ایمان بیوس در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از توقف صدور دفترچه‌های درمانی در شعب تامین اجتماعی از ابتدای اسفنده ماه خبر داد و گفت: از آن پس مردم باید با به همراه داشتن دفترچه درمانی، شناسنامه و یا کارت ملی به مراکز درمانی مراجه کنند.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 18 February 2021

ایمان بیوس در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در خصوص نسخ الکترونیکی به آگاهی می‌رسانیم از ابتدای اسفند ماه صدور دفترچه درمانی در شعب تامین اجتماعی متوقف خواهد شد و مردم جهت دریافت خدمات درمانی می‌توانند با به همراه داشتن یکی از مدارک دفترچه درمانی پیش دارای اعتبار و برگه، شناسنامه، کارت ملی و یا جلد دفترچه در اختیار بیمه شده، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: اگر پزشک مرکز درمانی جز پزشکانی بود که در نسخ الکترونیکی ثبتنام کرده و قرارداد دارد نسخه نویسی با ارائه یکی از مدارک ذکر شده به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و به مراکز پاراکلینیکی و یا داروخانه ارسال و بیماران می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

مدیر‌کل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی پزشک مربوطه جزو این پزشکان نبود باید در سرنسخه خود و یا برگ مرکز درمانی کد ملی، نام و نام خانوادگی و خدمات مورد نیاز بیمار را نوشته تا بیمار با ارائه آن به مراکز پاراکلینیکی و داروخانه‌ها خدمات لازم را دریافت کند همچنین یک نسخه از این برگه باید نزد خود پزشک جهت تحویل به تامین اجتماعی برای پرداخت سهم وی باقی بماند.

این مسئول خاطر نشان کرد: از آنجایی که دفترچه‌های سابق تامین اجتماعی همچنان اعتبار دارند در صورت وجود و ارائه آن‌ها به پزشک دیگر نیازی به نسخه نویسی الکترونیکی نیست، اما از پزشکان و مراکز پاراکلینیکی درخواست داریم که در بحث نسخ الکترونیکی سازمان ثبت نام کنند تا بتوانند خدمات شایسته‌ای را به بیماران ارائه دهند.

وی متذکر شد: اگر مراکز پاراکلینیکی و داروخانه‌ها به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی نداشتند می‌توانند مانند همان پزشک نسخه الکترونیک را صادر کرده، اما در یک نسخه سربرگ خود هم بنویسد و به مراکز پاراکلینیکی تحویل دهند تا طبق تعرفه‌های تامین اجتماعی با آن رفتار شود و مبالغی را که نیاز است به فرد پرداخت کنیم، یعنی حتی در صورت نبود دفترچه نیز مشکلی پیش نمی‌آید و همان سرنسخه پزشک کفایت می‌کند.

بیوس تاکید کرد: مراکزی مانند سونوگرافی و اکثر داروخانه‌ها به صورت الکترونیکی قابلیت دریافت و ثبت نسخ را دارند، سیستم نسخه نویسی الکترونیک در ابتدای کار قرار دارد و قطعا با مشکلاتی مواجه است، اما در آینده هم مردم و هم پزشکان با این فرایند بیشتر آشنا خواهند شد و مشکلاتی که در زیرساخت‌ها وجود دارد رفع می‌شود.

وی بیان کرد: سایت es.tamin جهت استحقاق سوابق درمانی طراحی شده همچنین افراد می‌توانند با شماره گیری کد *۱۴۲۰*۴# از وضعیت پوشش بیمه درمان خود اطلاع پیدا کنند و یا با تماس با شماره ۱۴۲۰ مشکلات خود را با ما درمیان بگذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار