رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: زنگ خطرخیزش دوباره کرونا در قم به صدا درآمده و تست‌های مثبت هم دو برابر شده است.
کد خبر: ۹۴۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 24 February 2021

به گزارش تابناک‌ قم، محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کرونا که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با هشدار نسبت به شرایط نگران‌کننده استان و دو برابر شدن تست‌های مثبت اظهار داشت: زنگ خطر خیز دوباره کرونا در قم به صدا درآمده است این در حالی است که تست‌های مثبت طی هفته جاری 2 برابر و در شهرهای اطراف قم هم با ویروس خطرناک جهش‌یافته دست‌وپنجه نرم می‌کنند و این امر برای ما هشداردهنده است.

وی بیان کرد: ویروس جهش‌یافته حالت انفجاری دارد و ممکن است شرایطی به وجود بیاورد که وضعیت را بسیار دشوارتر از امروز کند هرچند هنوز موردی از این ویروس در قم مشاهده نشده است اما با توجه به وجود و شیوع این ویروس در استان‌های اطراف باید به مردم هشدار دهیم که از سفر به این استان‌ها خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابیان این‌که زائرانی از کشور عراق به این استان سفر کرده‌اند عنوان کرد: به خاطر وجود تعداد بالای زائران عراقی که اغلب برای درمان به استان سفر می‌کنند تعاملات جدید و شدیدی را با تولیت حضرت معصومه (س) خواهیم داشت و باید این افراد در برخی هتل‌های شهر قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی در حرم نیز باید با شدت بیشتری رعایت و بر آن نظارت شود.

قدیر افزود: شرایط کنونی درزمینهٔ کرونا بسیار دشوار و نگران‌کننده است و احتمال خیز مجدد بیماری کرونا وجود دارد از مسئولان می‌خواهیم اجازه بازگشایی مدارس را تاپایان سال جاری نداده و در این زمینه هم سخت‌گیری شدیدتری اعمال با توجه به‌روزهای پایانی سال به اصناف و ناوگان حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری صورت گیرد.

درخواست از قمی از عدم میزبانی اقوام ساکن در استان‌های مجاور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت خطرناک موجود و مشاهده موارد ویروس جهش‌یافته در شهرها استان‌های اطراف کفت: از شهروندان قمی درخواست داریم نه خود به شهرها و استان‌های اطراف سفر و نه میزبان اقوام خود در این مناطق و شهرهای خطر خیز به لحاظ کرونای جهش‌یافته انگلیسی باشند.

قدیر عنوان کرد: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هم‌چنین مسئولان با نظارت‌های شدیدتری ما را در مدیریت این بحران با توجه به شکنندگی وضعیت این هفته استان یاری کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار