در این میان اما گاهی زمزمه‌هایی مبنی بر واگذاری این درمانگاه‌ها به بخش خصوصی به گوش می‌رسد، واگذاری که شاید نتایج خوشایندی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی اقشار پایین جامعه به لحاظ مالی به همراه نداشته باشد.
کد خبر: ۹۴۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 24 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: بدون شک همه ما در طول زندگی‌مان بیماری را تجربه کرده‌ایم، شرایطی دشوار که علاوه بر درد و رنجی که به فرد و خانواده تحمیل می‌شود، از بعد مباحث مالی نیز آسیب‌های بسیاری را وارد می‌کند.

در این میان درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی همواره محل مراجعه اقشار متوسط و ضعیف جامعه بوده‌اند. اقشاری که توان حضور در مطب‌های خصوصی را ندارند و با مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی، شلوغی را تحمل می‌کنند تا هزینه کمتری برای درمان بپردازند.

درمانگاه‌های نمازی، مطهری، محمدرسول‌الله، درمانگاه مسجدالرسول و... از جمله درمانگاه‌های مطرح در سطح شهر شیراز است که نه تنها محل مراجعه مردم شهر شیراز و استان فارس بلکه پذیرای بیمارانی از استان‌های دیگر نیز می‌باشد.

نکته دیگری که در این درمانگاه‌ها مطرح است حضور پزشکان اسم و رسم‌دار و متبحری است که اکثرا عضو هیئت علمی دانشگاه هستند و با هزینه اندک بیماران را ویزیت می‌کنند، از این جهت مراجعات مردمی به این درمانگاه‌ها همواره بیشتر و بیشتر می‌شود.

در این میان اما گاهی زمزمه‌هایی مبنی بر واگذاری این درمانگاه‌ها به بخش خصوصی به گوش می‌رسد، واگذاری که شاید نتایج خوشایندی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی اقشار پایین جامعه به لحاظ مالی به همراه نداشته باشد.

چند صباحی است سخنانی از واگذاری درمانگاه محمدرسول‌الله که وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد مطرح شده، سخنانی که نگرانی‌هایی را برای مردم و مراجعه‌کنندگان به این درمانگاه ایجاد کرده است.

در این راستا با پرس و جویی ساده از درمانگاه متوجه شدیم ماجرا حقیقت دارد اما هنوز اجرایی نشده است.

پیگیری موضوع از سوی مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نشان داد که بحث خصوصی‌سازی این درمانگاه به شرکتی که البته به بنیاد شهید وابسته است از دو سال پیش مطرح شده و در حال بررسی است.

مجتبی دینی با بیان اینکه بحث واگذاری درمانگاه‌های وابسته به بنیاد شهید از دوسال پیش در سطح ملی مطرح شده است، گفت: به جهت نظارت بیشتر بر درمانگاه‌های وابسته به بنیاد شهید از دو سال پیش این موضوع در سطح کشور مطرح شد و تا کنون در چند استان کشور هم اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون چند بار گروه‌هایی از تهران جهت بررسی موضوع به فارس سفر کرده‌اند، افزود: تا کنون بیش از ۱۸ مرکز در سطح کشور به شرکت خصوصی مِتُد واگذار شده‌اند که از جمله آن بیمارستان جنت است.

دینی اظهار داشت: بر اساس آخرین جلسه‌ای که هفته پیش برگزار شد هنوز جمع‌بندی نهایی برای واگذاری درمانگاه محمدرسول‌الله صورت نگرفته و ابعاد موضوع در حال بررسی است.

وی افزود: برخی از افراد جامعه ایثارگری مخالف این اقدام هستند و هنوز درباره این موضوع اختلاف نظر وجود دارد.

مدیر روابط عمومی بنیاد شهید فارس در پاسخ به اینکه نظر مدیرکل بنیاد در استان نسبت به این واگذاری چیست، گفت: در استان هم هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته و در حال بررسی و نظرسنجی نسبت به واگذاری یا عدم واگذاری این درمانگاه هستیم.

دینی با اشاره به حاشیه‌هایی که در این‌باره صورت گرفته است، گفت: حاشیه‌هایی درباره این واگذاری مطرح شده اما به طور قطع ماجرا هنوز قطعی نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر افزایش یا عدم افزایش هزینه‌های درمان در پی احتمال واگذاری اظهار داشت: بنا بر اظهارات نمایندگان تهران در اجرای این واگذاری هیچ‌گونه افزایش هزینه‌ای در صورت واگذاری اعمال نخواهد شد ضمن اینکه کلیه درامدهای درمانگاه در خود استان هزینه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار