هشدار امام جمعه کهگیلویه
حجت الاسلام وحدانی فر : باز كردن پاى سیاست خارجى به انتخابات مى‌تواند با دو قطبى كردن روابط خارجى، منافع ملى را به‌ خطر بیندازد.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 23 April 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه مکتوب نماز جمعه دهدشت طولانی شدن دوره مذاکرات وین را یادآور شد و اظهار داشت: حضور موذیانه آمریكا در حاشیه نشست وین بدین خاطر است تا با گذر زمان به اشكال مختلف در نشست ورود و عملا 1+4 را تبدیل به 1+5 كند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه خسته كردن ایران در شرایط حساس كنونى و در آستانه انتخابات را از دیگر اهداف برشمرد و گفت: آنها به زعم خود می‌خواهند به‌ تدریج علاوه بر برجام هسته‌اى برجام‌هاى دیگر را در پایان به آن گره بزنند.

وی با بیان اینکه زمزمه‌ى «توافق قوى‌تر» نیز حكایت از این هدف شوم دارد، افزود: آن‌ها چشم به انتخابات 28 خرداد هم دارند و درصدد طولانى كردن دوره مذاكرات هستند تا بدانند در دولت آینده به كدام جریان سیاسى مواجه هستند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر رفع همه تحریم‌ها را متذکر شد و تصریح کرد: این مطالبه گام اول و بلند در تداوم مذاکرات محسوب می‌شود ما بر این باوریم الان زمان تحقق این مهم است.

وی با خطرناک خواندن پیوند انتخابات و سیاست خارجى، ادامه داد: باز كردن پاى سیاست خارجى به انتخابات مى‌تواند با دو قطبى كردن روابط خارجى، منافع ملى را به‌ خطر بیندازد.

وحدانی‌فر در تشریح این مسئله گفت: به‌عنوان مثال در صورتى كه سیاست خارجى قطبى نشود، مذاكره با چین، روسیه و یا اروپا مى‌تواند به شكل طبیعى توسط تهران پیگیرى شود، اما با قطبى شدن روابط خارجى، تعامل با هر كشورى تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.

وی گفت:پیوند زدن سیاست خارجى به انتخابات، باعث مى‌شود دیگر مسائل مهم و حیاتى كشور كه نیاز به تمركز و توجه به آن است، دیده نشده و هیچ‌گاه حل نشوند.

وحدانی‌فر افزود: تشدید مشكلات معیشتى و اقتصادى كه به تحقیر وجهه مردم عزتمند منجر شده است نتیجه ملموس آن است.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه کرونا مسئله حیاتی تولید و شعار سال فراموش شود، اظهار داشت: در شهرستان کهگیلویه پروژه‌های اثرگذار در تولید وجود دارد اما سال‌هاست به مرحله تکمیل نرسیده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه در نبود صنعت، بخش کشاورزی نجات‌بخش شهرستان است، گفت: تا کی باید دشت‌ها در حسرت آب‌ تشنه باشند؟

امام جمعه شهرستان کهگیلویه از سد خاکی کوهبرد به نمونه‌ای از این پروژه‌ها نام برد و گفت: پروژه‌ای که با بهره‌برداری از آن 350 هکتار از زمین‌های پایین دست آبیاری و باعث اشتغالزایی در بخش کشاورزی می‌شود با وجود پیشرفت 90 درصدی در انتظار اعتبار مانده است.

وی ادامه داد: با روند فرسایشی پروژه‌ها در کهگیلویه نمی‌توان انتظار توسعه داشت؛ یک راه توسعه از بخش کشاورزی می‌گذرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار