رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 450 نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 02 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 147 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 40 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 25038 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از 1332 نمونه نمونه دریافت شده كه حدود 8 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و بقيه موارد در سایر شهرستان های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: با توجه به ورود كروناي انگليسي به استان، چنانچه محدوديت ها و دستورالعمل هاي بهداشتي رعايت نشود، جلوگیری از برگزاري هر گونه تجمعي، استفاده همگاني از ماسك و رعايت فاصله گذاري فيزيكي انجام نگيرد بزودي شاهد افزايش مبتلايان، بستري و مرگ و مير در استان خواهيم بود.

دکتر یزدان پناه با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان های پرتردد یاد آور شد: فعالیت صنوف مختلف به عنوان محل تجمع افراد و عدم رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي در اين مكان ها تهدیدی برای سلامت مردم است و نیازمند همكاري صنوف و افراد مراجعه كننده به اين مكان ها می باشد.

وی همچنين افزود: استفاده از ماسك سه لايه در فضاهاي سربسته و شلوغ به تنهايي براي جلوگيري از انتشار ويروس كافي نمي باشد و بايد از يك ماسك سه لايه با يك ماسك پارچه اي روي آن و يا از ماسك N95 به تنهایی استفاده كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار