کد خبر: ۹۴۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹ 10 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج صبح امروز علی اصغر خامنوی مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی ایران پس از ورود به شهر یاسوج در کنار هئیت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج، با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان دنا از باغات و تجهیزات کشاورزی آسیب دیده بر اثر زلزله و ریزش کوه در روستای بیاره بازدید کرد.

هیئت اتاق بازرگانی در ادامه با حضور در شهر سی سخت از منازل مسکونی آسیب دیده، اقامتگاه ها و و هتل های آسیب دیده از زلزله و همچنین چند مدرسه تخریب شده دیدن کردند.

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در نشست با فرماندار سی سخت و مسؤلان دستگاه های مختلف شهرستان با بیان اینکه شهر زلزله‌زده سی‌سخت نیازمند کمک اتاق ایران است، گفت: اتاق بازرگانی و جامعه نیکوکاری ابرار همواره در همه حوادث و مشکلات کشور نقش آفرینی کرده اند. از زمان شیوع ویروس کرونا اتاق بازرگانی پیش قراول کمک به بیمارستان‌ها بود و ۴۸۰ بیمارستان را در کشور را تجهیز کرده است، .وی ادامه داد: در کهگیلویه و بویراحمد نیز ما در اتاق بازرگانی تاکنون رقمی معادل ۱۸میلیارد ریال به بیمارستان‌های استان کمک کرده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه مردم به لحاظ شرایط جوی و آب و هوایی در شرایط مناسبی نیستند، گفت: مردم صبورانه منتظر کمک‌های فعالان اقتصادی هستند. فضاهای عمومی و آموزشی اینجا آسیب جدی دیده اند، لذا انتظار داریم مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار پیام مردم زلزله‌زده را به هیات مدیره ابرار و اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی برساند.

کیانی پور عنوان کرد: ۶ مدرسه استان به طور جدی تخریب شدند که امیدواریم بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

فرماندار دنا هم با اشاره به خسارت زلزله به ۸۰ درصد منازل گفت: زیرساخت کشاورزی و آموزشی ۸۰ درصد آسیب دیدند، ضمن اینکه زلزله ۱۰۵ میلیارد به بخش کشاورزی و ۸۵ میلیارد به بخش آموزشی خسارت وارد کرده است.

در ادامه خامنوی مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار با بیان اینکه این نهاد در سه حوزه فعالیت دارد، گفت: توانمندسازی دانش‌آموزان دبیرستانی که در روستاها هستند و و به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانند ادامه تحصیل بدهند یکی از حوزه فعالیت موسسه است. ۲۰۰ دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات ما استفاده می‌کنند، برخی فارغ‌التحصیل شدند، برخی هم بورسیه هستند.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار توانمندسازی روستایی را دیگر اولویت این موسسه دانست و گفت: این برنامه در استان‌های خراسان جنوبی، کردستان، همدان و سیستان اجرا شد و پیشنهاد می‌کنیم در یکی از روستاهای این استان هم چنین برنامه‌ای برگزار شود.

وی فعالیت در حوزه سیل و زلزله را از دیگر فعالیت‌های این بنیاد دانست و بیان کرد: در زلزله کرمانشاه ۱۴ مدرسه را متقبل شدیم که بسازیم که با همراهی فعالان اقتصادی به ۵۰ مورد رسید در سیستان منطقه چابهار ۱۲ مدرسه را با مشارکت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس احداث و بازسازی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: مدرسه‌سازی مورد علاقه فعالان اقتصادی است تلاش می‌کنیم مبلغی خوبی برای ساخت مدارس آسیب‌دیده سی‌سخت اختصاص داده شود و به کمک شهر زلزله‌زده سی‌سخت بیایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار