اتصال جاده امامزاده نورالدین عباس(ع) به جاده پاتاوه به دهدشت کمک شایانی به مردم چاروسا و دیشموک می کند.
کد خبر: ۹۵۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ 10 April 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، اتصال جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی چندین سال گذشته در سطح استان و حتی جنوب کشور است و به عنوان یکی از پروژه مهم و تاثیرگذار قرارگاه خاتم النبیاء سپاه و وزارت راه شناخته شده است.
این پروژه که به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم خطه جنوب و استان می باشد هر از چندگاهی به حضور مسئوولان کشوری و استانی و بازدیدهای مختلف از این پروژه بر تکمیل آن اهتمام ویژه دارند که می تواند به برون رفت استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مناطق و شهرهای مختلف آن به خصوص کهگیلویه بزرگ کمک ویژه داشته باشد.
اتصال این محور ارتباطی به مناطق فرعی به خصوص روستاها و شهرهای اطراف این مسیر خوشحالی مردم را دو چندان کرده است چرا که می تواند بر خروج این مناطق از بن بست کمک شایانی داشته باشد.
یکی از مناطق که می تواند کمک خوبی جهت رفاه حال مردم آن داشته باشد مردم قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه می باشد، اتصال این جاده می تواند مردم چاروسا و دیشموک را در کمترین زمان به مرکز استان و دیگر شهرهای و استان های همجوار به خصوص اصفهان و چهارمحال بختیاری و فارس برساند.
 
اما یکی از مشکلات و دل نگرانی های این روزهای مردم این دو مناطق و روستاهای اطراف این محور مهم این است که با افتتاح این پروژه باید مسیر زیادی را تا مسیر قلعه دختر داشته باشند تا بتوانند به این مسیر اتصال پیدا کنند و تنها راه نجات آنها برای کوتاه کردن مسیر اتصال محور از مسیر امامزاده نورالدین عباس(ع) است.
آسفالت و اتصال این مسیر از روستای دشت آزادی به امامزاده نورالدین عباس(ع) کهگیلویه می تواند راه نجاتی برای مردم چاروسا و دیشموک و بسیاری از مردم حوزه مرکزی باشد که نیازمند عزم جدی برای اتصال و بازگشایی این مسیر می باشد.
 مردم این دو منطقه که جمعیتی قریب به 60 هزارنفر را تشکیل می دهند را باید مسیر طولانی را از مسیر قلعه دختر در آینده بگذرانند تا بتوانند به مسیر اصلی و سپس مرکز استان برسانند که با آسفالت و اتصال تنها 15 کیلومتر از امامزاده نورالدین تا اتصال به جاده اصلی مشکل مردم این منطقه برطرف خواهد شد.
""""""""""""""""""""""""""""صحبت مسوولین""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در سفر به قلعه رئیسی راه برون رفت این مناطق را راه های ارتباطی دانست و گفت: با رایزنی و همکاری که از قرارگاه خاتم النبیاء سپاه و راهداری و حمل و نقل داشتیم خواستار اتصال و آسفالت مسیر امامزاده نورالدین(ع) به مسیر اصلی پاتاوه به دهدشت شدیم چرا که این مسیر می تواند کم شایانی به رفاه حال مردم چاروسا و دیشموک داشته باشد.
معاون عمرانی استانداری استان بیان کرد: امیدواریم تا تکمیل و افتتاح این مسیر در آینده این مسیر که خواسته عمومی مردم چاروسا و دیشموک است محقق شود و مسیر به امامزاده نورالدین هم متصل شود تا بتواند مردم راحت تر از آن استفاده کنند.
 
کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه هم در سفر به قلعه رئیسی زیرساخت ها را مهمترین و اساسی ترین راه برای خروج از بن بست ها دانست و تاکید کرد: زیرساخت راه ارتباطی یکی از مهمترین و اصولی ترین راه های است که می تواند به مردم یک منطقه برای ارتباط بیشتر کم کند و اتصال این مسیر به مسیر اصلی پاتاوه به دهدشت می تواند به خروج از بن بست این مناطق کمک شایانی داشته باشد.
 
همانطور که سپاه و قرارگاه خاتم النبیاء با عزم جدی و نگاه مردمی به پروژه های عمرانی و در جهت رفاه هرچه بیشتر مردم تلاش می کند امیدواری را نسبت به اتصال این مسیر دو چندان کرده که مردم این مناطق از سپاه و راهداری و حمل و نقل نسبت به اتصال این مسیر خواسته عمومی دارند.
گفتنی است، مسیر این مسیر از روستای دشت آزادی چاروسا آغاز سپس به چم لپو-امامزاده نورالدنی عباس(ع) و محور اصلی پاتاوه به دهدشت اتصال پیدا می کند که مسیری قریب به 15 کیلومتر می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار