استاندار اردبیل گفت: افراد خیرخواه تاکنون ۳۹۶ مدرسه در مناطق مختلف استان اردبیل احداث کرده و در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار داده‌اند.
کد خبر: ۹۴۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 24 February 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، 16 نفر از خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در آیینی همزمان با حضور ویدئوکنفرانسی و مجازی معاون اول رئیس ‌جمهوری همراه با هم‌‎قطاران خیرخواه خود در سایر استان‌ها تجلیل شدند.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در این آیین که تحت عنوان بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل برگزار شد اظهار داشت: افراد خیرخواه تاکنون 396 مدرسه در مناطق مختلف استان اردبیل احداث کرده و در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار داده‌اند.

وی با اشاره به ادامه عملیات احداث 48 مدرسه جدید توسط خیرین مدرسه‌ساز در استان اردبیل افزود: کار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش بسیار مهم و اساسی است ولی انجام این کار مهم نیاز به مکان مناسب دارد که بخشی از آن را خیرخواهان مدرسه‌ساز متقبل شده‌اند.

بهنامجو با اشاره به وجود نزدیک سه هزار واحد آموزشی در استان اردبیل عنوان کرد: به علت نیاز نظام تعلیم و تربیت استان به فضاهای مناسب آموزشی، دولت به تنهایی نمی‌تواند همه فضای مورد نیاز را تامین کند.

استاندار اردبیل مدرسه‌سازی را کاری ارزشمند و توام با آینده‌نگری دانست و بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز همواره از دستاورد خیر افراد تعلیم دیده در این مدارس به صورت معنوی بهره‌مند می‌شوند چرا که آنها شرایط و فضای فیزیکی مناسب را برای تعلیم و تربیت فراهم می‌کنند.

وی مدرسه‌سازی را توجه به انسان‌سازی و فراهم کردن مقدمات توسعه با محوریت انسان‌های عالم و آگاه عنوان کرد و گفت: با تربیت نسلی روشن و آگاه در این مدارس، آینده خوبی برای جامعه رقم می خورد و توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی نوید آینده خوبی برای استان اردبیل می‌دهد.

اجرای موفق طرح "آجر به آجر" در اردبیل

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به اجرای طرح "آجر به آجر" برای جلب مشارکت همگانی در امر مدرسه‌سازی گفت: در این طرح همه شهروندان حتی با کمک اندک خود هم می‌توانند در مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

جواد قرآن‌نویس بیان کرد: در اجرای این طرح و با جمع‌آوری منابع مالی لازم از کمک مردم خیرخواه استان، تاکنون احداث 2 واحد آموزشی در مناطق محروم شمال و جنوب استان اردبیل آغاز شده است.

وی با اشاره به مشارکت خوب اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در تکمیل پروژه‌های خیرساز اظهار داشت: با همکاری این اداره کل همه مدارس استان پس از تکمیل، تجهیز شده و در اختیار نظام تعلیم و تربیت استان قرار می‌گیرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل اضافه کرد: تاکنون 30 درصد از مدارس استان توسط خیرین احداث شده و این فرایند خیرخواهانه همچنان با قوت ادامه دارد.

وی ادامه داد: 500 خیر با انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل همکاری دارند و برای توسعه و رونق این کار ارزشمند، شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز تشکیل و راه‌اندازی شده است.

برچیده شدن تمامی بخاری‌های نفتی از مدارس استان اردبیل

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به آغاز عملیات احداث 20 واحد آموزشی در نقاط مختلف استان توسط خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری گفت: هم‌ اکنون 48 پروژه مدرسه‌سازی خیریه در این استان در دست احداث است.

دولت لطفی افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها امسال نیمی از هزینه ساخت توسط دولت تامین شده و در این زمینه، 200 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و با این اعتبار، پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی در حال تکمیل است.

وی از برچیده شدن تمامی بخاری‌های نفتی از مدارس استان اردبیل در سال گذشته و نیز برچیده شدن بخاری‌های گازسوز از مدارس استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال برای نوسازی و تجهیز مدارس استان به سامانه‌های جدید گرمایشی، 175 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به اجرای 193 پروژه مختلف فضای تعلیم و تربیت در استان در سال جاری گفت: تعداد زیادی از این طرح‌ها در سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار