معاون آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک
یکی از موضوعات مهم این روزها در خصوص فرایند آموزش مربوط به تکالیف عید دانش آموزان است که تصمیم گیری در خصوص این موضوع مربوط به حوزه آموزش در آموزش و پرورش است و البته مقطع ابتدایی با توجه به جامعه هدف آن با حساسیت بیشتری مواجه است .
کد خبر: ۹۴۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 11 March 2021


شیوع کرونا و تاثیر آن بر فعالیت های آموزشی به گونه ای بوده که طی یک سال اخیر به نوعی دگرگونی واقعی در فرایند یاددهی و یادگیری مبتنی بر فضاهای آموزشی از جمله کلاس و مدرسه ایجاد کرده است !
تغییر فرایند آموزش از فضای حقیقی و کلاس درس به فضای مجازی بی شک مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و شاخص های استاندارد آموزش را به شدت پایین آورده است اما به هر جهت فعلا بخش عمده آموزش از طریق همین فضای مجازی صورت می گیرد . فضایی که در کنار اجبار ان برای آموزش ، مشکلات ضمنی روحی و جسمی هم دارد .
یکی از موضوعات مهم این روزها در خصوص فرایند آموزش مربوط به تکالیف عید دانش آموزان است که تصمیم گیری در خصوص این موضوع مربوط به حوزه آموزش در آموزش و پرورش است و البته مقطع ابتدایی با توجه به جامعه هدف آن با حساسیت بیشتری مواجه است .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تصمیم گیری تکالیف عید دانش آموزان اظهار داشت : با توجه به حضور طولانی مدت دانش آموزان در فضای مجازی و اینکه این حضور طولانی دانش آموزان را از لحاظ روحی و جسمی دچار مشکل می کند در حالی که سلامت دانش آموزان بر هر موضوع دیگری اولویت دارد ، لازم است معلمان از حضور طولانی در شبکه مجازی ، ارائه ی تکالیف تکراری ، ارائه ویدئو ها و سوالات اضافی خوداری نمایند .
عباس عظامی افزود : با توجه به شرایط ذکر شده ، در عید امسال تکالیف نوروزی نداریم  و آموزش مجازی در ایام نوروز تعطیل می باشد.
عظامی گفت : برنامه ی دوره ی ابتدایی در ایام نوروز در کنار داستان خوانی ، داستان نویسی و داستان گویی ، برنامه خلاقانه ی هنری از جمله موضوعاتی مانند دلتنگی برای معلم و مدرسه، دنیای بدون کرونا یا با کرونا ، همدلی ، مدرسه سازی ، همیار مدافعان سلامت خواهد بود که دانش آموزان می توانند آثار خود از انجام این فعالیت ها  را در قالب فیلم ، نقاشی یا عکاسی تهیه و به مدرسه ی مربوطه ارسال کنند .
وی در پایان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو به فرهنگیان ، دانش آموزان و خانواده های آن ها گفت : همه باید تلاش کنیم در روزهای عید در جهت همکاری با مدافعان سلامت در جهت ریشه کنی ویروس کرونا گام برداریم و از خانواده ها می خواهیم از سفرهای غیر ضرور که می تواند سلامت دانش آموزان را به خطر بیاندازد خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار