کد خبر: ۹۴۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 27 February 2021
سارینا پیام، دختر 13 ساله ساکن بافت فرسوده محله لبنان دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران که 12 سال گرفتار دستگاه های دیالیز شده بود بعد از سالها انتظار بالاخره در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایلنا از گچساران، سارینا از دوران تولد بطور مادرزادی با کم کاری مثانه و کلیه درگیر بود که از همان سالهای اولیه تحت درمان و انجام مراحل دیالیز خون قرار می‌گرفت. 
پدرش کارگر فصلی و از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا بیکار شد. 
بانوی فعال اجتماعی با تشریح وضعیت کنونی سارینا و خانواده وی می‌گوید که شناسایی سارینا و رفع مشکلات او با بهره گیری از فضای مجازی بود.
نرگس احمدپور به ایلنا گفت: شرایط بسیار نامطلوب مالی، سوءتغذیه شدید، نبود امکانات مانند ایاب و ذهاب به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز از مشکلاتی بود که این نوجوان را طی سالها درگیر دیالیزی دنباله دار کرده بود. 
وی از مشارکت برخی از خیرین شهرستان گچساران برای انجام کارهای بیمارستانی خبرداد و اظهارداشت: 15 میلیون تومان هزینه بیمارستان که بخشی از هزینه درمانی سارینا بود توسط دو خیر گچسارانی پرداخت شد.
این بانوی فعال اجتماعی گفت: خرید البسه سالانه، داروهای دیالیز هفتگی، کالای پزشکی ماهیانه، سبد تغذیه ماهیانه، هزینه درمان و هزینه‌های رفت و برگشت بیمار و همراهان او به شیراز که هفتگی بود از موارد پشتیبانی مجموعه مهراندیش گچساران به خانواده سارینا است.
احمدپور افزود: سارینا برای تحمل سالها رنج دیالیز، برای استراحتی بهتر به تختخواب و تشک طبی نیاز داشت که با یک کُمد کشودار این مورد به ارزش سه میلیون تومان خریداری و تحویل خانواده او شد. 
وی در مورد هزینه درمانی این بیمار نوجوان دیالیزی، خاطرنشان کرد: 14 میلیون تومان هم با کمک اعضای گروه مهراندیش که برای آزمایش های کلی، خرید و نصب کتیتر جهت دیالیز و مواردی که تا قبل از روز پیوند نیاز بود، هزینه شد. 
احمدپور گفت: البته برخی از هزینه ها معادل پنج میلیون تومان هم از سوی بیمارستان برای خرید دارو و اسکان سارینا بخشیده شد تا در روزهای آینده مشکل مالی برای تامین سایر نیازهای سارینا وجود نداشته باشد.
وی افزود: وضعیت عمومی این نوجوان با دو عمل جراحی سخت، در حال حاضر مساعد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار