کد خبر: ۹۴۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۳ 21 February 2021

نامه ی جمعی از جوانان شهرستان بهمئی به آیت الله رئیسی

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جمعی از جوانان شهرستان بهمئی طی نامه ای به آیت الله رئیسی خواستاربررسی مشکلات شهرستان بهمئی شدند

متن نامه :
بِسم الله الرحمن الرحیم
وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّهً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ

به: حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه
از طرف جمعی از جوانان ومطالبه گران شهرستان بهمئی

با سلام و احترام؛

بر خود لازم میدانیم نسبت به مطالبه وداد خواهی و دغدغه و پیگیری های مجدانه حضرتعالی مبنی بر سفرهای استانی و مشاهده ی میدانی مشکلات و مسائل مردم، کمال سپاس و قدردانی را داشته باشیم. همچنین امیدواریم همچون دیگر سفرها، شاهد آثار و برکات این سفر در بین مردم باشیم.
مشتاقیم چند کلامی از مشکلات عدیده ی شهرستان بهمئی خدمتتان درد و دل ودادخواهی نماییم.

شهرستان بهمئی به‌ دلیل برخورداری از شرایط ویژه‌ (که دراین مقال فرصت پرداختن به آنها نیست)، درمقایسه با سایر مناطق استان، با توجه به وجه تمایز آن نسبت به سایر مناطق استان نیازمند توجه بیشتری است؛
این شهرستان علاوه بر آن‌که جزء مناطق محروم می‌باشد، به علت ناشناخته ماندن و دیده نشدن وموقعیت قرار گرفتن دربطن استان خوزستان ودوری از شهرهای استان کهگیلویه وبویراحمد، هنوز از مشکلات و مسائلی رنج می‌برد که شاید در نگاه اول باورشان سخت باشد، اینک باتوجه به گستردگی مشکلات به اختصاربه چند نمونه از مشکلات اساسی و گرفتاری‌های رنج‌آور مردم اشاره می شود و رفع یا تسهیل آنها، نیازمند توجه جدی و عنایت ویژه حضرتعالی است؛ این مهم میتواند از طریق اعزام تیمی از بازرسان آن قوه ی محترم یا هر گونه اقدامات دیگری که جنابعالی صلاح می دانید، صورت پذیرد.

۱) در طول سالیان همواره شهرستان بهمئی بستر مناسبی برای قداره کشی و ایجاد نا امنی‌های بسیار نفس گیر و گسترده توسط اراذل و اوباش و اخلال‌گران نظم عمومی بوده است و همواره مسامحه‌ی بی جا در برخورد متناسب با جرم، گریبان‌گیر مردم شهرستان شده است.وبعضا بسیاری ازمردم قربانی ویا متضررشده اند این چشم‌پوشی‌های بی‌دلیل به مرور راه را برای رشد انواع جرم هایی که زمینه ساز آسیب های جدی اجتماعی وفرهنگی و خصوصا متوجه آسیبهای روحی وروانی به قشر جوان و نوجوان بوده است لذا مردم شهرستان انتظار برخورد جدی و ملموس با این دست از جرایم سازمان یافته را دارند.

۲)چالش بغرنج دیگر، مسئله‌ی شورای شهر لیکک و ابهامات مالی و حیف ومیل زمینهای مسکونی وتجاری نقاط مهم شهرستان بهمئی است که مدت‌هاست به مسئله ی اول شهرستان تبدیل شده است. رهاشدگیِ مفرطِ حاکم بر شورای شهر لیکک ،انتخابهای کاملا غیر تخصصی که ماحصل رای دزدی وفشار و بازی کردن با احساس مردم وزنده نمودن قوم گرایی وقبیله بازی و تخلفات متعدد در ادوار مختلف شورای شهر آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به اعتماد و معیشت عموم مردم شهرستان خصوصا اقشار کارگر وارد ساخته است که حقیقتا تنها چشم امید مردم برای ورود به این مسئله ی قابل توجه، عنایت جدی حضرتعالی است.

۳) مسئله بانکداری در شهرستان بهمئی به یک معضل جدی برای مردم مستضعف و مظلومی تبدیل شده است که اکثر قریب به اتفاق تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند. از قوانین عجیب برای پرداخت تسهیلات که بعضاً با هیچکدام از قوانین عمومی شعب مختلف بانک ها در کشور مطابق نیست بگیرید تا کارشکنی‌هایی که در پرداخت به‌موقع تسهیلات به مردم صورت می‌گیرد. مکرر پیش آمده که بانک بدون هیچ توجیه قانونی، تسهیلات مردم حتی تسهیلات ازدواج را برای ماه‌ها در بانک نگه می‌دارد! البته دراین بین فرهنگیانی که متقبل ضمانت تسهیلات شده اند،مظلوم واقع شده وبانکها راحت ترین راه یعنی برداشتهای مکرر از حساب فرهنگیان بدون هیچ گونه اخطار ویا احضار وام گیرندگان را درپیش گرفته اند.رفتارها بسیار بد وقوانین من درآوردی بسیار دست وپاگیر شده اند.
در این بین عدم توجه به تکریم و حقوق ارباب رجوع و رفتارهای بسیار زننده و تحقیرآمیز با مردم، مسئله‌ای است که به عرف رایج بانکداری شهرستان تبدیل شده است.

۴) مسئله‌ی برخورد با اغتشاشات آبان ۹۸ از آن دسته مسائلی ست که مردم شهرستان بهمئی بی صبرانه منتظر برخورد با متخلفین هستند و البته از تاخیر در رسیدگی دقیق به پرونده ها و اجرای احکام جرایم صورت گرفته بسیار گله دارند.وهمچنان چشم انتظار عدالت هستند تا به درستی انتقام احساسات جریحه دارشان را عدالت وقانون پاسخگو باشد.لازم به توضیح است درمقایسه با وسعت وجمعیت این شهر بالاترین تخریب وآتش زدن وهتک حرمت به نهادهای فرهنگی دراین شهرستان واقع شده است وهنوز نمادهای تخریب وآتش سوزی قلب این مردم مظلوم را می خراشد.

۵) و اما مسأله ی انتخابات که حقیقتا داستان غم انگیزی در شهرستان بهمئی دارد و متأسفانه تنها نامی که نمی توان بر آن گذاشت «انتخابات» است.* *بخصوص در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که تخلفات بی حد و اندازه ی مجریان، گماشتن افراد لاابالی و متخلف از طرف وزارت کشور در صندوق های رای، آزاد گذاشتن اراذل و اوباش برای تعدی به رای مردم، انتخابات را به قول برخی علمای شهرستان، به «افتضاحات» تبدیل کرده است. تخلفاتی که علی‌رغم گزارشات مردمی و نهادهای نظارتی، هیچ‌گاه پیگیری نشد و برعکس متخلفین انتخاباتی بدون هیچ مانعی یا ارتقاء یافته اند، یا به مناصب مدیریتی گماشته شده‌اند. متأسفانه این سهل انگاری ها ضمن به خطر انداختن فضای امنیت عمومی، مردم را نسبت به دوره‌های آتی انتخابات مأیوس کرده است.
بنظر بهترین راه برای صیانت از آرای مردم و اعتمادسازی برای مشارکت حداکثری پای صندوق های رای، تدارک ساز و کارهای رای گیری الکترونیکی است که انتظار داریم مساعدت و پیگیری لازم را داشته باشید

۶_در شهرستان بهمیی به دلایل فقر،بیکاری،وفضای بی در و پیکر مجازی ؛اعتیاد، طلاق وخودکشی جوانان ونوجوانان،درگیری های سازمان یافته با اسلحه گرم وسرد در سطح استان اول است!!

۷_بستن چشم مسولین امنیتی،انتظامی- سیاسی- بر روی قاچاق مواد مخدر،اسلحه قاچاق از خوزستان و گروه الاهوازی واز طرفی متاسفانه در حوزه قضایی شهرستان قاطعیت و جدیت نیست وعدم اجرای مر قانون باعث جرم خیزی در همه ابعاد اجتماعی و... گردید.

۸_با وجودی که بهمیی در بطن خوزستان واقع گردید،ودارای۸۰ حلقه چاه فعال نفتی است اما نفت آن توسط خوزستان برداشت میشود وبیکاری،خودکشی، فقر حاصل نبود زیرساختهای اشتغالزایی واقتصادی است و ظلم مضاعفی در اشتغال جوانان این شهرستان میشود و تحت عنوان غیر بومی حق بکار گیری و اشتغال حتی در شرکت‌هایی خصوصی ودولت در حوزه نفت ندارند.

۹-در اثر سهل انگاری وتسامح دستگاههای فرهنگی و مبلغین دینی متاسفانه نزدیک به دو دهه در بهمیی و روستاها و شهرهای اطراف ودرکل درجنوب کشور مجالس خوانین وشادیها وترحیم آنها آنقدر پر رنگ ولعاب گردید.که علمای بزرگ در مجالس رسمی جانشین خان تعیین میکنند وباردیگر مساله ی خان وحاکمیت درسایه ی خان دراین سرزمین درحال زنده شدن است واین درحالی است که درجنوب کشور مردم ازحالت خان گّزیدگی به خان گُزیدگی درحال آموزش غیرمستقیم هستند.بطوری که یادواره شهدا دفاع مقدس به حاشیه رفت و میرود که به زودی بیم آن می رود جایگزین فرهنگی اتفاق بیفتد وبه جای یادواره شهدا یادواره ی خان به هنجاری عمومی تبدیل شود.

در پایان پیشاپیش از همکاری حضرتعالی کمال تقدیر و تشکر را داشته و از خداوند منان توفیقات روزافزون شما را خواستاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار