در پی وقوع نزاع و قتل در چرام
پیشنهاد میدهم در کنار اقدامات قانونی بدون فوت وقت صرفاً از منظر اجتماعی و با هدف حل سریع تر موضوع، کمیته ای با محوریت جنابعالی، استاندار و امام جمعه شهرستان چرام تشکیل گردد و افراد ذی نفوذ و معتمد از سایر طوایف ارزشمند چرام و شهرستان های همجوار با هماهنگی شورای تأمین ، حضور نماینده محترم فعلی و نمایندگان ادوار کهگیلویه بزرگ در مجلس و حتی داوطلبین نمایندگی ادوار مختلف نظیر آقایان : لاهوتی ، منطقیان و هر ظرفیت ممکن دیگری که به حل و فصل مناقشه کمک می نماید اهتمام ورزید تا امنیت دلخواه در شهر بافرهنگ چرام حاصل آید.
کد خبر: ۹۴۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 05 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در پی وقوع نزاع منجر به قتل در شهر چرام نماینده سابق ، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخواست کرد که با تشکیل کمیته ای نسبت به حل و فصل این مشکل اقدام کنند .
متن نامه عدل هاشمی پور
بسم الله الرحمن الرحیم
«انما المؤمنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم واتقواالله لعلکم ترحمون»

نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت حجه الاسلام حاج سید نصیر حسینی و جناب آقای دکتر کلانتری
 با سلام و تحیات الهی
آنگونه که مستحضر و پای کار هستید مدت مدیدی است در شهرستان چرام درگیری های خیابانی و دستجمعی نگرانی عامه مردم را به دنبال داشته که متاسفانه زد و خورد منجر به قتل نیز  رخ داده است.
ابتدائا برادرانه و ملتمسانه طرفین درگیر را به صبر و بردباری و پرهیز از هر نوع خشونت و فصل الخطاب قرار دادن قانون دعوت می نمایم.
ظواهر و شواهد امر پیداست که این درگیری که بین دو طایفه بزرگ، ریشه دار، با اصالت، فرهنگی، فرهنگ دوست، مسلمان و شیعه اتفاق افتاده، عامل و دلیل محکم و مشخصی ندارد و ظاهراً  از درگیری معمولی بین دو جوان آغاز شده که چنین معضل بزرگی را رقم زده است.
یقین دارم عالی جنابان، شورای تأمین استان و شهرستان چرام، ائمه جمعه و جماعات، مجموعه نیروهای خدوم انتظامی، امنیتی، سپاهی، قضایی، دادستانی، اجرایی، اساتید، فرهنگیان، دانشگاهیان، طلاب، جوانان، معتمدین و ریش سپیدان به جد نگران موضوع بوده و اقدامات بسیاری انجام شده و در دست اقدام است به ویژه دستگیری ضارب و ضاربین منجر به قتل در کمترین زمان ممکن تا حدود زیادی در فروکش شدن درگیری و خونریزی، مؤثر و کار ساز بوده است اما همچنان چرام آبستن حوادث ناگواری است و با زبان بی زبانی فریاد می زند؛ ای که دستت میرسد کاری بکن.
رجاء واثق دارم حتی خود طرفین درگیر از شرایط پیش آمده کاملا ناخشنود هستند اما بالاخره جو احساسی، خشم و غضب و حس انتقام گاهی از کنترل خارج می شود و حوادث ناخواسته و ناآگاهانه ای را پدید می آورد.
پیشنهاد میدهم در کنار اقدامات قانونی بدون فوت وقت صرفاً از منظر اجتماعی و با هدف حل سریع تر موضوع، کمیته ای با محوریت جنابعالی، استاندار و امام جمعه شهرستان چرام تشکیل گردد و افراد ذی نفوذ و معتمد از سایر طوایف ارزشمند چرام و شهرستان های همجوار با هماهنگی شورای تأمین، حضور نماینده محترم فعلی و نمایندگان ادوار کهگیلویه بزرگ در مجلس و حتی داوطلبین نمایندگی ادوار مختلف نظیر آقایان: لاهوتی، منطقیان و هر ظرفیت ممکن دیگری که به حل و فصل مناقشه کمک می نماید اهتمام ورزید تا امنیت دلخواه در شهر بافرهنگ چرام حاصل آید.
بی شک، مسئولان امنیتی و قضایی وظیفه خود را بدون اغماض انجام می دهند اما تیزی و بُرّندگی که ذات قانون است شاید الفت و رفع کینه ی بایسته ی لازم را برقرار نکند اما اصلاح ذات البین که از اساسی ترین آموزه های دینی است با همگرایی عمومی که مورد تأکید و تأیید قانون هم هست ثمره اش کظم غیظ، ایجاد مودت و برچیده شدن کینه و کینه توزی و در نهایت برقراری صلح و صفا و آشتی است ان شاءالله.
بنده در این مسیر افتخار می کنم که قدمی بر دارم و هرآنچه از دستم بر آید را  با کمال میل تکلیف خود دانسته و به نحو احسن انجام وظیفه می نمایم .
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
99/12/15
عدل هاشمی پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار