در ۱۰ روز گذشته بیش از ۳۰۰ نفر دیگر در لنده به کرونا مبتلا تا این شهرستان در آستانه ورود به رنگ قرمز قرار گیرد و متاسفانه خبری از محدودیت های سختگیرانه کرونایی و ترغیب و تشویق به افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.
کد خبر: ۹۵۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹ 06 April 2021

برخورد ها با کرونا در لنده طی یک سال گذشته چگونه بود!

به گزارش تابناک از  لنده، وخامت شرایط کرونایی در شهرستان کوچک لنده باعث شد تا این منطقه برای چندیمن ماه در وضعیت زرد کرونایی درجا بزند و این روزها با بدتر شدن شرایط، جامعه ملتهب تر و در شهری که هیچگونه زیر ساخت درمانی درست حسابی ندارد پیشگیری هم آنطور که باید اجرا شود، نمیشود.

اگر چه این روند تنها به کم کاری مسئولین برنمی گردد و لازم است مردم همگام و همراه با مسئولین در راه مقابله با این ویروس خطرناک قرار بگیرند ولذا این حجم از آزاد گذاشتن جامعه در حالی که خطر تک تک آنان را تهدید میکند جای تامل است.

متاسفانه با اینکه یک سال از جنگ و درگیری جامعه با کرونا میگذرد مراسمات به شکل مرسوم و عادی تر از عادی اجرا و هنوز ترسی از کرونا در لنده دیده نمیشود.

پس از ماه ها درگیری با کرونا همچنان اینجا در لنده نتوانستیم یا نخواستیم تنها راه ورود به قبرستان این شهر بسته باشد که با یک بازدید از این محل خواهیم دید نصب یک درب در قسمت پایین قبرستان و یا مسدود کردن آن تا این لحظه خارج از توان بود تا همچنان شاهد تجمعات زنانه باشیم.

همه ی ما میدانیم تجمعات در فضاهای بسته از جمله ی مهمترین عوامل شیوع کرونا است که متاسفانه طی یک سال اخیر با اینکه می شد با خانواده های درگذشتگان این موضوع را در میان گذاشت و از خطرات اینکار آگاه نمود امّا این تجمعات شبانه همچنان ادامه دارد.!

در نگاهی دیگر به نحوه ی برخورد ما در لنده با کرونا خلاء اجتماعی دیگر که مشاهده میشود برگزاری مراسمات چهلم و سال روز است و جای تعجب است چطور نتواستیم به جامعه خود بقبولانیم که در این شرایط وقت برگزاری چنین مراسماتی نیست.! این در حالی است در سالهای گذشته که خبری از کرونا نبود دیگر این شکل از مراسمات کم رنگ و اکثر طوایف اعلام رسمی کردند که چهلم و سالگرد نداریم.!

روی دیگر برخورد ضعیف ما در لنده با کرونا برگزاری مسابقات فرهنگی-ورزشی در این شرایط حساس است.
متاسفانه طی ماه های گذشته و حتی ایام عید شاهد برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی مختلف (گاها در فضای بسته)بودیم که نشان میدهد جلسات ستاد حتی برای برخی از ادارات مهم نیستند و این میشود تا بیش از ۳۰۰ نفر طی ده روز به این ویروس مبتلا شوند.!

از جمله ی دیگر تصمیم گیری های تعجب آور در بر خورد با کشنده ترین ویروس در لنده، دوگانگی در تصمیم گیری ها بود. در این مدت در حالی که سخت گیرانه با یک مغازه دار برخود شد متاسفانه در طول سال و خصوصا ایام عید تا آن جا مراسمات عروسی به شیوه ی مرسوم همیشگی برگزار شد که حتی مردم عادی از این شیوه ی مقابله با کرونا به ستوه آمدند و شاهد اعتراضات زیاد در فضای مجازی بودیم.

همچنین از جمله ی نکات قابل تامل در برخورد ما در لنده با کرونا مشترک بودن فضاهای درمانی فی مابین بیماران عادی و کرونایی است. متاسفانه یک سال است در این شهرستان نتواستیم پزشک و فضای مستقل برای بیماران کرونایی در نظر بگیریم و همچنان میبینیم یک بیمار کرونایی در فضای مشترک با سایرین ویزیت میشود و تنها مبنی را بر رعایت پروتکل ها از سوی طرفین قرار دادیم.

بی شک استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی و دستگاه قضا در راستای جلوگیری از قانون گریزی ظرفیتی خوب خواهد بود و حال که مردم رعایت نمیکنند میتواند یک عامل بازدارنده محکم تری در قیاس با سایر موارد باشد ولذا میتوان از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد. نباید فراموش کنیم تا به امروز هر گزارش مبنی بر تجمعات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی و نیروی انتظامی ارجاع داده شد این دستگاه ها با قاطعیت برخورد کردند و جای سوال است دستگاه های متولی در راس ستاد کرونای شهرستان چرا بیشتر از این ظرفیت استفاده نمیکنند.

اکنون در حالی به استقبال از پیک چهارم در تمام کشور می رویم که شهر ما لنده از این قاعده مستثنی نیست ولذا مسئولین و مردم این منطقه باید بدانند این شکل از تصمیم گیری موفقیتی دربر نخواهد داشت پس لازم است با قاطعیت بیشتری راههای شیوع این ویروس منحوس را ببندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار