بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: از آنجایی که خدمات رسانی و پشتیبانی از عشایر ساکن مناطق ییلاقی از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، توصیه ما به عشایر عزیز استان پرهیز از کوچ زود هنگام به این مناطق تا زمان ذکر شده می‌باشد.
کد خبر: ۹۵۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 07 April 2021

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود بارش‌ها در سال گذشته و سالی که در آن قرار داریم که بیش از ۴۵ درصد کاهشی بوده، با کوچ زود هنگام برخی از عشایر و ورود آن‌ها به مناطق سردسیری مواجه بوده ایم.

وی افزود: علی رغم این که ما همچنان پشتیبانی از عشایر ساکن مناطق قشلاقی و خدمات رسانی به آنان شامل تامین علوفه، آب رسانی سیار و ... را انجام می‌دهیم و ادامه دار می‌باشد، اما تعدادی از عشایر به علت تنش بارندگی و کم آبی‌ها شروع به کوچ زود هنگام کرده اند.

مدیر کل امور عشایر استان تصریح کرد: بر اساس تقویم کوچ، زمان حضور عشایر در مناطق ییلاقی نیمه اردیبهشت ماه می‌باشد و تا آن زمان به علت رشد نا کامل گونه‌های گیاهی جهت تعلیف دام، شرایط حضور در مراتع این مناطق مهیا نیست و به همین علت ما همچنان خدمات رسانی به عشایر مناطق قشلاقی را ادامه خواهیم داد.

این مسئول خاطر نشان کرد: توصیه ما به عشایر پرهیز از کوچ زود هنگام به مناطق ییلاقی است، زیرا خدمات رسانی به آنان از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود همچنین عشایری که مسیر عبور و کوچ شان استان ما باشد در صورت نیاز از جانب ما خدمات دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای روستا‌ها و تیره‌های عشایری از ۱۶ فروردین آغاز و لغایت ۲۲ این ماه ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری در مراکز بخشداری‌ها و یا به صورت مجازی ثبت نام به عمل آوردند.

محمدی در پایان تاکید کرد: استان کرمانشاه بیش از ۳۲۰ تیره عشایری دارد که از این تعداد حدود ۱۸۷ تیره بالای ۲۰ خانوار می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار