با حضور مسئولان آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی:
در آیینی 2 استخر اختصاص یافته جهت مزرعه آموزشی و تحقیقاتی رشته تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی به صورت رسمی افتتاح و تحویل این هنرستان شد.
کد خبر: ۹۴۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷ 08 March 2021

در آیینی با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان و مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد 2 استخر اختصاص یافته جهت مزرعه آموزشی و تحقیقاتی رشته تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی به صورت رسمی افتتاح و تحویل این هنرستان شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: راه اندازی هنرستان کشاورزي حضرت آیت اللّه ملک حسینی یاسوج از اقدامات خوب و ماندگاری بود که با تعامل خوب مرکز تحقیقات کشاورزی و آموزش و پرورش در سال تحصیلی 97-96 در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی متناسب با ظرفیتهای استان تاسیس شد.
هادی زارع پور با بیان اینکه مهارت آموزی هنرجویان و توسعه رشته های فنی وحرفه ای از سیاست‌های کلیدی وزارت آموزش وپرورش در سند تحویل بنيادين آموزش وپرورش است گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید ۵۰درصد دانش‌ آموزان به سمت رشته های فنی وحرفه ای و کار دانش سوق داده شوند.
وی با تقدیر و تشکر از تلاشهای مجدانه ودلسوزانه مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی در رفع مشکلات این هنرستان نوپا گفت: با توسعه زیرساختهای هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی و همکاری و تعامل خوب مرکز تحقيقات کشاورزی آینده روشنی برای این هنرستان متصور است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از تولیدی کردن ۷ هنرستان در سطح استان خبر داد و گفت؛ با تولیدی کردن هنرستان‌ها علاوه بر آموزش عملی هنرجویان زمینه کمک به اشتغال و درآمد زایی دانش آموزان فراهم می شود.
زارع پور در ادامه افزود: تاسیس هنرستان کشاورزی یاسوج یکی از کارهای بزرگ وماندگار درسطح استان بود که قریب به 20 سال دانش آموزان استان از تحصیل در رشته های مرتبط با کشاورزی بی بهره بودند.
وی با بیان اینکه این هنرستان فرصت ارزشمندی برای دانش آموزان برای مهارت آموزی در رشته های مرتبط با بخش کشاورزی فراهم آورده است گفت: تنها راه کمک به حل مشکل اشتغال و رفع بیکاری تحصیل دررشته های فنی وحرفه ای وکاردانش است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به ظرفیتها و پتانسیلهای استان در بخش کشاورزی اشاره کرد وگفت: با همکاری خوب مرکز تحقیقات و آموزش وپرورش امید می رود این هنرستان نوپا به یکی از قطبهای مهم تربیت نیروی انسانی در کشور تبدیل شود.

کمک به توسعه و تجهیز هنرستان کشاورزی از اولویت‌های مرکز تحقیقات کشاورزی است

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزي و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در اين آیین گفت : کمک به توسعه و تجهیز هنرستان کشاورزی حضرت آیت اللّه ملک حسینی برای توسعه آموزشهای مهارتی دانش آموزان از اولویت‌های مرکز تحقیقات کشاورزی است.
کاووس کشاورز با بیان اینکه با رفع مشکل فضای آموزشی و افتتاح مزارع تحقیقاتی این هنرستان بستر برای فعالیت علمی و عملی دانش آموزان بیش از پیش فراهم می شود گفت: با تعامل خوب آموزش‌ و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز تحقیقاتی ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج زمینه برای توسعه رشته های این هنرستان از سال تحصیلی آینده فراهم می شود.
وی با تقدیر وتشکر از تلاشهای دلسوزانه و عالمانه مدیرهنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج در پیگیری مشکلات ونارسایی های آن برای تحقق اهداف آموزشی وتربیتی این هنرستان خاطرنشان کرد: یکی از اولویتهای مرکز تحقیقات کشاورزی توجه به مسائل آموزشی و ارتقاء مهارتهای دانش آموزان در بخش کشاورزی است که با افتتاح این مزرعه آموزشی گام مهمی در راستای فعالیتهای علمی دانش آموزان برداشته خواهد شد.
کشاورز با بیان اینکه کشاورزی یکی از محور‌های توسعه استان و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارد افزود: تربیت نیروی انسانی در رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی برای تحول وکمک به ارتقاء دانش کشاورزی و بهره‌وری آن ضروری بود.
وی ادامه داد: یک هکتار زمین در ایستگاه چم‌خانی مختار باهدف انجام فعالیتهای آموزشی و تحقیقاتی به هنرستان کشاورزی جهت رشته کشت گیاهان دارویی نیز در سال تحصیلی جاری اختصاص یافت که در صورت نیاز قابل گسترش خواهد بود.

آماده هر گونه همکاری برای کمک به تربیت نیروی انسانی در رشته شیلات هنرستان کشاورزی هستیم

در ادامه این آیین رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج از همکاری این مرکز برای آموزش عملی دانش آموزان هنرستان کشاورزی یاسوج خبر داد و گفت: مرکز تحقيقات ماهیان سردآبی ظرفیتهای بسیار خوبی در حوزه تحقيقاتی دارد که آماده هر گونه همکاری برای کمک به تربیت نیروی انسانی در رشته شیلات هنرستان کشاورزی هستیم
محمد میثم صلاحی افزود: مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی از پیشرفته ترین و مجهزترین دستگاههای آزمایشگاهی برخوردار است که در فرآیند پیچیده چرخه تکثیر وتولید ماهیان سردآبی می توان آموزشهای لازم را جهت ارتقاء دانش تخصصی به دانش آموزان آموزش داد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد سومین استان پرورش ماهی قزل آلاست گفت: با توجه به شرایط آب هوایی و وجود آبهای فراوان می توان با تربیت نیروی متخصص در رشته تکثیر پرورش ماهیان سردآبی گام مهمی در راستای تولید و اشتغال در این بخش برداشته شود.
رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج با ابراز خرسندی از بازدید مدیرکل آموزش وپرورش استان و مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از این مرکز اظهار امیدواری کرد با تعامل خوب با مجموعه مرکز تحقیقات و آموزش وپرورش شاهد کمک به مسیر توسعه رشته های هنرستان کشاورزی و تربیت نیروی انسانی ماهر در این بخش باشیم.

با توسعه زیرساخت‌های هنرستان کشاورزی رشته‌ های این هنرستان توسعه می یابد

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز از همکاری مرکز تحقيقات کشاورزی و مرکز تحقيقات ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج با آموزش وپرورش در زمینه تقویت و توسعه‌ هنرستان‌ کشاورزي تقدیر کرد.
کورش دلشاد افزود: با افتتاح مزرعه آموزشی تحقیقاتی هنرستان کشاورزی در گام مهمی در راستای آموزش‌های عملی به دانش آموزان برداشته می‌شود.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ، پیگیرهای مدیرهنرستان کشاورزی در کمک به ارتقاء فعالیتهای آموزشی را ماندگار وقابل تحسین عنوان کرد واظهار داشت: با توسعه زیرساخت‌های هنرستان کشاورزی و ظرفیتهای خوب استان در بخش کشاورزی رشته‌ های این هنرستان توسعه می یابد.
وی افزود: هنرستان کشاورزی بستر مناسبی برای تربیت نیروی انسانی فراهم آورده است که آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از همه ظرفیتهای قانونی خویش برای کمک به توسعه و ارتقاء آموزشهای مهارتی دانش آموزان استفاده خواهد کرد.

ضرورت توسعه زیرساختهای هنرستان کشاورزی برای تربیت نیروی متخصص وماهر در بخش کشاورزی

نماینده ولی فقیه در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: بر اساس آموزه های دینی سنتهای حسنه ای که پایه گذاری وایجاد می شود تا همیشه ثواب آنها جاری وساری است .
حجت الاسلام موسی ابراهیمی با بیان اینکه تلاش برای توسعه دانش امری پسندیده است گفت: با وجود نیروی انسانی متعهد و متخصص در کشور تا مرزهای دانش فاصله زیادی داریم که باید زمینه وبستر را برای فتح قله های علمی در دنیا بیش از پیش فراهم نماییم.
وی گفت: تلاشهای زیادی برای تاسیس هنرستان کشاورزی در چند سال اخیر کشیده است که باید با حمایت مسئولان برای تربیت نیروی متخصص وماهر در بخش کشاورزی زیرساختهای این هنرستان توسعه یابد.

داشتن مزرعه آموزشی و تحقیقاتی برای دانش آموزان از ضروریات هنرستان کشاورزی است

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج نیز در این آیین با تقدیر از حمایتهای مرکز تحقیقات وآموزش وپرورش در ارتقاء زیرساختهای هنرستان کشاورزی گفت: داشتن مزرعه آموزشی و تحقیقاتی برای دانش آموزان رشته گیاهان دارویی وتکثیر پرورش ماهیان سردآبی از ضروریات این هنرستان است.
سید ولی موسوی تلاش برای کمک به توسعه مهارتهای عملی دانش آموزان این هنرستان را یاداور شد وگفت: با اختصاص یک هکتار زمین در چم خانی مختار به رشته گیاهان دارویی و2استخر به رشته پرورش ماهیان سردآبی در مرکز تحقیقاتی شهید مطهری یاسوج زمینه برای آموزش عملی دانش آموزان وتولیدی کردن این هنرستان فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 1400-1399بیش از 100 دانش آموز در رشته‌های شیلات و گیاهان دارویی این هنرستان مشغول تحصیل هستند که تعداد زیادی از آنها دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری استان هستند.
درادامه این آیین مدیرکل آموزش وپرورش استان به همراه دیگر مسئولان از بخشهای مختلف تولید وتکثیر ماهیان سردآبی و آزمایشگاههای این مرکز بازدید و از نزدیک در جریان فعالیتهای تحقیقاتی آن قرار گرفتند.
در پایان این افتتاحیه ازرئیس مرکز تحقیقات واصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج و اساتید رشته شیلات هنرستان کشاورزی یاسوج تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار