محمود رضا نیازی درگفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالا‌های بی کیفیت در آستانه ماه مبارک رمضان، طرح ویژه نظارتی بر اقلام پر مصرف از جمله اقلام لبنی، پروتئینی، روغن، قند و شکر و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در ایام مذکور انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ 14 April 2021

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بازرسان استاندارد در قالب این طرح نظارت ویژه‌ای بر قنادی‌ها که مصرف کننده عمده شکر، روغن و آرد، که کالا‌های مشمول استاندارد اجباری هستند، خواهد داشت.

وی با اشاره به مواد اولیه شیرینی‌های پر مصرف مرسوم افزود: تمامی مواد اولیه این شیرینی‌ها اعم از شکر، روغن، آرد و همچنین جعبه مقوایی آن مشمول استاندارد اجباری هستند و بازرسان استاندارد بر مصرف این اقلام نظارت نموده تا به عنوان مثلا جعبه‌های مقوایی تهیه شده از مواد ضایعاتی مورد استفاده قرار نگیرد و یا زولبیا و بامیه در روغن‌های سیاه پخت نشود.

نیازی از مصرف کنندگان خواست اقلام مورد نیاز خود را از مکان‌های معتبر تهیه نمایند و از خرید کالای بدون علامت استاندارد و یا کالا‌هایی که در کنار جاده و یا مکان‌های نامناسب عرضه می‌شود، خودداری نمایند.

وی افزود: تمامی شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را طریق شماره تلفن‌های ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و خط ارتباطی ۴۵۱۷ به این اداره کل منعکس کنند تا بازرسان اداره کل در نخستین فرصت موضوع را پیگیری نمایند.
وی یاد آور شد، هم استانی‌های عزیز می‌توانند جهت اطمینان از اصالت علامت استاندارد حک شده برروی کالا، کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا از اصالت نشان استاندارد نیز اطمینان حاصل نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار