راه‌اندازی پویش‌های نوظهوری مانند «کنارتم هموطن» در فضای مجازی راه و روشی پسندیده برای آشناسازی نسل بعدی با فرهنگ کمک رسانی به آسیب دیدگان و اقشار محروم جامعه است.
کد خبر: ۹۴۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 08 March 2021
زلزله سیسخت !
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از دفاع پرس ؛ مدتی است از وقوع زلزله در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد می‌گذرد. در همین مدت زمان کوتاه پویش «کنارتم هموطن» جهت کمک‌رسانی به زلزله زدگان این منطقه‌ی محروم از کشور بلافاصله کلید خورد که تلویزیون از طریق زیرنوس توانست به خوبی این پویش را تبلیغ کند.
مردم نجیب ایران همواره در مقاطع مختلف و حساس تاریخی در کشورمان اثبات کرده‌اند که با استعانت به قرآن مجید و آموزه‌های دین مبین اسلام ناب محمدی و فرهنگ مستغنی ایرانی به یاری همنوعان خاصه هموطنان خود می‌شتابند. کمک در هشت سال دفاع مقدس، کمک به زلزله زدگان بم، کمک به سیل زدگان سالیان اخیر نمونه‌هایی کوچک از خیل عظیم کمک‌های مردم خدا باور و انسان دوست کشور ماست. پروردگار عالمیان در سوره‌ی بقره آیه‌ی 177 می‌فرمایند:
لَيْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ الْکِتابِ وَ النَّبِيِّينَ وَ آتَي الْمالَ عَلي‏ حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبي‏ وَ الْيَتامي‏ وَ الْمَساکينَ وَ ابْنَ السَّبيلِ وَ السَّائِلينَ وَ فِي الرِّقابِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَي الزَّکاةَ وَ الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذا عاهَدُوا وَ الصَّابِرينَ فِي الْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ حينَ الْبَأْسِ أُولئِکَ الَّذينَ صَدَقُوا وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ.
نیکی آن نیست که روی خود را بطرف مشرق و یا بطرف مغرب بگردانید بلکه نیکی برای کسی است که به خدا و روز آخرت و ملائکه و کتاب آسمانی و پیغمبران ایمان داشته باشد و مال خود را با آنکه دوستش می دارد به خویشاوندان و یتیمان و مسکینان و راه ماندگان و دریوزگان و بردگان بدهد و نماز را بپا دارد و زکات بدهد و کسانی که به عهد خود وقتی عهدی می‌بندند وفا می‌کنند و از فقر و بیماری و جنگ، خویشتن دارند اینان هستند که راست گفتند و همین‌هایند که تقوی دارند. نیکی کردن به ضعفا و فقرا و درماندگان جزءی از سیره ی نبوی و علوی بوده است.
به‌ویژه در شرایط کنونی که هم در فصل سرما هستیم و هم خطر ابتلا کرونا جان یک به یک هموطنان عزیز آسیب دیده را تهدید می‌کند.
در آستانه‌ی سال و قرنی نو باز هم باید سنت‌های حسنه را احیاء کرد و دست در دست یکدیگر برای آبادی مناطق زلزله‌زده اقدام فوری به عمل آورد. قطع به یقین نهادهای دولتی، هلال احمر، آتش نشانی و اوژانس کشور و نیروها مسلح نیز نهادهای خیریه مانند کمیته‌ی امداد، بهزیستی و... در خط مقدم این جهاد انسانی و خدا پسندانه حضور دارند اما این گونه از اتفاقات مسلتزم عزم و جهد ملی و عمومی است.
ارسال مایحتاج اولیه و لوازم بهداشتی و بالاخص ماسک در شرایط کنونی بهترین راه و روش جهت کمک به آسیب دیدگان ناشی از این واقعه است. لازم به یادآوری است در آستانه ی نوروز و آغاز بهار دستگیری از هموطنان صدمه دیده از زلزله وظیفه ی همگانی است.
راه اندازی پویش‌های نوظهوری مانند «کنارتم هموطن» در فضای مجازی راه و روشی پسندیده برای آشناسازی نسل بعدی با فرهنگ کمک رسانی به آسیب دیدگان و اقشار محروم جامعه است.
بر همه‌ی بزرگترهای خانواده‌هاست که از طریق قابلیت فضای مجازی فرزندان و آینده سازان کشورمان را با این گونه فرهنگ‌های انسان دوستانه و خداپسندانه آشنا سازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار