استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از تجمعات کرونایی در استان گفت: برخی‌ها دارند در این وضعیت کاسبی می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ 27 March 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: میانگین تست کشور ۱۴.۹ درصد است اما در استان بالای ۱۹ درصد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا افزود: در صورتی که وارد پیک بیماری کرونا شویم آمار مرگ و میرها بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری برخی تجمعات در این شرایط سخت کرونایی خجالت‌آور است، بیان کرد: برخی مداحان و خواننده‌ها باعث افزایش تجمعات می‌شود که با این عوامل برخورد شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کسانی که به این وضعیت و تجمعات دامن می‌زنند عملا با زندگی مردم بازی می‌کنند، افزود: اعلام کردیم تشییع جنازه‌ها ممنوع است و فقط وابستگان درجه یک در مراسم تشییع باشند.
کلانتری با بیان اینکه برخی‌ها از این وضعیت کاسبی می‌کنند، گفت: مقامات قضایی ورود کرده و جدی برخورد کنند مماشات نکنند.
وی با بیان اینکه مسئولیت ستاد کرونا را پذیرفته‌ام و با کسانی که قانون رعایت نمی‌کنند برخورد جدی شود،گفت: پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در آرامستان‌ها، آرایشگاه‌ها، پایانه‌ها  رعایت نمی‌شود.
وی بیان کرد: شهرهای گرمسیری و دنا وضعیت نگران کننده‌ای دارند خیلی‌ها به دنا می‌آیند و می‌روند.
کلانتری گفت : کرونای انگلیسی از خوزستان وارد استان شد و فرد مبتلا فوت کرد . پزشک معالج آن فرد هم شهید راه سلامت شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در هیچ جای ایران ندیدیم که دستورالعمل آرامستان‌ها زیر پا گذاشته شود به غیر از کهگیلویه و بویراحمد.
وی عنوان کرد: پرش کردن از روی دیوار قبرستان چه معنای دارد این کار زشت است و آبروی استان در خطر است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ورودی استان کنترل شود، گفت: یاسوج نارنجی و دوگنیدان قرمز است کنترل ورودی و خروجی استان واقعا مهم است.
کلانتری بیان کرد: بستن آبشار یاسوج کار خیلی خوبی بود اما نباید اجازه بدهیم افراد وارد باغات و آبشار شوند و قلیان مصرف کنند که این خود عامل انتشار کرونا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار