در آستانه شروع فرایند انتخابات سال 1400 ، اولین نشست توجیهی بخشداران استان با حضور مدیر کل دفتر سیاسی و انتخاباتی کارشناسان فنی ، سیاسی و به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار برگزار شد .
کد خبر: ۹۴۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 03 March 2021

در آستانه شروع فرایند انتخابات سال 1400 ، اولین نشست توجیهی بخشداران استان با حضور مدیر کل دفتر سیاسی و انتخاباتی کارشناسان فنی ، سیاسی و به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون سیاسی ، امنیتی استاندار گفت : در استانه آغاز فرایند انتخابات و قبل از شروع ثبت نام ها این نشست به منظور بررسی موضوعات مهم ، ابهامات و مسائلی که احتمالا در اذهان بخشداران است تشکیل می شود.
احد جمالی افزود : بخشداران تجارب خود را به گونه ای به کار بگیرند که انشاالله به سمت انتخاباتی در طراز نظام مقدس اسلامی حرکت کنیم .
جمالی گفت : انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات ملی است و قائدتا یک فرد انتخاب می شود اما انتخابات شوراهای شهر و روستا هم همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در پیش است که  هر چند در سراسر کشور برگزار می شود اما بیشتر حالت ایالتی و ولایتی دارد و انتخابات هر حوزه مختص همان منطقه است ضمن اینکه در این دوره انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه گچساران و باشت را هم داریم.
وی ادامه داد : در خصوص انتخابات ریاست جمهوری که ملی است ، حساسیت هم ملی است لذا حساسیت استانی شدت آنچنانی ندارد اما در خصوص انتخابات شوراها و با توجه به بافت عشیره ای حساسیت بالا است .
جمالی گفت : در استانی که مشارکت معمولا بالاست قائدتا حساسیت هم بسیار بالا است و هر حوزه انتخابیه و هر روستا و هر شهر می تواند وضعیت خاص خود را داشته باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خطاب به بخشداران اظهار داشت : یکی از عواملی که می تواند به تنش یا برعکس تعدیل در حساسیت ها منجر شود ، مدیران هستند که اگر عاقلانه کار شود ، خدا در نظر گرفته شود و در انجام مسئولیت ها وظایف انسانی در نظر گرفته شود حتی اگر کسانی دنبال حساسیت زایی باشند ، ما مدیران می توانیم جلوی این افراد را بگیریم .
جمالی ادامه داد : موفقیت ها و شکست ها در چنین برنامه های سیاسی عادی است اما ما باید بدانیم که یک تیم هستیم با مدیریت مشخص و اعضای مشخص . نکته مهم هم این است که بیس و پایه کار در مدیریت میدانی انتخابات شما بخشداران هستید .
وی گفت : اگر گفته می شود انتخابات مجلس شورای اسلامی سال گذشته استان در سطح کشور و در طول تاریخ استان بسیار خوب برگزار شد ، نشانه عملکرد شما بخشداران است و همین باعث شده که این استان در سطح ملی یک شاخص باشد ضمن اینکه اگر ناکامی باشد هم نهایتا خود شماها هستید .
جمالی افزود : انتخابات ما در همه شاخص ها نباید کمتر از انتخابات قبلی باشد لذا تفاضا داریم مدیریت کنید و هر جا با مشکل مواجه شدید با ما هماهنگی کنید .
وی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا خطاب به بخشداران گفت : ممکن است از بستگانتان هم کاندید باشد که در این صورت باید الگوی شما مولی علی (ع)باشد و به عدالت اقدام کنید تا این وضعیت مدیریت با عدالت در استان به یک رویه تبدیل شود.
جمالی به انتخابات میان دوره ای مجلس در استان هم اشاره کرد و افزود : در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غیر از شوراها ، انتخابات مجلس را داریم که حساسیت خودش را دارد و با توجه به شرایط قبلی که تصور می شد مشکلاتی پیش بیاید اما با مدیریت خوبی که شد هیچ اتفاقی رخ نداد و این یک نکته بسیار مهم است افرادی که در آن منطقه و یا هر منطقه دیگر مدیریت دارند باید کاملا بی طرفانه و بر مبنای قانون حرکت کنند .
وی ادامه داد : در فرایند برگزاری انتخابات از هم اکنون تا پایان ،سرکشی های لازم صورت خواهد گرفت ، همه گزارشات را بررسی و ارزیابی می کنیم ، گزارشات را راست آزمایی می کنیم ، تذکر خواهیم داد ، تذکرات برادرانه خواهد بود و با همه بخشداران و مجریان انتخابات به صورت مکمل اقدام خواهیم کرد .
جمالی با اشاره به نقش بخشداران در برگزاری انتخابات گفت : بنابراین ، میدان دار و پیاده نظام برگزاری انتخابات برای نظام و این شاهبیت سیاسی وزارت کشور با شما بخشداران است .
وی خطاب به بخشداران گفت : لازم است ارتباطات شما گسترده باشد ما هم نسبت به پیشنهادات استقبال می کنیم .
جمالی ادامه داد : از نیروهای میدانی ارزیابی کامل داشته باشید پرونده های انتخابات قبل را بیرون بکشید و آسیب شناسی کنید و با احصاء نقاط قوت و بکارگیری مجدد و بر طرف کردن نقاط ضعف اقدام شود .
وی افزود : ممکن است شما بخشداران در آسیب شناسی به مواردی برسید که برای بقیه مناطق استان و حتی در سطح ملی هم بتوان از آن در جهت رفع مشکلات و آسیب ها استفاده کرد .
معاون سیاسی و امنیتی استاندار در پایان خطاب به بخشداران گفت : مردم دار باشید . همه شما تجربیات و تحصیلات خوبی دارید اما باید بدانید که حکومت یعنی هنر مردم داری و هر کس مردم دار باشد می تواند ادعا کند نماینده خوبی برای استان باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار