توضیحات معاون اقتصادی استاندار در مورد یک خبر
سید حشمت الله صمیمی دوست : این نیروگاه یکی از پروژه های مهم کشور می باشد و اقدامات مهمی از ابتدا تاکنون در اجرایی شدن این پروژه صورت پذیرفته است .
کد خبر: ۹۶۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 29 April 2021

در پی درج خبری با عنوان "تجهیزات پروژه اولویت دار کهگیلویه به تهران منتقل شد! / نماینده کهگیلویه و فرماندار توضیح دهند + فیلم " در تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون امور اقتصادی استاندار با ارائه توضحیحاتی خواستار درج آن جهت تنویر افکار عمومی شد.
گزارش مسیر پر فراز و نشیب طی شده نیروگاه سیکل ترکیبی
سید حشمت الله صمیمی دوست گفت : این نیروگاه یکی از پروژه های مهم کشور می باشد و اقدامات مهمی از ابتدا تاکنون در اجرایی شدن این پروژه صورت پذیرفته است .
صمیمی دوست افزود : در روند اجرایی پروژه اخذ مجوزات زیست محیطی ، تامین سوخت ، تامین آب ، تامین برق دوره ساخت و نحوه اتصال به شبکه برق نهایی شده است ضمن اینکه اخذ این مجوزها خود دارای یک پروسه طولانی بوده که با تلاش های صورت گرفته شده ، همه به سرانجام رسیده اند.
وی ادامه داد : بنای این نیروگاه 500 مگاواتی بود که خوشبختانه با پیگیری سرمایه گذار و تغییر کلاس ، زمینه تولید 750 مگاواتی برق را خواهد داشت . ضمن اینکه مجوز ساخت داخل پروژه توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت ابلاغ شده است .
صمیمی گفت : قرارداد احداث این نیروگاه (قرارداد EPC) نهایی و مبلغ 11 میلیون یورو ، توسط سرمایه گذار به شرکت سازنده توربین گازی پرداخت و این توربین گازی اکنون آماده شده است .
معاون امور اقتصادی استاندار افزود : همانطور که اشاره گردید ، تمامی اقدامات در بحث واریز بخشی از هزینه ساخت نیروگاه ، خرید زمین ، دیوار کشی و غیرع توسط سرمایه گذار صورت پذیرفته است و تاکنون ریالی از تسهیلات بانکی استفاده ننموده است .
وی ادامه داد : با توجه به این که همه سرمایه گذاری این پروژه قریب به 324 میلیون یورو می باشد ، بنابراین بر اساس مذاکرات صورت گرفته  توسط سرمایه گذار با صندوق توسعه ملی ، 30 درصد از این میزان باید توسط سرمایه گذار و مابقی 70 درصد باید از طریق صندوق توسعه ملی به میزان 227 میلیون یورو تامین گردد و لذا علی رغم تلاش های صورت گرفته شده ، توسط استانداران وقت و نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل حجم بالای ارز مورد نیاز و عدم پذیرش طرح های نیروگاهی در بحث تامین ارز توسط صندوق توسعه ملی و از طرفی با توجه به تشکیل پرونده طرح در بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل ، امکان تامین ارز مورد نظر محقق نشد .
صمیمی دوست گفت : پس از اقدامات صورت گرفته گذشته ، مجددا طی یک سال گذشته با توجه به پیگیری ها مستمر استاندار و نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، که ماحصل آن تشکیل جلسات با حضور معاون اول رئیس جمهور ، رئیس دفتر رئیس جمهور ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزرای اقتصاد و نیرو و همچنین جلسات مختلف استانی که با حضور مقامات عالی کشور تشکیل گردید به خصوص تاکیداتی که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان به ریاست آقای جهانگیری در دوم فروردین ماه سال جاری تشکیل گردید ، صندوق توسعه ملی با تامین ارز مورد نیاز احداث نیروگاه به شرط پرداخت تسهیلات به صورت ارزی و تغییر بانک عامل (بانک صنعت و معدن) به دلیل بدهی بالای ارزی به صندوق توسعه ملی و انتخاب بانک دیگری ترجیحا بانک ملت موافقت نموده است .
وی افزود : بنابراین مقرر است در صورتی که وزارت نیرو ، تعهد لازم در خصوص پرداخت اقساط به صورت ارزی را به صندوق توسعه ملی بدهد و همچنین بانک ملت نسبت به پذیرش و دریافت پرونده از بانک صنعت و معدن ، اقدام نماید ، ان شاء الله زمینه پرداخت تسهیلات فراهم گردد . ضمن اینکه استاندار و نماینده مردم در مجلس به جد پیگیر موضوع هستند .
سازه ها استاندارد نبود / عذرخواهی سازنده
صمیمی در خصوص بحث فیلم مستند خروج سازه های فلزی که در تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد ، گفت : این سازه ها مربوط به ساختمان اداری ، انبار و کمپ اقامت مهندسین می باشد که قرار است در مجموعه ای به مساحت 3 هزار متر مربع ایجاد شود . با توجه به اینکه کارخانه سازنده واقع در شهرک صنعتی نصیر آباد (تهران) قبل 2 سوم از سازه های مورد نظر را به سایت نیروگاه فرستاد ، لذا طبق بررسی های صورت گرفته ، اشتباهاتی در طراحی های سازه ها صورت گرفته است که طبق گفته مدیر عامل نیروگاه ، سازه های استاندارد ، مقرر است از هفته آینده بارگیری و در محل سایت نیروگاه تخلیه شوند.
صمیمی دوست افزود : شخصا با کارخانه سازنده سازه های فلزی صحبت کردم که ایشان از اشتباهاتی که در طراحی سازه ها صورت گرفته شده بود ، عذرخواهی کرد ضمن اینکه مشخصات و تلفن سازنده سازه ها نزد اینجانب می باشد و اگر رسانه یا هر کسی درخواست پیگیری داشت این اطلاعات درا اختیار وی قرار خواهد گرفت .
توضیح تابناک : پس از انتشار خبر مستند بارگیری سازه ها از محل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک ، متاسفانه برخی حوزه های سیاسی و مجازی واکنش های غیر منطقی و گاها عصبی به موضوع نشان دادند که جای بسی تاسف است اما در مقابل ، پیگیری های شفاف ، منطقی و مسئولانه معاون امور اقتصادی استاندار در خصوص خبر مذکور از اقدامات قابل تقدیر است که تحریریه تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن تقدیر از تلاش ها و شفاف سازی آقای صمیمی دوست ، دیگر مسئولان را دعوت به در پیش گرفتن چنین رویه ای در مواجهه با انتقادات مستند خبری می نماید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
بتازم به غیرتت مرد سازندگی کهگیلویه چرام بهمیی و لنده جناب آقای حاج عدل هاشمی پور... شیر مادرت حلالت که کارهای بزرگی کردی که سالها مردم این مناطق حسرت روزهایی را خواهند خورد که با تعصب و جهالت پشتت را خالی کردند و پیرمردی را به مجلس فرستادند که فقط دنبال حب و بغض شخصی بود/
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار