وزیر دفاع آمریکا در نخستین سخنرانی سیاسی مهم‌اش تاکید کرد، آمریکا باید برای یک نبرد احتمالی در آینده آماده شود که به "جنگ‌های قدیمی" که مدت‌هاست پنتاگون را درگیر خود کرده‌اند، شباهت چندانی ندارد.
کد خبر: ۹۶۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 01 May 2021
وزیر دفاع آمریکا:‌ واشنگتن برای جنگ آماده شود

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد ، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا خواستار بهره‌برداری از پیشرفت‌های فن‌آوری و ادغام بهتر عملیات‌های نظامی در سطح جهانی برای درک سریع‌تر، تصمیم‌گیری سریع‌تر و اقدام سریع‌تر شد.

بنابر گزارش رویترز، وی در جریان بازدید از فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا مستقر در هاوایی گفت: راه و روش مبارزه‌ای که ما در جنگ بزرگ بعدی بکار می‌بریم کاملا متفاوت از روشی است که در جنگ‌های قبلی استفاده کرده‌ایم.

لوید آستین در این سخنرانی صریحا به دشمنانی چون چین و روسیه اشاره نکرد. اما اظهارات وی در حالی مطرح شدند که آمریکا یک خروج بی‌قید و شرط از افغانستان را براساس دستورات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با هدف پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ این کشور و تنظیم مجدد اولویت‌های پنتاگون آغاز می‌کند.

رئیس پنتاگون اذعان کرد که وی بیشتر دو دهه گذشته را صرف انجام وظیفه در جنگ‌های قدیمی کرده است.

منتقدان می‌گویند، در شرایطی که گروه‌های شبه نظامی نظیر داعش در سراسر جهان در حال پخش شدن هستند، خروج از افغانستان به جنگ داخلی این کشور آسیایی پایان نخواهد داد، موجب پایان یافتن تهدید ترویسم نمی‌شود و ۲۰ سال تجربه حاصل از مبارزه با شورشیان را بی ربط می‌کند.

لوید آستین در این اظهارات اقدامات خاصی را تجویز یا درگیری ویژه‌ای را پیش‌بینی نکرد. وی در عوض اهداف گسترده و تا حدودی مبهمی را برای هدایت پنتاگون تحت دولت بایدن ترسیم کرد.

رئیس پنتاگون گفت: ما نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم. در نتیجه به ترکیبی از تکنولوژی، مفاهیم عملیاتی و توانایی‌ها نیاز داریم که به روشی شبکه‌ای که بسیار معتبر، انعطاف‌پذیر و قوی باشد با یکدیگر ادغام شده باشند تا هر دشمنی را وادار به مکث و توقف کند.

وی افزود: جلوگیری از یک جنگ به معنای ایجاد برتری و مزایا برای ما و اوضاع دشوار برای آنهاست.

رئیس پنتاگون تصریح کرد: پاسخ‌های آمریکا می‌توانند غیرمستقیم باشند و به طور مثال می‌تواند از یک جنگ سایبری برای پاسخ دادن به یک رویداد امنیتی دریایی صدها مایل دورتر استفاده کند./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار