استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : هیچ سهل انگاری از بانک ها در خصوص همکاری با زلزله زدگان قابل پذیرش نیست .
کد خبر: ۹۵۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ 07 April 2021

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : هیچ سهل انگاری از بانک ها در خصوص همکاری با زلزله زدگان قابل پذیرش نیست .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در هفدهمین نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده سیسخت افزود : به مدیران شعب بانک ها تاکید شود که با متقاضیان معرفی شده به این بانک ها دلسوزانه ، مسئولانه و خیرخواهانه عمل شود و خود پیگیر کار ان ها باشند و نگویند که این ها باید خود مطلع باشند .
کلانتری گفت : بانک ها در بحث ضمانت سعی کنند با افراد معرفی شده ، همکاری کنند و به این نکته توجه داشته باشند ، افرادی که برای تشکیل پرونده می آیند حتما نیازمند راهنمایی هستند.
استاندار ادامه داد : کارمندان بانک ها در خصوص زلزله زدگان سیسخت توجیه شوند که نهایت همکاری را داشته باشند .
وی گفت : باید قبل از 25 فروردین آوار برداری به اتمام رسیده باشد وپکه تا پایان خرداد هم کار بازسازی اتمام شود .
کلانتری ادامه داد : اولین بار است که ظرفیت علمی وارد محل زلزله زده شده است و در خصوص مصالح با توجه به وضعیت منطقه نظرات خود را داده اند .
وی گفت : در خصوص بازسازی سیسخت ما سرعت را در کنار دقت زیاد در دستور کار داریم .
کلانتری گفت : لیست اعضای توزیع شده بین بانک ها باید مشخص و بانک هم به روز باشند و کار مردم را باید با نهایت دقت انجام دهند .
وی ادامه داد : بانک هایی که از چهار شنبه آینده به روز باشند مورد تقدیر قرار می گیرند و هر بانکی از ان تاریخ به روز نباشد ، سهل انگاری به مدیر عامل کشوری بانک کتبا اعلام خواهد شد .
کلانتری گفت : با توجه به وضعیت قرمز کرونایی کار تعطیل نمی شود اما اقدامات باید سختگیرانه و رعایت کامل پروتکل ها باشد . کار به بهانه کرونا تعطیل نمی شود و به بهانه کار سهل انگاری در رعایت پروتکل ها هم قابل پذیرش نیست .
استاندار ادامه داد : ممکن است برخی متقاضیان در جریان اقدامات بانکی نباشد و دیر مراجعه کنند که باید این افراد حتما مورد توجه باشند و با آن ها تماس گرفته شود.
کلانتری افزود : تاکید می شود که به محض ارسال چک لیست متقاضایان به بانک ها باید اقدامات به نحو مطلوب مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت : بنیاد مسکن هر گونه جابه جایی اعتباری احتمالی را به صورت شفاف به اطلاع زلزله زدگان متقاضی برساند.
کلانتری افزود : تاکنون ، 600 واحد که 70 درصد ساختمان های تخریب شده آواربرداری ، 1000 واحد تعمیرات آغاز شده ، 70 واحد هم فنداسیون انجام گرفته ضمن اینکه 500 مجوز ساخت و 350 پروانه صادر شده که قابل تقدیر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : در بازسازی مناطق زلزله زده همه موارد را در نظر می گیریم و در خصوص مبلمان شهری ، ساخت کتابخانه و اماکن عمومی هم بالای 40 میلیارد از منابع وزارت راه علاوه بر بودجه اعلامی دولت ، اختصاص داده شده است .
کلانتری در پایان گفت : ما متعهد هستیم منازل مردم را تا قبل از پایان دولت تکمیل کنیم و پس از آن به موضوع معابر و خیابان ها هم به خوبی بپردازیم که انشاالله شاهد جشن پایان بازسازی در موعد مقرر خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار