آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جمع‌بندی سفر دستگاه قضا به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن عذرخواهی از مردم کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم فرصت دیدار با آن ها به بیان برخی موضوعات مطرح شده مهم در این سفر پرداخت.
کد خبر: ۹۴۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ 21 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جمع‌بندی سفر دستگاه قضا به استان کهگیلویه و بویراحمد با عذرخواهی از مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم امکان سفر به همه شهرستان‌های استان وجود نداشت،  و هم اینکه میسر نشد با مردم عزیز پرشور و بابصیرت استان دیداری داشته باشیم به دلیل شرایط خاص کرونا حتی امکان دیدار با همه همکاران قضایی میسر نشد.
رئیس دستگاه قضا گفت: اولین برنامه بازدید از زندان بود دو نکته در زندان مهم بود یکی مسئله اشتغال ۶۰درصد محکومین است و این اشتغال در جهت بازاجتماعی شدن زندانیان و هم بازسازی شخصیت آنها بسیار مهم است که ان‌شاالله به مرز ۸۰ درصد برسد. مسئله دیگری انتقال زندان بود که زندان‌ها به بیرون از شهرها انتقال یابد، در خصوص زندان یاسوج کار شدنی است با همکاری سازمان فرودگاه، استانداری  و سازمان زندان‌ها جابه‌جایی انجام شود.
وی در خصوص بازدید از کارخانه قند گفت: امسال سال جهش تولید است، واگذاری این کارخانه ابطال و دستور رفع تصرف صادر شد برای راه‌اندازی بانک تجارت همت کند تا کارخانه راه‌اندازی شود‌، ضمن اینکه نمونه‌های دیگری بوده که دادگستری ورود کرده و جلوی واگذاری آن را گرفته است.
رئیس دستگاه قضا در خصوص سفر به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت گفت: در جمع زلزله‌زدگان حضور یافتیم مردم از عدم عدالت در توزیع امکانات گلایه‌مند بودند که استاندار خود در محل ماند و در شورای اداری حضور پیدا نکرد تا خود شاهد خدمت‌رسانی به مردم باشد.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به زلزله‌خیز بودن مناطق کشور گفت: به همین دلیل باید در ساخت و سازها دقت شود سازمان نظام مهندسی، دهیاران و بقیه نظارت کنند تا ساختمان بی‌کیفیت نباشد استاندارد بودن ساخت و سازها مهم است.
وی جنگل‌ها را ثروتی عظیم برای این استان دانست و گفت: دادگستری اقدامات خوبی انجام داده تا  جنگل‌های ملی از دست سوداگران و سودجویان دور بماند.
آیت‌الله رئیسی بیان کرد: در سفرهای استانی آنچه مورد توجه بوده ملاقات مردمی است که در مرکز استان همکاران قضایی بسیج  شدند که یک هزار نفر به همکاران قضایی ما مراجعه کردند.
وی خاطرنشان کرد: در نشست شورای قضایی گزارش هیات ۲۵ نفر قرائت  و تصمیم‌گیری کردیم، نیازهای اولیه سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه دنبال و تصویب کردیم ۱۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استان و قوه  قضاییه برای حل مشکلات دادگستری و سازمان‌های وابسته اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه مردم شهیدپرور و رزمنده‌پرور استان نیازمند خدمت بیشتری هستند، خاطرنشان کرد:با خانواده جانباختگان هواپیمای تهران_یاسوج، همچنین ایثارگران ۷۰ درصد دیداری داشتیم و قرار شد مشکلات ایثارگران حل و فصل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار