رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس مشاهدات قبل و الگوی انتقال بیماری، پیش‌بینی می‌کنیم در زمان اوج پیک چهارم کرونا، تعداد بیماران بستری به یک هزار و ۸۰۰ نفر برسد که نسبت به پیک قبل حدود ۶۰۰ بیمار افزایش خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۵۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 13 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر محمودرضا مرادی  افزود: با اختصاص ۱۰۰ تخت رزرو باید آمادگی پذیرش روزانه ۱۰۰ بیمار بستری را داشته باشیم البته باید بر درمان بیماران سرپایی از طریق کلینیک های سرپایی تاکید ویژه داشته و راهکارهای عملی آن بررسی شود.

وی اضافه کرد: نقشه راه ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با همکاری معاونت ها تدوین شده که بر این اساس همه اعمال جراحی و بستری های الکتیو در بیمارستان‌ها باید لغو شود.

دکتر مرادی اظهار داشت: سه دستگاه اکسیژن ساز از طرف وزارت نفت به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دادن شده و با دستور استاندار یک دستگاه در بیمارستان ۵۲۰ ارتش و یا نیروی انتظامی و ۲ دستگاه دیگر در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا (ع) کرمانشاه نصب می‌شود.
وی تاکید کرد: براساس رنگ بندی می بایست فقط مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز فعالیت کنند ولی نظارت کاملی بر آنها وجود ندارد و مردم نیز پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا به هیچ وجه نباید قطع برق وجود داشته باشد و بیمارستان ها دارای برق دو سویه باشند.
مرادی افزود: همانند پیک های قبل نیازمند استفاده از ظرفیت بیمارستان های غیردانشگاهی هستیم و نحوه بستری بیماران در بیمارستان ها از طریق مرکز MCMC متوازن صورت گیرد تا از نظر خدمات پزشکی و پرستاری، اکسیژن رسانی خللی ایجاد نشود.
وضعیت دالاهو و قصرشیرین هم قرمز شد

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: با قرمز شدن شهرهای دالاهو و قصرشیرین از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا، تعداد شهرستان‌های قرمز استان به ۱۱ شهر افزایش یافت.

مهدی محمدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفته بود: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونا اکنون در کرمانشاه اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین قرمز است.
وی افزود: شهرهای جوانرود و روانسر در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان مرزی ثلاث باباجانی نیز در وضعیت زرد قرار دارد.
تعداد بیماران بستری در کرمانشاه سه و نیم برابر شد

کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز یکشنبه با آرایه آمار جدید به مقایسه اطلاعات روز مربوط به بیماری کرونا در استان نسبت به ۳۰ اسفند پرداخت و اعلام کرد: تعداد بیماران بستری در ۲۴ ساعت گذشته ۳/۵ برابر شده است.

براساس این آمار؛ تعداد بیماران حال حاضر در بیمارستان‌ها ۴/۵ برابر، تعداد بیماران وخیم و وصل به دستگاه تنفس مصنوعی نیز حدود چهار برابر و تعداد بیماران بستری در بخش های ویژه حدود سه برابر شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار