مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران از مناطق زلزله زده سی سخت بازدید و در جریان جزئیات خسارت ها و خدمات صورت گرفته قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 21 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد , سردار ربیعی مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران و جانشین قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه به همراه عباس اعظمی معاون و مدیربحران قرارگاه خاتم الانبیاء، سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان ، سرهنگ مثنوی جانشین سپاه فتح ، سرهنگ صالحی مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح و جمعی از فرماندهان سپاه از نقاط مختلف شهر زلزله زده سی سخت بازدید کردند.
در  این بازدید مردم زلزله زده شهر سی سخت از کمبود امکانات از جمله چادر و عدم مدیریت واحد در ساماندهی زلزله زدگان به شدت گلایه و انتقاد کردند و خواستار  بدست گرفتن وضعیت توسط سپاه و بسیج شدند. 
پس از اتمام بازدیدها جلسه ای با حضور سردار ربیعی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان سپاه و نیروهای بسیج  و مسئولان شهر سی سخت برگزار شد و راهکارهای لازم در خصوص چگونگی مدیریت زلزله زدگان و ساماندهی آنان تبادل نظر کردند.
 جانشین فرمانده سپاه فتح د ر این نشست گزارشی اجمالی از وضعیت خدمات ارایه شده به مردم زلزله زده ارائه کرد و گفت:  شهر سی سخت دارای حدود 2500 خانوار است و این شهر به 9 محله تقسیم بندی شده است تا خدمات لازم به نحو مطلوب تری  صورت گیرد.
سرهنگ مصطفی مثنوی ابراز داشت: چادرهای توزیعی در شهر زلزله زده سی سخت به گونه ای بود که همه مردم بتوانند از چادر استفاده کنند اما برخی از  زلزله زدگان گلایه دارند که چادر دریافت نکرده اند و نیاز است چادر برای انها فراهم شود.
وی گفت: بسته های غذایی 72 ساعته نیز بین زلزله زدگان شهر سی سخت توزیع شده است.
 عباس اعظمی مدیر بحران قرارگاه خاتم الانبیا نیز در این جلسه از آمادگی کلیه ماشین آلات و تجهیزات  این قرارگاه برای خدمات رسانی زلزله زدگان سی سخت خبرداد.
وی افزود:آمادگی آوار برداری خانه های آسیب دیده و همچنین تهیه و توزیع کانکس و خانه های پیش ساخته را برای زلزله زدگانرا نیز  داریم.
شهردار سی سخت نیز گفت: خیابان های اصلی و فرعی شهر زلزله زده  سی سخت را بازگشایی کرده و سازه های مخرب را نیز جمع آوری کرده ایم.
علی فرد افزود: طبق ارزیابی های صورت گرفته 25 درصد خانه های سی سخت  تخریبی، 35 درصد نیاز به مقاوم سازی و 25 درصد نیاز به بازسازی دارند.
سردار ربیعی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه نباید حق مردم در این بازدیدها ضایع شود گفت: مدیریت توزیع باید یکپارچه و آمار دقیق از میزان خسارت ها احصا شود.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود:  وسایل مردم اکثرا در خانه های تخریب شده و نیمه تخریب مانده است که بایستی فهرست برداری  و سپس تخلیه شوند.
مشاوره فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر راه اندازی قرارگاه محله ای در مناطق آسیب دیده گفت: از هم اکنون باید توزیع چادر و پلاستیک و مواد غذایی در مناطقی که وضعیت نامناسبی دارد و یا تاکنون توزیع نشده است،انجام شود.
سردار ربیعی افزود: باید برنامه ریزی دقیقی که خروجی این نشست باشد را در جلسه با استاندار مطرح و به تصویب رساند و ابلاغ کرد تا برنامه های آتی با نظم و دقت بیشتری اجرا شود.
وی زاه اندازی ایستگاه های صلواتی و کلنیک درمانی سیار برای خدمات رسانی به زلزله زدگان سی سخت را ضروری دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار