رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به سوء استفاده از تصاویر شخصی و شماره‌ تلفن یکی از کاربران در اینستاگرام نموده بود، خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 10 March 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: خانمی با مراجعه به این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی خود اظهار داشت که صفحه جعلی با اسم و مشخصات وی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام در حال فعالیت است و خواستار پیگیری و شناسایی صفحه اینستاگرامی مورد نظر شد.

 سرهنگ روح الله شهبازی پور، افزود: طی تحقیقات اولیه شاکیه اظهار داشت شخصی ناشناس با نام و عکس وی اقدام به ایجاد صفحه ای در اینستاگرام نموده است که عکس های خصوصی وی در این صفحه قرار داده شده و باعث هتک ‌حیثیت در بین همکاران و آشنایانش شده است، لذا موضوع پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: پس از پیگیری کارشناسان پلیس فتا، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و به اداره پلیس تحویل داده شد.
رییس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از حضور متهم در اداره پلیس و بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد این فرد در گذشته خواستگار شاکیه بوده و بعد از جدایی از وی برای گرفتن انتقام  دست به این عمل مجرمانه زده است.
این مقام انتظامی از ارجاع این پرونده به دادسرا خبر داد و به کاربران هشدار داد: در شبکه‌های اجتماعی مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی سرگرمی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، زیرا همانطور که بار‌ها گفته شده است، مزاحمت در فضای سایبری جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.
سرهنگ شهبازی پور از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار