۱۰۴ خیر مدرسه‌ساز اصفهان همزمان با سراسر کشور روز سه‌شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان این استان تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 23 February 2021

بیست و دومین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز امروز با حضور جمعی از مسوولان استانی و خیرین در سالن جلسات استانداری به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

این جشنواره همه ساله در راستای تکریم خیران نیک اندیش و انجام اقدامات خیرخواهانه آن‌ها برگزار می‌شود که در آیین امروز یک هزار خیر مدرسه ساز کشور

تجلیل شدند.

خیرین مدرسه سازی برغم وجود مشکلات اقتصادی طی سال‌های گذشته بیشترین مشارکت را در ساخت مدرسه در کشور به ویژه استان اصفهان داشتند.

در آیین امروز از استان اصفهان ۱۴ نفر به صورت حضوری و بقیه به صورت مجازی تجلیل شدند.

بر اساس آمار موجود ۳۰ درصد مدارس کشور با سرمایه گذاری خیران ساخته شده است که نشان از توانایی و ظرفیت بالای نیکوکاران در امر مدرسه سازی دارد. برآیندها مبین این است از مجموع ۵۳۰ هزار کلاس درس موجود در کشور، تاکنون حدود ۱۳۰ هزار کلاس درس به همت خیرین ساخته شده است که اگر قرار بود این حجم از مدارس و کلاس‌های درس را دولت به تنهایی احداث کند به طور قطع هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

عباس رضایی استاندار اصفهان در این مراسم افزود: با توجه به شرایط کشور بها دادن به مدرسه‌ سازی و امر آموزش‌ ضرورتی است اجتناب ناپذیر.

وی ادامه داد: در دنیا خیریه و خیران وجود دارند اما تجلی و فراوانی خیران و خیریه در کشور اسلامی ایران به ویژه این استان نمود بیشتری دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در فرهنگ ما از خیران و خیریه‌ها به عنوان باقیات صالحات نام برده می‌شود از این رو قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: از استان اصفهان انتظار اقدامات نو، بدیع و خلاقانه داریم، این در حالی است که تنوع و سلیقه فرهنگی بالایی در این استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: عزم دولت برای یادگیری و آموزش‌ جدی است و اقدامات چشمگیری در این راستا صورت گرفته است.

استاندار اصفهان گفت: در کنار مدرسه سازی باید خیرسازی هم صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار