فرماندار هرسین اعلام کرد که تمام تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان این شهرستان به علت افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا تکمیل شده است.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 15 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«عبدالله کنجوریان» در جلسه ستاد مدیریت کرونا در رسرای اجتماعات فرمانداری با ابراز همدردی با خانواده کودک فوت شده هرسینی در سخنانی اظهار داشت: در خصوص ورود شهرستان به پیک چهارم و بحرانی کرونا و اینکه هرسین در محاصره کامل کروناست از هفته‌های گذشته هشدارهای بسیاری در فضای رسانه ای به منظور آگاه سازی مردم منتشر کردیم.

وی افزود: در این پیام‌ها ضمن اطلاع‌رسانی وضعیت لحظه‌ای شهرستان آگاه‌سازی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مکرر به منظور مراقبت جدی از کودکان و سالمندان و همچنین رعایت پروتکل ها به مردم اعلام شد.

فرماندار هرسین همچنین با اشاره به ورود هرسین به پیک وحشتناک چهارم کرونا و افزایش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان، خاظرنشان کرد: در صورت ادامه روند بی‌توجهی‌ها توسط تعدادی از شهروندان و به ویژه اصناف مطمئناً به سمت وضعیت بحرانی و سیاه پیش میرویم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان هرسین در ادامه بیان داشت: وضعیت بحرانی فعلی نتیجه عادی انگاری ها ، مراسمات خاکسپاری ، عدم رعایت پروتکل ها ، مهمان های ناخوانده ، مسافران ، دورهمی ها و سیزده بدر است.

وی با بیان اینکه به شدت از تعدادی از همشهریان، برگزار کنندگان تجمعات انبوه و خطرناک به ویژه اصناف و قاریان گله‌مندم، اظهار داشت: بخشی از دلایل خیزش وحشتناک کرونا و افزایش تعداد فوتی ها و مبتلایان به کرونا نتیجه اقدامات و عدم رعایت پروتکل ها و تشدید عادی انگاری ها توسط آنان است.

وی یادآور شد: بنابر نظر و اظهارات اعضای ستاد مدیریت کرونای شهرستان برای جلوگیری از ورود به وضعیت های اسفناک و خروج از وضعیت فعلی واقعا نیازمند همکاری جدی مبتنی بر عملگرایی توسط مردم و اصناف هستیم.

وی گفت: بر اساس اظهارات شهروندان و بررسی های بعمل آمده تجمعات در مطب پزشکان و داروخانه ها نگران کننده است لذا انتظار می‌رود این وضعیت اصلاح و ساماندهی شود.

فرماندار هرسین متذکر شد: به قاریان مجالس عزا آخرین اخطارها داده شده و در صورت حضور در مراسمات مجوز فعالیت آنان باطل خواهد شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: اتحادیه ها و اصناف در بحث مقابله با کرونا عملکرد خوبی نداشتند ، اداره صمت و اتاق اصناف باید نسبت به تغییر وضعیت و نظارت بر عملکرد آنان جدی تر باشند.

شهرستان ۸۰ هزار نفری هرسین در جنوب شرقی استان کرمانشاه واقع شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار