کد خبر: ۹۴۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 19 February 2021

وزیر راه و شهرسازی با همراهی رئیس سازمان مدیریت بحران برای بررسی وضعیت مردم زلزله زده وارد سی سخت شدند.


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وزیر راه در بدو ورود به سی سخت با همراهی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار در دیدار چهره به چهره با مردم سی سخت آخرین وضعیت مردم زلزله زده را مورد بررسی قرار داد.

در حال بروزرسانی ..

سخنان وزیر راه در نشست مدیریت بحران
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۳:۵۲

وزیر راه و شهرسازی: بافت شهر سی سخت بهتر از گذشته بازآفرینی می شود/ احداث بیمارستان سی سخت را شخصاً پیگیری می کنم

وزیر راه و شهرسازی بر بازآفرینی و احیاء بافت شهر گردشگری سی سخت تاکید کرد و گفت: عملیات بازسازی و ساخت و ساز روستاهای اطراف نیز به جد پیگیری می شود‌.

محمد اسلامی در نشست مدیریت بحران شهرستان دنا، اظهار داشت: باید خدا را شاکر باشیم که تلفات انسانی نداشتیم و هموطنان در سلامت به سر می برند.

وزیر راه با اشاره به اینکه موضوع بلایای طبیعی در کشور ما مسئله پرتکراری است، عنوان کرد: باید در هنگام بلایا بتوانیم با انسجام و یکپارچگی و مدیریت و همراه با اقتدار در صحنه حاضر شویم.

وی افزود: در این هنگام باید ضمن اقدامات بهنگام و ایجاد آرامش با روحیه دادن به مردم آنها را در مدار زندگی قرار دهیم.

اسلامی با اشاره به اینکه در این مواقع مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نخستین عکس العمل را نشان داده و تماس برقرار می کنند، بیان کرد: استانداران و فرمانداران طبق ساز و کار اقدامات اولیه را بدون درنگ انجام داده و ضمن رسیدگی به وضعیت مردم نسبت به شناسایی مشکلات و امداد و نجات اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: به همت مسئولان، مردم و هلال احمر در زمان لازم و بدون فوت وقت عملیات امداد و نجات انجام شد.

اسلامی، اظهار داشت: رئیس جمهور به بنده دستور دادند به جز وظیفه ساختاری حامل سلام و پیام ایشان به مردم دنا باشم.


اسلامی، ابراز کرد: از انجام ماموریت در جمع مردم نجیب این منطقه خرسند و شاکر هستم این مردم در صحنه مطالبه ای نداشتند و مهم ترین مطالبه آنها جاده یاسوج_ سی سخت بود که عملیات اجرایی آن دوباره از سر گرفته شود.


وی بر ضرورت اسکان اضطراری و موقت در سی سخت تاکید کرد و افزود: این مهم با تکمیل توزیع چادر برای روستاها و باقی مانده در شهر خاتمه پیدا می کند.

وزیر تاکید کرد: اگر کسانی هستند که می خواهند اموال و وسایل خود را جا به جا کنند هزینه برای جابه جایی به مردم در نظر گرفته می شود‌.


اسلامی گفت: هزینه ای برای ممیزی نهایی در نظر گرفته شود و ایستگاهی برای اعتراضات مردمی راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: هزینه های صدور پروانه رایگان و ۲۰ میلیون تومان برای برخی هزینه ها از سوی بنیاد مسکن به مردم پرداخت می شود.

اسلامی با اشاره به اینکه در شورای عالی شهرسازی پهنه بندی گسل های کشور را تصویب و ابلاغ کردیم، اظهار داشت: نظام مهندسی موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان است.

وی افزود: اگر دیدیم یکسری از خانه ها رو گسل ها قرار دارند بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان این موضوع را مشخص و نسبت به جا به جایی اقدام کنند.

اسلامی تصریح کرد: در بازسازی توجه شود که خانه ها و مراکز عمومی در روی گسل نباشند.


وزیر راه و شهرسازی، گفت: وام بلاعوض براساس برآورد ستاد بحران تدوین و در همین هفته پیش رو مصوبات را ابلاغ می کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه ارزیابی و کارها به ترتیب محله بندی آغاز شود، بیان کرد: آواربرداری خانه ها هر چه زودتر انجام شده وشهرداری نیروی فنی و شهرسازی از سایر شهرداری برای کمک به این منطقه اعزام کنند.

وزیر خواستار تسریع در آغاز صدور پروانه ساختمان از سوی بنیاد مسکن و سایر متولیان امر شد.


وی با اشاره به تجارب گذشته، گفت: رایزنی های لازم برای هماهنگی با بنیاد مستضعفان برای ارسال سیمان رایگان به این منطقه انجام می شود.


اسلامی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های شهر سی سخت قابلیت گردشگری آن است، تاکید کرد: باید عملیات به سرعت انجام شود تا وضعیت بهتری نسبت به قبل پیدا کند.

وزیر راه بیان کرد: تعدادی از مردم در دیدارها گفتند که از زلزله قبل وام بدهکار هستند اگر مصداق دارد در قالب مصوبه دولت تصمیم گیری خواهد شد.


اسلامی در خصوص مراکز بهداشت و درمان، گفت: برنامه برای احداث بیمارستان را در دستور کار قرار می دهیم و این خواسته مردم را نیز پیگیری می کنم.


وزیر راه تاکید کرد: در کنار مردم هستیم تمام سعی ما و دولت بهبود وضعیت مسکن مردم و بازآفرینی آن است.

تماس روحانی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۳:۱۶

تماس رییس جمهور با استاندار استاندار کهگیلویه و بویر احمد در پی وقوع زلزله

روحانی در گفت و گو با استاندار کهگیلویه و بویر احمد ضمن پیگیری وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان این استان ، از آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه اطلاع یافت.
تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های استان با استفاده از کمک همه دستگاه های ذیربط برای حل مشکلات مردم منطقه زلزله زده و لزوم اسکان موقت سریع کسانی که منازل مسکونی آنان دچار مشکل شده است.
با توجه به فصل سرما، سرعت در امداد رسانی و حل مشکلات مردم زلزله زده از اهمیت بالایی برخوردار است

تخصیص ١٠ میلیارد تومان تنخواه فوری برای استان
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۳:۰۷

تخصیص ١٠ میلیارد تومان تنخواه فوری به استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع نيازهاي ضروري زلزله‌زدگان

در پی زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ ریشتر چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور ارسال ١٠٠ ميليارد ريال تنخواه فوري به استانداري براي رفع نيازهاي ضروري زلزله زدگان را صادر کرد.

اتمام اسکان اضطراری زلزله‌زدگان سی‌سخت تا فردا ظهر
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۲:۴۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر از پایان اسکان اضطراری مردم زلزله‌ زده سی‌سخت تا فردا ظهر خبر داد.
کریم همتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر در سی‌سخت با اشاره به اینکه تاکنون جلسات متعددی برگزار شده گفت: ۱۸۰۰ تخته چادر و ۱۲۰۰ بسته غذایی میان زلزله‌زدگان سی‌سختی توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بعد از بحران‌ها همیشه نارضایتی وجود دارد، گفت: به هزار تخته پتو نیاز است که توسط سازمان امداد و نجات در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در صورت نیاز از استان‌های همجوار کمک می‌گیریم افزود: اسکان اضطراری زلزله‌زدگان سی‌سخت تا فردا ظهر به اتمام می‌رسد.
این مسئول بیان کرد: تیم‌های ارزیاب در حال ارزیابی دقیق خسارت هستند دلیل اینکه برخی مردم از خانه‌های خود خارج نمی‌شوند چون می‌خواهند خسارت وارد به آنها ارزیابی شود‌.
همتی خاطرنشان کرد: هر چه سریعتر دارو در اختیار بیماران صعب‌العلاج و سرطانی سی‌سخت قرار می‌گیرد.

تماس قالیباف با نماینده دنا / روشنفکر: وضعیت رضایت بخش نیست
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۲:۱۵

مهدی روشنفکر نماینده مرکز بویراحمد و دنا، در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دنا اظهار داشت: با توجه به حضورم در مناطق زلزله زده با هماهنگی با همکارن در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق، پیگیر ردیف بودجه‌ای با عنوان بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا هستیم.

وی از ثبت پیشنهاد ردیف بودجه‌ای به شماره 88-550000 با عنوان بازسازی مناطق زلزله زده دنا خبر داد و افزود: به دلیل حضور در مناطق زلزله زده این پیشنهاد با هماهنگی انجام شده به نام یکی از همکاران نماینده مجلس ثبت شده است.

روشنفکر با اشاره به تماس تلفنی شب گذشته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با وی، خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات مناطق زلزله زده به اطلاع رئیس مجلس رسانده شده و درخواست داشتیم برای کمک به این مناطق تصمیم درست و به موقع اتخاذ شود.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شناسه پیشنهاد ثبت شده به شماره 1303 مورخ 30 بهمن ماه مبنی بر ردیف بودجه برای مناطق زلزله زده دنا، ادامه داد: یک مشکلی که وجود دارد این بوده که هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و مسئولان سازمان برنامه و بودجه همین ایراد را نیز وارد می‌دانند.

روشنفکر تاکید کرد: در شرایط فعلی از هیچ کوششی برای تصویب ردیف بودجه‌ای برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا دریغ نمی‌کنیم و امیدوارم منتج به نتیجه شود.

وی وضعیت زندگی در مناطق زلزله‌زده را رضایت بخش ندانست و افزود: مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و با کمبود برخی اقلام و امکانات روبه‌رو هستند که انتظار می‌رود متولیان امر با همکاری مردم نهایت امدادرسانی و کمک را داشته باشند.

فیلم / گلایه سیسختی ها از وضعیت موجود
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۱:۵۹
خبر خوش وزیر برای محور سیسخت
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۱:۴۳

اسلامی در جمع مردم سی سخت بر یکپارچگی در بحث خدمات رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: بنده از طرف رئیس جمهور حامل سلام ویژه و پیام به مردم عزیز و با کفایت استان کهگیلویه و بویراحمد هستم.

وزیر راه هدف از این سفر را ارزیابی وضعیت برای برنامه ریزی جهت تخصیص اعتبار به مناطق زلزله عنوان کرد و افزود: خسارات باید به صورت دقیق ارزیابی شود تا بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت تخصیص دهیم‌.

اسلامی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت قبوض آب، برق و گاز، اظهار داشت: تا زمان اسکان دائم مردم و جایگزینی منازل آنها پرداخت آنها به تعویق می افتد.

وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات زیست محیطی محور سی سخت_یاسوج هستم، بیان کرد: عملیات پروژه جاده محور سی سخت_یاسوج از سر گرفته می شود.

اسلامی گفت: مردم در ساخت خانه ها برای استحکام سازی دقت کنند تا در چنین بحران هایی گرفتار نشوند.

وی تصریح کرد: از رئیس سازمان نظام مهندسی خواستیم که خانه های نوساز بررسی شوند و با کارشناسانی که نظارت بر ساختمان ها داشتند و کوتاهی کردند برخورد شده و به کمیته انتظامی نظام مهندسی معرفی شوند.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: پرداخت تسهیلات عقب مانده مردم دنا به زمان دیگری موکول می شود.

اعلام شیوه بازسازی سیسخت
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۱:۲۳

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مناطق زلزله زده شهر سیسحت گفت : ابتدا باید خدا را شکر کنیم که این زلزله تلفات جانی نداشته است.

اسلامی افزود : در اینجا علاوه بر  وظایف ذاتی خود با عنوان وزیر راه ، از طرف رئیس جمهور ماموریت یافته ام به عنوان نماینده ویژه وی در سیسخت حاضر شوم .

وی ادامه داد : پس از بازدید در نشستی که در فرمانداری برگزار خواهد شد ، جمع بندی صورت گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
اسلامی گفت : در خصوص مساعدت های لازم از طرف دولت ، مصالح و اعتبار در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که خود مردم با سلیقه خود بازسازی خانه های خود را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار