رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکید کرد؛
دکتر دانایی گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده، روند شیوع بیماری کرونا در شهر‌های تابعه دانشگاه طی هفته آتی افزایش بیشتری خواهد یافت.
کد خبر: ۹۵۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱ 18 April 2021

 

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه هنوز به پیک قبلی شیوع کرونا ویروس ورود نکردیم، اما وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است، بیان کرد: از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کنیم تا مسافرت‌های درون و برون شهری کم شود و نظارت‌ها در ورودی شهرها برای کنترل ترافیک افزایش یابد.

او با بیان اینکه این هفته و هفته بعد براساس ارزیابی‌های انجام شده روند شیوع کرونا ویروس در سمنان افزایش خواهد یافت، افزود: یکی از دلایلی که هنوز به پیک شیوع کرونا ویروس در سمنان نرسیدیم به این خاطر است که این ناحیه به نسبت استان‌های غربی کشور دیرتر موج جدید شیوع کرونا ویروس را تجربه کرد و روند شیوع کرونا در استان سمنان ادامه دار است.

عضو ستاد کرونای استان سمنان با بیان اینکه برای تأمین دارو و تجهیزات در بیمارستان‌های سمنان اقدامات مستمر در دست انجام است و در حال توسعه دادن تجهیزات برای مقابله با کرونا ویروس هستیم، تاکید داشت: برای بستری و درمان بیماران کرونایی از تخت‌هایی استفاده شد که در سطح بیمارستان‌های استان برای کرونا اختصاص یافته بود، اما از هفته آینده با توجه به افزایش شیوع کرونا، امکان دارد برای درمان بیماران کرونایی از تخت‌هایی که از ماه‌های گذشته برای بیماران غیر کرونایی در نظر گرفته شد، استفاده کنیم.

دکتر دانایی با بیان اینکه نظارت تمام دستگاه‌های اجرایی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه باشد، ابراز کرد: تردد در شهرها خیلی زیاد و جابجایی افراد به معنی جابجایی ویروس کرونا است.

او افزود: با وجود شیوع کرونا ویروس، در شب‌های ماه مبارک رمضان بر اساس سنت دیرینه مردم به افطاری می‌روند لذا از مردم می‌خواهیم به مهمانی و افطاری‌ها نروند.

دکتر دانایی با تاکید بر اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده روند شیوع کرونا بیشتر در دورهمی‌ها است، تصریح کرد: شاید تناقض اطلاعاتی در روند شیوع کرونا ویروس باعث شده که مردم در بحث افطاری دادن یا تردد شبانه در مناطق درون شهری مقداری آسان انگاری داشته باشند لذا مردم باید با جدیت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه بعد از افطار برخی از مناطق شهر سمنان آنقدر تردد زیاد است که شاهد ترافیک هستیم که می‌طلبد تا پلیس راهور نظارت در تردد شبانه را تشدید نماید، ابراز داشت: نیروی انتظامی، دستگاه‌های نظارتی و بازرسان، نظارت‌ها را شدیدتر کند.

دانایی خاطرنشان کرد: اگر چه می‌دانیم اقشار مردم به دلیل اعمال محدودیت‌ها در سختی به سر می‌برند اما باید بپذیریم اگر رعایت نکنیم سختی بیماری کرونا بیشتر می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار