رئیس دانشگاه علوم پزشکی؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 478 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه دو هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 06 April 2021
در بدترین شرایط ملی و استانی کرونا از زمان شروع قرار داریم/آمار جانباختگان استان به ۴۷۸ نفر رسید
به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: هم اکنون 368 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 78 بيمار كرونايي قطعي بوده و 17 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلايان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 28 هزار و 651 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وي اذعان داشت: امروز 778 نمونه پی سی آر از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج دريافت شد كه حدود 54 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، چرام و دنا مي باشند. همچنین از 955 نمونه رپید تست انجام شده 15 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های بهمئی، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: همه شهروندان در قبال اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و موازین بهداشتی مسئول هستند و باید به اشخاصی که نسبت به این موارد بی‌توجه هستند تذکر و هشدار بدهند.
وي افزود: در بدترين شرايط ملي و استاني كرونا از شروع اين بيماري هستيم و اگر محدوديت ها و رعايت 100 درصدي دستورالعمل هاي بهداشتي آغاز نشود بزودي بيمارستانها از بيماران كرونايي پر مي شوند و روزانه شاهد تلفات و پرپر شدن بيماران در راهروهاي بيمارستانها خواهيم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواهان استفاده حداكثري از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، عدم حضور در هر تجمع و دورهمي، پرهيز از حضور در مكان هاي شلوغ و پرخطر، عدم مصرف غذا در رستورانها و ساير مراكز اقامتي، عدم استفاده از وسايل نقليه عمومي و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروري به مدت حداقل دو هفته شد تا بتوان از اين خيز وحشتناك و مرگ آفرين عبور كرد.
ایشان همچنين خواهان حمايت  خانواده ها از افراد مسن و داراي بيماري زمينه اي شد و بايد اين افراد كمتر در معرض عوامل خطرزا و ارتباط با سايرين باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار