فرماندار ورامین گفت:
فرماندار ورامین گفت: با اختصاص سهمیه، ۱۵۰ نفر از پاکبانان شهرداری ورامین در برابر کرونا واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 21 April 2021

حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: با توجه به وضعیت شغلی پاکبانان و خطراتی که سلامتی این افراد را تهدید می‌کند، به منظور پیشگیری از ابتلای این قشر زحمتکش به بیماری کووید۱۹، تزریق واکسن علیه کرونا ویروس در دستور کار شبکه بهداشت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، از امروز ۱۵۰ نفر از پاکبانان شهرداری ورامین علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

فرماندار ورامین با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی حاکم در شهرستان ورامین گفت: تلاش و همت تمامی مسوولان و کادر درمانی شهرستان در مقابله با این بیماری زمانی اثربخش خواهد بود که مردم نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و نسبت به فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند باشند.

کاغذلو افزود: اگر افراد نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشند، قطعا وضعیت قرمز کرونایی که به محدودیت فعالیت گروه‌های سه گانه اصناف منجر شده، در ورامین همچنان باقی خواهد ماند.

وی گفت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون و در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ۸ هزار ۹۳۴ مورد تست کرونای Rapid (تست کرونای سریع) در مناطق مختلف شهرستان ورامین انجام شده که جواب تست حدود ۸ درصد از افراد مثبت بوده است.

وی همچنین از انجام ۳ هزار ۹۲۴ مورد تست PCR در یک ماهه نخست امسال خبر داد.

فرماندار ورامین اظهار داشت: طی یک‌ماهه نخست امسال، ۱۰ هزار ۵۹۴ مورد از افراد مبتلا به کرونا و در معرض با بیماران کرونایی شناسایی و رهگیری شدند.

وی گفت: در حوزه بازرسی بخش سلامت، ۱۰ هزار و ۵۲۲ مورد بازرسی از اصناف مختلف شهرستان ورامین طی یکماهه نخست امسال انجام شده که این بازرسی‌ها به صدور هزار و ۶۹۶ مورد اخطار و ۷۹ مورد پلمب واحدهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، منجر شد.

کاغذلو همچنین از ۳۵ مورد گندزدایی اماکن عمومی شهرستان ورامین در یک ماه نخست سال جدید خبر داد.

وی گفت: در راستای اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی، ۵۸۱ بیمار در منزل معاینه شدند که از این تعداد، ۹ نفر به بیمارستان‌های شهرستان ارجاع داده شدند.

فرماندار ورامین تصریح کرد: به منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کرونا، ۳۱۵ بسته معیشتی در مناطق مختلف ورامین توزیع شد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار