تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
از همان ابتدای سفر مشخص بود که تیم اقتصادی استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، به نتایج سفر بسیار امیدوار هستند و تلاش های زیادی را برای پیگیری پیشنهادات خود در سطح ملی انجام می دهند .
کد خبر: ۹۴۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 09 March 2021

نتایج سفر هیئت وزارت کار به استان / موافقت با 95 درصد پیشنهادات / آیا باید منتظر تحول در تولید و اشتغال استان باشیم ؟ / صمیمی دوست : بهانه از هیچ مدیری چذیرفته نیست + فیلم

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اقتصادی ، چند ماه پیش هیئتی بلند پایه از معاونین وزارت کار و مدیران ارشد برخی دستگاه ها ، شرکت ها و بانک های وابسته به این وزارتخانه سفری به کهگیلویه و بویراحمد داشتند که در نشست های جمعبندی صحبت از پیشنهادات استان در خصوص طرح ها و پروژه هایی شد که در صورت تصویب می تواند تغییراتی مهمی در حوزه تولید و اشتغال استان ایجاد کند .
استفاده ظرفیت ماده 56 به جای اعتبارات قطره چکانی
آنگونه که اعلام شد در این سفر پیشنهاداتی از طرف استان برای استفاده از ماده 56 و استفاده از منابع و تسهیلات بانکی با تضمین پرداخت آن از طرف سازمان برنامه و بودجه ، در جهت تامین منابع مالی برخی پروژه های مهم استان ، ارائه شد .
به زبان ساده تر در این سفر مقرر شد به جای اعتبارات قطره چکانی یک پروژه طی سال های طولانی ، با تضمین بازپرداخت از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور ، منابع مورد نیاز پروژه به صورت یکجا از طریق بانک های عامل برای پروژه مذکور تامین شود تا روند اجرایی سریعتر شود .
در این خصوص مسئولین استان هم جمع بندی و اولویت بندی پروژه های هدف برای استفاده از ماده 56 را آماده کرده و پس از سفر هیئت مذکور ، استاندار و برخی معاونین وی و مدیران کل مربوطه چندین سفر به تهران برای پیگیری داشته اند . (لازم به توضیح است در جمع بندی سفر اعلام شده بود که مصوبات آن باید به تایید وزیر کار برسد.)
نتایج سفر هیئت وزارت کار به استان / موافقت با 95 درصد پیشنهادات / آیا باید منتظر تحول در تولید و اشتغال استان باشیم ؟ / صمیمی دوست : بهانه از هیچ مدیری چذیرفته نیست + فیلم
 
موافقت با 80 درصد پیشنهادات تا بهمن ماه
از همان ابتدای سفر مشخص بود که تیم اقتصادی استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، به نتایج سفر بسیار امیدوار هستند و تلاش های زیادی را برای پیگیری پیشنهادات خود در سطح ملی انجام می دهند .
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روز 12 بهمن و در حاشیه ویژه برنامه آغاز دهه فجر و در پاسخ به سوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه " نتیجه پیگیری های شما در خصوص سفر هیئت عالی وزارت کار به استان به کجا رسید " ، توضیحاتی ارائه داد.
خلاصه توضیحات کلانتری اینگونه است که تقریبا 80 درصد مصوبات سفر هیئت عالی وزارت کار به استان توسط وزیر مربوطه تایید شده است و در سفر اخیر خود به تهران قرار بر این شد که بسترسازی برای عملیات اجرایی آن ها ایجاد شود .
کلانتری در خصوص 20 درصد دیگر که از پروژه های بسیار مهم مانند سد تنگ سرخ یا سد آبریز و یا راه ها است هم گفت : چون این پروژه ها تخصصی است و لازم است وزارت خانه های مربوطه به مسائل ورود کنند که با تشکیل یک کنسرسیوم با مشارکت بانک ها اقدامات لازم صورت می گیرد.
بنابر گفته استاندار در ماه جاری (بهمن ماه زمان انجام این گفتگو ) ، جلسه ای با حضور وزرای اقتصاد، نیرو ، راه ، کار و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد که مشارکت بانک های وابسته به این وزارت خانه ها در اجرای پروژه  های مهم از جمله سد تنگ سرخ ، سد آبریز و جاده یاسوج به شیراز را در پی خواهد داشت.
نتایج سفر هیئت وزارت کار به استان / موافقت با 95 درصد پیشنهادات / آیا باید منتظر تحول در تولید و اشتغال استان باشیم ؟ / صمیمی دوست : بهانه از هیچ مدیری چذیرفته نیست + فیلم
نتیجه نهایی : موافقت وزارت کار با 95 درصد از پیشنهادت استان
صبح امروز نشستی با عنوان نشست اجرایی نمودن مصوبات سفر اعزامی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی به استان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور برخی مدیران دستگاه های دولتی و به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار برگزار شد که وی از موافقت وزارت کار با 95 درصد از پیشنهادات استان خبر داد . خبری که در صورت پای کار بودن مدیران دستگاه ها می تواند نقطه بسیار امیدبخشی در تحول تولید و اشتغال استان باشد.
سید هشمت الله صمیمی دوست در این نشست گفت : در سفر هیئت اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان طی نشست ها و رایزنی های مختلف از طرف مجموعه استانداری و مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان تصمیمات مهمی را در راستای انجام و تکمیل پروژه های کلیدی استان اتخاذ شد.
وی افزود: پنج پیشنهاد در خصوص راه ها در راستای اجرای ماده ۵۶ ارائه شد و وزارت متقبل شد که در تکمیل پروژه های راه استان از طریق دو بانک زیر مجموعه اعتباراتی را جهت انجام این پروژه ها اختصاص دهد.
صمیمی دوست سفر هیئت اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به استان بی سابقه عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۱۴ محور بوده و ۹۵ درصد از پیشنهادات ارائه شده از طرف استان کهگیلویه و بویراحمد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد موافقت و تصویب این وزارت قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین موارد مورد موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تامین مالی پروژه‌های عمرانی، راه، آب، سرمایه گذاری در صنایع، گردشگری و کشاورزی و .... بوده است.
معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین مصوبات این سفر را کمک به پروژه‌های راه، سدسازی، تامین مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی در زمینه اشتغال روستایی و توسعه بیمارستان‌ها و درمانگاه های تامین اجتماعی استان برشمرد و گفت: این مصوبات می‌تواند در توسعه استان نقش چشمگیری داشته باشد.
صمیمی دوست از موافقت تامین مالی مهارت آموزی پنج هزار کارآموز در استان توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور خبر داد گفت: تمام مصوبات این سفر دارای برنامه زمانی مشخص هستند و دستگاه های اجرایی و بانک ها موظف هستند در اسرع وقت این مصوبات را پیگیری و اجرایی کنند.
فیلم : توضیحات صمیمی دوست از پیگیری ها و روند اجرایی سازی مصوبات سفر هیئت وزارت کار به استان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار