مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت:‌ همزمان با هفته دفاع مقدس از 4 عنوان کتاب سرداران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در استان رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 16 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی واحد پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: این کتاب‌ها شامل «نظم جاوید» خاطرات پیشکسوت دوران دفاع مقدس بضاعت‌پور، «قارداش» خاطرات سردار کریمیان، «به وقت خاکریز» خاطرات سردار مصطفی اکبری و «سربازان پیر نمی‌شوند» خاطرات رزمنده دوران دفاع مقدس زینالی است که با همکاری شهرداری تهران چاپ و انتشار یافته و در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس ایجاد سنگرهای نمادین در مقابل ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و میادین، فضاسازی در ادارات، نهادها و سطح شهر به انجام می‌رسد، گفت: به صورت رسمی با رژه نیروهای مسلح استان اردبیل برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از افتتاح نمایشگاه فرهنگی رزمی عملیات خیبر با همکاری سپاه استان خبر داد و افزود: همچنین نواختن زنگ مقاومت در مدارس، معرفی و نقد چند کتاب و رمان، برگزاری مسابقات وبلاگ‌نویسی و کارگاه نقاشی با موضوع دفاع مقدس انجام می‌شود.

واحد تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه‌ هنرهای تجسمی، قرائت زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا، غبارروبی و عطر‌افشانی مزار شهدا را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد و یادآور شد: همایش پیاده‌روی با خانواده استان که قرار بود این جمعه برگزار و از شبکه سه پخش شود به سوم مهرماه انتقال داده شد تا در گرامیداشت هفته دفاع مقدس همایش بزرگ پیاده‌روی با خانواده به صورت گسترده در شورابیل برگزار شود و پخش آن را از شبکه سوم سیما شاهد باشیم.

این مسئول سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه،‌ برپایی یادواره شهدای عملیات خیبر و تجلیل از خانواده‌های این شهدا را یادآور شد و گفت: به همین مناسبت حسینیه شهید سلیمانی افتتاح شده است و یادواره شهدای دانشجو و گمنام دانشگاه را به همراه اختتامیه جشنواره عکس و همایش ایثار، جهاد و شهادت، برپایی نمایشگاه‌های شاخ شیطان و حریم ریحانه را به همراه برگزاری محفل شعر شاهد خواهیم بود.

وی به رونمایی چهار عنوان کتاب و خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: به احتمال زیاد در این ایام گردهمایی بزرگ یک‌هزار نفری پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

واحد تصریح کرد: اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری مسابقات متعدد ورزشی، ارائه خدمات رایگان، بازدید از موزه‌های استان و حضور در آسایشگاه جانبازان به همراه برگزاری برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی در این هفته تدارک دیده شده است.

این مسئول اظهارامیدواری کرد؛ همه این برنامه‌ها با محوریت دفاع مقدس بتواند زمینه روشنگری بیشتر دستاوردهای دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده فراهم آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار