همزمان با سراسر کشور تمرین «پناهگیری در زلزله» ویژه دانش‌آموزان روستای‌های بخش جعفرآباد استان قم و دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات در قم اجرا شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 20 February 2021

به گزارش تابناک قم، تمرین «پناهگیری در زلزله» در دبستان‌های پسرانه شهدای گمنام جعفرآباد و مهدیه پستکان به همت خانه‌های هلال روستاهای جعفرآباد و پستکان برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم در این زمینه گفت: با پیگیری معاونت آموزش و پژوهش و همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر قم با خانه‌های هلال روستاهای جعفرآباد و پستکان، ۴۰ تَن از دانش‌آموزان این مدرسه‌ها، آموزش‌های مقدماتی لازم برای «پناهگیری در زلزله» را فراگرفتند.

محمد مصباحی بیان کرد: همچنین تمرین «پناهگیری در زلزله» در دبستان‌های دخترانه حضرت زینب(س) و صاحب‌الزمان(عج) روستای عسگرلو به همت خانه هلال روستای باقرآباد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی «آمادگی در برابر مخاطرات» نیز در ساختمان مرکز امور جوانان هلال احمر قم و با حضور اعضای تیم سحر در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شد.

«بخش جعفرآباد یکی از بخش‌های استان قم با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بیش از ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی و ترکی با مرکزیت شهر جعفریه است؛ این بخش در مسیر راه ارتباطی استان‌های غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و ۳۳ روستاست؛ فاصله شهر جعفریه تا شهر قم حدود ۴۰ کیلومتر است.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، خلجستان، کهک، جعفرآباد و سلفچگان است.» 

 

حضور ۱۳۴۶ تن مشارکت‌کننده و ۲۲۴۳۴ تن‌بهره ور در برنامه‌های هلال احمر  

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در مجموع یکهزار و ۳۴۶ تَن مشارکت‌کننده و ۲۲ هزار و ۴۳۴ تن بهره‌ور در برنامه‌های دی و بهمن این معاونت حضور داشتند.

مصباحی اضافه کرد: ۵۱ کانون مشارکت‌کننده اعم از دانشجویی، جوانان، روستایی و طلاب در این برنامه ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه، برنامه‌هایی همچون اجرای طرح ساعت عاشقی (زیارت نیابتی در حرم مطهر) و طرح آمران سلامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

وی افزود: همچنین ساخت پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و نشر در فضای مجازی و ساخت کانال تخصصی هلال زلال در فضای مجازی از جمله این برنامه ها بود که در نهایت ۹۴ تن شرکت‌کننده و هشت هزار و ۴۶۰ تن بهره‌ور در آن حضور داشتند.

مصباحی گفت: در هفته کاهش بلایا، سالروز زلزله بم نیز جلسه توجیهی و آموزشی اعضای تیم حمایت روانی و اجتماعی و اردوی توان‌افزایی اعضای شورای اجرایی و ساعت صفر و مانور تیم‌های حمایت روانی اجتماعی فرهنگی برگزار شد.

«زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶٫۶ ریشتر در ساعت ۵:۲۶ بامداد روز جمعه پنجم دی ۱۳۸۲ به مدت ۱۲ ثانیه شهر بَم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند و حدود ۵۰ هزار کشته برجا نهاد.»

وی گفت: ساخت کانال تخصصی در فضای مجازی توسط اعضای کانون دانشجویی و اجرای مانور پناهگیری ایمن در ۶ مرحله ویژه خانه‌های هلال و برگزاری دوره آشنایی با اصول حمل مصدوم در شرایط متفاوت، از دیگر برنامه‌ها بود که ۴۹۲ تن شرکت‌کننده و ۴۰۰ تن بهره‌ور در آن شرکت داشتند.

وی افزود: در سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز برنامه‌هایی چون تبلیغات در فضای مجازی برای شرکت در جشنواره رفیق خوشبخت ما، ساخت پوستر شهید سلیمانی و نشر در فضای مجازی، تهیه نشریه نبض هلال و نشر در فضای مجازی و ساخت شناسنامه سردار سلیمانی و نشر در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

مصباحی گفت: در این ایام برگزاری مراسم در سالن همایش سازمان تبلیغات و جلسه توجیهی مرحله دوم ناظران سلامت را داشتیم که ۱۰۶ تن شرکت‌کننده و چهار هزار و ۷۴۶ تن بهره‌ور در این برنامه‌ها حضور داشتند.

وی افزود: طرح یاس یاران آسیب‌ستیز و برگزاری دوره‌های آموزش امداد و مخاطرات و برگزاری نشستی با رویکرد عفاف و حجاب و برگزاری دوره‌های «مهارت‌های زندگی» از جمله دیگر برنامه‌ها بود که ۱۲۹ تن شرکت‌کننده داشت.

وی اظهار داشت: در ولادت حضرت زهرا(س)، برنامه هایی مانند مسابقه مجازی روز مادر و آیین جشن روز مادر و گرامیداشت دهه فجر و اجرای طرح جمع‌آوری شال و روسری برای نیازمندان با حضور ۱۵۰ تن بهره‌ور برگزار شد.

مصباحی بیان کرد: برنامه‌هایی مثل طرح شمیم یاس در توزیع بسته غذایی، تقدیر از مادران فرشته‌های کوچک و مرحله دوم طرح آمران سلامت در حرم مطهر نیز در این مدت برگزار شد.

وی عنوان کرد: همچنین شاهد برگزاری برنامه هایی چون روزی با ورزش در بوستان نرگس و مراسم جشن روز مادر در خانه هلال مسجد باغ‌پنبه بودیم که در مجموع ۳۱۴ تن شرکت‌کننده و پنج هزار و ۱۱۹ تن بهره‌ور در آن حضور داشتند.

وی تصریح کرد: همزمان با دهه مبارک فجر نیز برنامه هایی چون اردوی جهادی و نیکوکاری روستای مشک آباد، غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری انتخابات مجازی دانشگاه صنعتی، جلسه کمیته بشردوستانه و انتخابات مجازی دانشگاه قم برگزار شد.

مصباحی گفت: همچنین برنامه هایی چون قرار مهربانی ویژه اهدای خون، طرح آمران سلامت در مصلای قدس، مراسم جشن گرامیداشت دهه مبارک فجر در خانه هلال مسجد باغ‌پنبه و کوهپیمایی با هدف توان‌افزایی ویژه اعضای شورای اجرایی برگزار شد که در مجموع ۱۷۶ تن شرکت‌کننده و ۲ هزار و ۶۲۹ تن بهره‌ور در آن حضور داشتند.

وی گفت: در این ایام همزمان با شروع سال میلادی اقدام تهیه پوستر سال جدید میلادی و نشر در فضای مجازی کردیم و در روز جهانی بریل (خط ویژه نابینایان) نیز، پوستر روز جهانی بریل تهیه و در فضای مجازی نشر شد.

وی افزود: در میلاد حضرت زینب کبری(س) (روز پرستار) نیز تقدیر از پرستاران مرکز خیریه و برگزاری دوره مخاطرات ویژه اعضای تیم سحر و برگزاری ۲ کارگاه حمایت های روانی ویژه اعضای تیم سحر و برگزاری جلسات با دستگاه های همکار از جمله پلیس فتا، مرکز مشاوره پندار نیمرخ و کمیته امداد امام خمینی(ره) در دستور کار قرار دادیم که در مجموع ۳۵ تن شرکت‌کننده و یکهزار و ۸۰ تن بهره‌ور از آن استفاده کردند./

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار