فرماندار هرسین گفت: به‌ منظور حمایت از واحدهای اقتصادی و تولیدی به شدت آسیب دیده از کرونا در این شهرستان ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۵۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 14 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،عبادالله کنجوریان در جلسه بررسی مسایل و مشکلات مربوط به پایگاه میراث جهانی بیستون افزود: این تسهیلات در قالب ۷۰۰ طرح و در راستای رونق و حمایت از تولید، پیشگیری از خروج این واحدها از چرخه تولید و همچنین جبران خسارات وارده در نتیجه کرونا در اختیار مالکان واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به اماکن تاریخی و گردشگرپذیر و همچنین اقامتگاه های بوم گردی شهرستان هرسین در اثر کرونا آسیب های بسیار جدی وارد شده است.

فرماندار هرسین گفت: با وجود کرونا حتی هزینه های نگهداری اماکن تاریخی و گردشگری تامین نشده و درآمدهای کسب شده در این اماکن کاهش بسیار نزولی داشته است.

کنجوریان ابراز داشت: حوزه صنایع دستی نیز به علت عرضه نشدن محصولات این حوزه در نمایشگاه‌های کشوری و بین استانی با آسیب مواجه شده است.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات و توسعه ملموس پایگاه جهانی بیستون براساس برنامه های کارشناسی شده و استفاده از توانایی اساتید و صاحب نظران زبده می تواند رونق و معرفی بیش از بیش پایگاه را در سطح جهانی به همراه داشته باشد.

در این‌ جلسه چشم انداز پایگاه جهانی بیستون در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت توسط صامت اجرایی مدیر این پایگاه تشریح شد.

از دیگر مواردی که توسط اجرایی مورد تاکید قرار گرفت توانمند سازی پایگاه میراث جهانی بیستون و ایجاد اشتغال پایدارِ مبتنی بر توسعه گردشگری پایدار بود.

در این جلسه پس از تبادل نظر میان اعضاء مقرر شد مدیریت پایگاه جهانی بیستون ضمن اولویت بندی، مشکلات و نیازهای پایگاه را به منظور پیگیری و تامین اعتبار طی برنامه ای مدون به فرماندار هرسین ارایه نماید.

از دیگر مصوبات این جلسه تعریف پروژه های گردشگری‌ جدا از محوطه میراث جهانی بیستون به منظور توسعه و توانمندسازی حوزه گردشگری شهرستان هرسین بود و مقرر شد برنامه های لازم به منظور اجرای این موضوع توسط مدیریت پایگاه جهانی بیستون تدوین شود.

کتیبه و سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون در ۲۲ تیر ماه سال ۱۳۸۵ به شماره ثبت ۱۲۲۲ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

بیستون در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه از مناطق کهن ایران محسوب می شود که آثار تاریخی به جا مانده از این منطقه امروز یکی از مناطق دیدنی و گردشگری کشور محسوب می شود.

در عرصه محوطه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیستون ۲۸ اثر ثبت شده ملی وجود دارد و تاکنون در حریم آن نیز بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۸۸ اثر آن در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

پایگاه پژوهشی میراث جهانی بیستون نیز در سال ۱۳۷۹ تاسیس شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار