بعد از ۴۵ روز از وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری و زندگی چادری در سرمای زیر صفر درجه، زلزله زدگان علاوه بر ترس از شیوع کرونا، نگران افزایش روز افزون قیمت مصالح هستند.
کد خبر: ۹۵۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 05 April 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم، زلزله پنج و شش دهم ریشتری ٢٩ بهمن سال گذشته درشهرستان دنا باعث ورود خسارت به منازل مسکونی، زیرساخت‌های گردشگری، کشاورزی، دولتی و... شد و از ساعات اولیه وقوع زلزله دستگاه‌های اجرایی، سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام، و دیگر نهادهای جهادی جهت کمک به مردم زلزله زده شهر سی‌سخت وارد عمل شدند.
حال با گذشت بیش از 45 روز از وقوع زلزله در شهرستان دنا و اسکان موقت خانواده‌های آسیب دیده و پایان کار آواربردار ارزیابی خسارت، تشکیل پرونده و ساخت منازل مسکونی آسیب دیده آغاز شده‌ است.
شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا که یکی از مناطق شاخص در حوزه گردشگری جنوب کشور به شمار می‌رود، با شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر این ویروس دچار خسارت زیادی در بخش گردشگری شده بود و وقوع زلزله باعث شد تا زندگی مردم این شهر با مشکلات بسیاری مواجه شود.
اگرچه تمام تلاش‌ها برای بازسازی اصولی شهر زلزله زده سی‌سخت مورد تأکید همه مسولان ارشد کشوری و استانی است، اما همچنان نگرانی از برخی کمبودها و گرانی در مصالح ساختمانی دغدغه این روزهای مردم است.
مطابق اطلاعات از ستاد بازسازی شهرستان زلزله زده دنا بیش از شش هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده در زلزله شناسایی و ارزیابی آن صورت گرفته و برای تمام واحدهای ارزیابی شده تشکیل پرونده انجام شده‌است.
مهدیان معاون بازسازی وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه مصالح مورد نیاز برای بازسازی منازل آسیب دیده در شهرستان دنا تأمین می‌شود اظهار داشت: هم‌اکنون بازسازی منازل مسکونی دارای پیشرفت فیزیکی 20 درصدی است.
وی با اطمینان دادن به مردم سی‌سخت در باره تأمین مصالح مورد نیاز، از ورود سه هزار تن میلگرد به شهر سی‌سخت خبر داد و گفت: برای تأمین سایر مصالح اقدام لازم انجام خواهد شد و مردم نگران تأمین مصالح نباشند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته از بدو وقوع زلزله تاکنون، گفت: به مردم قول می‌دهیم تا بازسازی کامل شهر سی‌سخت در کنار آنها باشیم.
وی در ادامه از مردم خواست هر چه سریع‌تر نسبت به بازسازی منازل خود اقدام کنند.
کلانتری گفت: در ادامه اگر مشکلی برای بازسازی منازل وجود داشته باشد، سعی می‌شود اعتبار لازم جهت تسریع در روند بازسازی تأمین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار