و خدمات رسان در جنوب استان اصفهان در حالت آماده باش هستند.

برچسب ها: زلزله ، زمین لرزه ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار