پس از روزها و هفته ها امار نگران کننده و شرایط بحرانی شیوع کرونا در استان ، صبح امروز در سخنان استاندار نشانه هایی از امیدواری به نزولی شدن نمودار آماری مطرح شد که در صورت جدیت مردم و مسئولین در رعایت دستورالعمل ها می توان امیدوار به بهبود شرایط در روزهای آینده بود .
کد خبر: ۹۵۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 21 April 2021

پس از روزها و هفته ها امار نگران کننده و شرایط بحرانی شیوع کرونا در استان ، صبح امروز در سخنان استاندار نشانه هایی از امیدواری به نزولی شدن نمودار آماری مطرح شد که در صورت جدیت مردم و مسئولین در رعایت دستورالعمل ها می توان امیدوار به بهبود شرایط در روزهای آینده بود .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست استانی ستاد کرونا ، گفت : امار نشان می دهد که هنوز نمودار ابتلا نزولی نشده است هر چند سرعت شیوع کمتر شده است و این جای امیدواری است به شرط اینکه دستورالعمل ها با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند . هر زمانی شیوع ویروس کرونا نزولی شد و بستری ها کاهش پیدا کرد می‌توان به کنترل و شکست کرونا امیدوار باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش دستگاه‌ها و نهادها در مبارزه با کرونا گفت: نقش دستگاه‌ها در کمیته نظارت، نقش پزشکان و پرستاران، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در مبارزه با کرونا قابل رویت و قابل تقدیر و سپاس است.

کلانتری افزود: طرح شهید سلیمانی نیز تأثیر به‌سزایی در کنترل بیماری داشته و همه اعضا و دستگاه‌ها در همه شهرستان‌ها تلاش داشتند و نتیجه آن کاهش شیوع، بستری و مرگ و میر بوده‌است اما موفقیت اصلی زمانی است که شیب نزولی شود .

کلانتری گفت : برای نزولی تر شدن شیب شیوع نیازند تلاش بیشتر هستیم . تلاش های زیادی شده اما کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد : جلسه قبل در خصوص واکسیناسیون صحبت و مطرح شد که این امر منطبق بر سند ملی است و تا زمانی که واکسیناسیون کامل صورت نگرفته ، تعامل بین همه دستگاه ها برای کنترل و رعایت فاصله گذاری و جلوگیری از تجمعات و دورهمی ها لازم و ضروری است .
کلانتری در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت : مدیر کل راهداری ، ترمینال ها را به شدت کنترل کنند و حتما نظارت ، تشویق و برخورد را در دستور کار داشته باشند . هر وقت به رعایت 90 درصدی رعایت دستورالعمل ها رسیدیم آنوقت شیوع ، شیب نزولی پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد : طی اردیبهشت و ماه های آینده هم واکسن های داخلی و هم خارجی به صورت گسترده تر توزیع می شوند که مهمترین و حداقل ترین نتیجه آن می تواند کاهش تلفات باشد .
کلانتری با اشاره به وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان ، گفت : کشور در پیک چهارم است و ما در پیک دوم هستیم ضمن اینکه این پیک می توانست به مراتب تلفات بیشتری از ما بگیرد اما به نسبت میانگین کشوری وضعیت ما بهتر است و این نشان دهنده همکاری همگانی بوده است .
وی افزود : آرزوی ما  برگشتن به شرایط عادی است به گونه ای که همه اصناف بتوانند به کار برگردند اما تا زمان ورود واکسن و واکسیناسیون 70 درصد جامعه باید در رعایت دستورالعمل ها جدی باشیم .
کلانتری گفت : برخی تجمعات هنوز وجود دارد که متاسفانه زحمات دست اندرکاران مقابله با کرونا را به هدر می دهد و فشار زیادی بر کادر درمان وارد می کند .
کلانتری در خصوص حمایت از اصناف گفت : طی هفته آینده جلسه ای برگزار و مصوبه حمایت از این اصناف ، پیگیری و تعیین شود تا آنچه که در دست و توان ما است انجام دهیم .
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : بالغ بر 13 هزار دوز واکسن وارد استان شده که عمده آن هم تزریق شده است در این زمینه نسبت به استان های دیگر با توجه به جمعیت ، آمار خوبی است .
کلانتری با بیان اینکه در حال راه اندازی آزمایشگاه دوم تشخیص کرونای استان در مناطق گرمسیری هستیم ، خطاب به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گفت : لازم است در حوزه گرمسیری استان توجه ، اقدامات و تلاش ها بیشتر شود .
رئیس ستاد کرونای استان افزود : حتما باید فردا از کهگیلویه بازدید شود و وضعیت به صورت میدانی بررسی شود ضمن اینکه پذیرش بیمار در بیمارستان شهر باشت نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. .
وی ادامه داد : 5 دستگاه برتر در رعایت دستورالعمل ها و همکاری با ستاد کرونای استان معرفی شده اند که از این دستگاه ها تقدیر خواهد شد ضمن اینکه با دستگاه های ضعیف هم باید برخورد شود .
کلانتری گفت : دستگاه های خدمات رسان باید ارائه خدمات خود را با رعایت کامل دستورالعمل ها انجام دهند . ترمینال ها و حمل و نقل شهری باید به جد کنترل شوند .
وی خطاب به مدیران گفت : در پیشگاه خدا مسئولیم که وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهیم . مسئولیت ها را از ما می گیرند اما عملکرد ما می ماند ، باید تلاش کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار