استاندار در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
کلانتری : با توجه به حساسیت هایی که ایجاد شده است ، مطمئن باشید که شفاف و مستند همه جزئیات بودجه را به محض دسترسی به مستندی جدید یا ابلاغ بودجه استان به ما در اختیار مردم قرار خواهیم داد چرا که ما دلیلی برای پنهان کاری نسبت به مردم نمی بینیم.
کد خبر: ۹۵۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ 07 April 2021

از روز گذشته بحث سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از بودجه سال 1400 ابلاغی مجلس به دولت و صفر بودن سهم استان در بخش عمرانی مطرح شد که البته به نظر می رسد چنین چیزی تقریبا محال است اما در خصوص افزوده شدن بر بودجه استان علاوه بر آنچه که دولت در لایحه بودجه ارسالی به مجلس تعیین کرده با اعمال نفوذ نمایندگان برخی شایعات مطرح شده که خلاصه آن به این معنی است که بنابر ادعای برخی افراد نمایندگان استان در مجلس نتوانسته اند اقدامی در جهت افزایش انجام دهند .
از انجا که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای قالب بندی بودجه تلاش هایی انجام داده است ، خواستار توضیح وی در این خصوص شدیم .
حسین کلانتری در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : یک بخش بودجه سالانه کشور مربوط به لایحه بودجه است که دولت تنظیم و تصویب می کند و به مجلس شورای اسلامی ارائه می دهد که پیگیری ها و رایزنی ها در این خصوص تاثیرگذار است  .
کلانتری افزود : در وهله اول باید اذعان کنم که تعداد زیادی از دولتمردان در بحث بودجه نویسی و بودجه ریزی تبحر دارند از جمله خود آقای نوبخت و تیمی ک با وی همکاری می کنند ، آقای دکتر پور محمدی ، آقای جهانگیری و بسیاری از اعضای دولت در این زمینه بسیار مسلط هستند .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : با توجه به اینکه بودجه استان در سال 1399 عدد 900 میلیارد تومان بود ، با رایزنی هایی که با وزرا داشتیم و پیشنهاداتی که ارائه شد ، خوشبختانه توانستیم بودجه استان را در لایحه تنظیمی دولت به عدد 1400 میلیارد تومان که رشد بی سابقه 56 درصدی را برای کهگیلویه و بویراحمد نشان می دهد ، افزایش دهیم .
کلانتری افزود : بر اساس شاخص ها ، 4 استان بالاترین سرانه بودجه را دریافت کردند که کهگیلویه و بویراحمد یکی از این 4 استان بوده است .
استاندار ادامه داد : لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس ارائه شده و پس از طی روند قانونی در مجلس و تایید شورای نگهبان نهایتا قانون بودجه 1400 به دولت ابلاغ شده است .
کلانتری گفت : با توجه به حساسیت هایی که ایجاد شده است ، مطمئن باشید که شفاف و مستند همه جزئیات بودجه را به محض دسترسی به مستندی جدید یا ابلاغ بودجه استان به ما در اختیار مردم قرار خواهیم داد چرا که ما دلیلی برای پنهان کاری نسبت به مردم نمی بینیم.
وی در پاسخ به این سوال که شما با توجه به این نکته که کلیات لایحه بودجه از طرف مجلس رد شده بود ، از نمایندگان استان درخواست کرده بودید تلاش کنند سهم افزایش 56 درصدی استان در مجلس حفظ شود ، آیا این مهم محقق شد یا نه ؟ ، گفت : تا به صورت مستند بودجه و جزئیات آن برای ما روشن نشود هیچگونه اظهار نظری نخواهیم داشت چرا که باید اطلاعات ، درست ، صحیح و شفاف به مردم بدهیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار