استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حاشیه پیش آمده در زمان حضور برخی نمایندگان مجلس در استان گفت : همزمان برخی از مسئولین کشوری وارد استان شدند که متاسفانه حواشی هم بوجود آمد .
کد خبر: ۹۴۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 27 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در زلزله سیسخت علاوه بر مردم عادی گروه های خاص تحت حمایت نهادهای حمایتی هم مورد خسارت و آسیب شدند که دستگاه های حامی آن ها به نوعی متولی اقدام در جهت کمک رسانی محسوب می شوند .

افراد تحت حمایت کمیته امداد ، بهزیستی ، بنیاد شهید ، تامین اجتماعی و دیگر دستگاه ها در نشستی با حضور استاندار به بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته پرداختند .

در ابتدای ای نشست استاندار کهگیلویه و بویر احمد از مدیران دستگاه های حمایتی خواست که ضمن انجام اقدامات در مناطق زلزله زده به دیگرمددجویان خود در مناطق مختلف استان خدمات رسانی کنند .

کلانتری ادامه داد هر چند شرایط خاص شهر سیسخت همه اذهان را متوجه خود کرد اما این نباید به معنای نادیده گرفتن جامعه هدف در دیگر مناطق استان شود .

در ادامه برخی دستگاه های حمایتی به بیان برخی اقدامات و لملکرد خود پرداختند

مدیر کل کمیته امداد ضمن ارائه آمار از میزان خسارات و اقدامات صورت گرفته از حوزه تحت مدیریت خود خواستار نظارت بر ساخت و ساز مددجویان شد .

مبشری همچنین بر لزوم عدم دخالت دستگاه ها در کار یکدیگر تاکید کرد و از همه دستگاه ها خواست تحت مدیریت مدیر بحران یعنی استاندار اقدام کنند.

مدیر کل بهزیستی با ارائه آماری گفت  که با جمعبندی صورت گرفته ، 52 مورد خانه تخریب کامل و 332 مورد هم آسیب بخشی بوده که نیازمند تعمیر هستند که با بنیاد مسکن جهت استفاده از استانداردهای آن ها هماهنگی شده است.

مرادی ادامه داد سازمان بهزیبست مبالغی را برای کمک به زلزله زدگان تحت حمایت خود در نظر گرفتنه است که پس از نهایی شدن لحاظ خواهد شد درضن اینکه د همان روزهای نخست بسته کمک معیشتی معادل 3 برابر مسمتمری در اختیار افراد تحت پوشش قرار گرفت.

مدیر کل بنیاد شهید هم از آسیب دیدن 169 مورد از خانواده های شهدا و ایثارگران خبر داد و در خصوص اقدامات این دستگاه پس از زلزله از جمله ، توزیع بسته ای معیشتی ، پتو ، چادر اعزام مددکار ، روانشانسان در شهر و روستاهای اطراف توضیح داد.

در این نشست حسین کلانتری به اقدامات انجام گرفته در شهر سی سخت پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله، در همان شب، ستاد بحران را تشکیل دادیم و همان شب تقسیم کار می‌شود و کمپ اسکان اضطراری را همان شب تشکیل دادیم.
وی افزود: در شهر زلزله زده سی سخت، 1000 خانه تخریب شد، و صدها خانه آسیب دیدند، در این وضعیت اقدامات خیلی خوبی انجام گرفت. گازهای این منازل را علمک به علمک چک کردم، چرا که در هزار نقطه احتمال انفجار وجود داشت. اما همان شب و در ساعات اولیه گاز، برق و آب را وصل شد. این کار بزرگی است.
وی با بیان اینکه بیان این حرف‌ها به این خاطر است که حق نظام جمهوری اسلامی ادا شود، افزود: سر فرصت همه حرف‌ها را خواهم زد.
کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه همه مسئولان کشور را روی این مسئله حساس کردیم، رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، رئیس بنیاد مسکن، رئیس بحران و هلال احمر کشور، وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان در یک روز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند.
وی با بیان اینکه خیلی چیزها را شنیدم و می‌شنوم، تاکید کرد: حرف‌ها را به وقتش می‌زنم. 5 هزار چادر و 5 هزار بسته غذایی را توزیع کردیم. روزانه 15 هزار پرس نهار و شام گرم را توزیع می‌شود. وزارت کار 20 کامیون جنس وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
کلانتری گفت: به اندازه تمام منازل بسته‌های را آماده کرده‌ایم که با هماهنگی هلال احمر و به اسم دستگاه‌های دولتی کمک کننده، در بین مردم توزیع می‌شود، آن هم عادلانه.
وی افزود: وقتی از مردم شهر زلزله زده سی سخت، دور هستم، برایم خیلی سخت است. ساعتی که آنجا نیستم، سخت می‌گذرد. من سه زلزله بزرگ را در سطح کشور تجربه کرده‌ام.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در اولین جلسه 500 میلیارد تومان برای شهر زلزله زده سی سخت در نظر گرفت، بخشی از آن تسهیلات بلاعوض و بخشی نیز تسهیلات بلند مدت خواهد بود.
کلانتری گفت: دولت کارش را در شهر سی سخت به نحو احسن انجام خواهد داد. ان شا الله تا پایان تیرماه همه منازل به استحکام بیشتر و مقاوم ساخته می‌شود و این نظر دولت است. و مردم باید در مرداد ماه در خانه‌هایشان اسکان بپذیرند.
وی افزود: آقای مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای هر خانه تخریب شده، 10 میلیون تومان کمک کرده است.

استاندار در پایان به مدیران دستگاه های حمایتی یک هفته مهلت داد تا گزارشی از اقدامات خود در مناطق مختلف استان ارائه دهند.

واکنش استاندار به یک حاشیه برخی نمایندگان مجلس در استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حاشیه پیش آمده در زمان حضور برخی نمایندگان مجلس در استان (اینجا) گفت : همزمان برخی از مسئولین کشوری وارد استان شدند که متاسفانه حواشی هم بوجود آمد .
کلانتری افزود : من نمی توانم میهمانی را که دعوت کرده ام تنها بگذارم و بیایم برای شما سان بدهم .
استاندر ادامه داد : وقتی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق زلزله زده حضور دارد و در اقدامی با ارزش در حال بررسی خانواده های زلزله زده است و کمک های بلاعوض به مردم می کند یا معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید که به دعوت من به استان آمده است ، من چگونه این مسئولان را رها کنم و به جلسه کمیسیون عمران بیایم؟
وی گفت : در همان روزها رئیس دستگاه قضایی که شخصیتی بسیار ارزشمند است در استان حاضر می شود و هنگام جلسه شورای اداری من استاندار به دلیل حضور در مناطق زلزله زده نتوانستم حاضر شوم و ایشان با بزگواری درک می کند و خود وی توضیح می دهد و برای مجموعه مدیران آرزوی توفیق و خسته نباشید می گوید .
وی خطاب به نمایندگان حاشیه ساز گفت  : شما برای کمک به ما آمده اید یا ایجاد حاشیه ؟ 
در بازدید از سیسخت همه امکانات در اختیار آن ها بود ، معاون استاندار هم آن ها را همراهی می کرد در همان جلسه هم معاون استاندار را به جلسه فرستادیم . مگر معاون استاندار از طرف من در این جلسه حاضر نشده بود ؟
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار