استاندار کهگیلویه و بویراحمد : تصمیماتی که ما می گیریم بر اساس اجبار است و الان اعلام می کنیم که ساعت تحویل میت به خانواده ها در این ساعت مشخص و حداکثر شرکت کننده 30 نفر است . اگر کسی فراخوان برای شرکت در مراسمات می دهد متخلف است و دستگاه های ذی ربط باید با آن ها برخورد کنند .
کد خبر: ۹۵۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 17 April 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت : روند مراجعه به مراکز درمانی ما هنوز روند افزایشی است و هفته گذشته نسبت به هفته قبل 30 درصد افزایش مراجعه داشت و این نشان می دهد که متاسفانه ویروس در حال چرخش گسترده در استان است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : یکی از اقدامات لازم این روزها برخورد جدی با کسانی است که دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند .
کلانتری ادامه داد : با وجود عدم رعایت پروتکل ها هنوز هیچ گزارشی از کمیته دانشگاه در مورد رعایت یا عدم رعایت پروتکل ها به ما نداده اند .
وی گفت : هیچ یک از کارکنان ادارات حق شرکت در مراسمات را ندارند مگر این که فردی از بستگان درجه یک خود فوتی داشته باشند .
کلانتری افزود : ما در این جا (ستاد کرونا) جلسه می گیریم و مصوب می کنیم نباید جای دیگر تصمیمی گرفته شود . من اینجا مسئولیت مصوبات را پذیرفته ام و همه دستگاه ها هم باید رعایت کنند .
وی با غیرقابل قبول دانستن شرکت در مراسمات ، ادامه داد : در گذشته همه تلاش کرده ایم که هر کس مصیبتی پیدا کرده است با حضور گسترده در مراسم با وی ابراز همدردی کنیم اما امروز مسئله جان مردم است و نمی توان مانند گذشته در مراسمات حضور داشته باشیم و باید بگویم اکنون هر کس سعی بر برگزاری مراسمات عظیم دارد نشانه عدم درک وی نسبت به شرایط است .
کلانتری با بیان این نکته که از همه می خواهم برای صیانت از جان مردم کمک کنند ، افزود : تصمیماتی که ما می گیریم بر اساس اجبار است و الان اعلام می کنیم که ساعت تحویل میت به خانواده ها 7 تا 9 و حداکثر شرکت کننده 30 نفر است . اگر کسی فراخوان برای شرکت در مراسمات می دهد متخلف است و دستگاه های ذی ربط باید با آن ها برخورد کنند .
استاندار گفت : برخی استان ها با آن همه زیر ساخت الان در استادیوم ها تخت برای مبتلایان کرونا ایجاد کرده اند ما که زیرساخت قوی نداریم اگر وضعیت به همین صورت پیش رود چه کار باید بکنیم ؟!
وی گفت : اقدام کسی که میت خود را با چند نفر محدود تشییع می کند قابل تقدیر است . این شخص یک انسان با ارزش است . این روزها برگزاری مراسمات تشییع کم جمعیت تر نشانه شخصیت برجسته تر است .
کلانتری هشدار داد : از این لحظه به بعد هر گونه مراسمی که بالاتر از حد معمول و اعلام شده برگزار شود با فرماندار آن شهرستان برخورد می شود و هر وقت با فرماندار برخورد شد ، مطمئن باشید با مدیران دیگر دستگاه ها هم برخورد می شود .
وی افزود : از افراد تعهد گرفته شود که مردم را به تجمع دعوت نکنند و اگر رعایت نکردند ، باید این افراد به مراجع قضایی معرفی شوند که چرا مصوبات و تعهدی که داده اند را رعایت نمی کند .
کلانتری به برخی دستگاه های حوزه تامین و توزیع اقلام معیشتی مردم هم تذکر داد و گفت : هیچ کالایی نباید به شیوه ای توزیع شود که منجر به صف بندی مردمی شود باید کالاها مطابق دستورالعمل ها توزیع شود . هیچ دستگاه دیگری هم حق خدمات به سبکی که منجر به عدم رعایت پروتکل ها شود ، ندارد .
استاندار در پایان گفت : زحمات علوم پزشکی قابل تقدیر است اما باید گزارش افراد ، دستگاه هایی که رعایت دستورالعمل ها را نمی کنند به ستاد کرونا داده شود ضمن اینکه نیروی انتظامی هم بدون ملاحظه با قانون شکنان مصوبات کرونایی برخورد قاطع کند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار