شایعه یا واقعیت؟
اینگونه حقه ها در دوره های مختلف وجود داشته و البته چندان موفقیتی هم در برخورد با آن ها صورت نمی گرفته است . در دوره جدید و انتخابات پیش رو هم مطمئنا این حقه ها می تواند گزینه هایی بسیار وسوسه کننده برای برخی افراد باشد که از هم اکنون مستلزم هوشیاری و تذکر مدیران بالادستی و دستگاه های نظارتی است .
کد خبر: ۹۶۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 05 May 2021
تذکر جدی انتخاباتی به شهرداران کهگیلویه و بویراحمد / حقه های همیشگی در ماراتن سیاسی شوراها + سند
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با نزدیک شدن به موعد انتخابات شوراها زمزمه هایی از سوء استفاده برخی اعضای فعلی شورا و شهرداران جهت استفاده از ظرفیت های شهرداری در راستای تاثیرگذاری بر رای دهندگان مطرح می شود .
حقه های همیشگی که گاها تاثیرگذار هم بوده است از جمله ، اقدامات عمرانی شهری مانند جدول گذاری معابر یا آسفالت نمودن کوچه و خیابان ها در روزهای منتهی به انتخابات که البته گفته می شود این اقدامات عمدا در زمان های گذشته صورت نمی گرفت و اعتبارات جمع آوری و در روزهای مانده به انتخابات به یکباره فعالیت های عمرانی آغاز می شود ، حقه هایی که همواره مورد اعتراض مردم و رقبا در انتخابات بوده و هست ! 
یکی از حقه های دیگر مورد استفاده قرار گرفته در این ایام ، بکارگیری نیرو در شهرداری ها است که عمدتا یا خارج از ضوابط بوده و ضن غیر قانونی بودن ، هزینه های اضافی بر شهرداری ها تحمیل می کند و یا اینکه قانونی بوده اما بدون رعایت ضوابط و هدفمند برای تاثیرگذاری بر آراء افرادی خاص انجام می شود !
اینگونه حقه ها در دوره های مختلف وجود داشته و البته چندان موفقیتی هم در برخورد با آن ها صورت نمی گرفته است . در دوره جدید و انتخابات پیش رو هم مطمئنا این حقه ها می تواند گزینه هایی بسیار وسوسه کننده برای برخی افراد باشد که از هم اکنون مستلزم هوشیاری و تذکر مدیران بالادستی و دستگاه های نظارتی است .
از روز گذشته بخشنامه ای خطاب به شهرداری ها در برخی گروه های فضای مجازی منتشر شده است که به طور جد تذکر به شهرداران داده می شود که از استخدام در این روزها پرهیز کنند !
هر چند تماس های متعدد تابناک کهگیلویه و بویراحمد با مسئولی که بخشنامه با نام وی صادر شده است ، بدون پاسخ ماند و حتی وی جواب پیام ها را جهت تعیین واقعی یا غیرواقعی بودن بخشنامه و توضیحات بیشتر در این خصوص نداد اما چنانچه بخشنامه مذکور صحت داشته باشد باید گفت یکی از اقدامات خوبی است که باید مرحله اجرا و نظارت بر آن به صورت ویژه در دستور کار باشد .
متن کامل بخشنامه
با عنایت به نزدیک شدن به پایان فعالیت دوره پنجم شوراهای اسلامی و نزدیک شدن به ایام انتخابات به استناد گزارشات واصله و همینطور مکاتباتی که از شهرداران محترم مبنی بر نیاز به نیروی انسانی واصل می‌شود و بعضاً مراجعات مردمی به این دفتر جهت استخدام و تقاضای بالایی جهت استخدام در شهرداری ها وجود دارد و چه بسا شهرداران محترم نیز متحمل جو سازی ها و فشارهایی در این خصوص بشوند ، لذا به شهرداران محترم متذکر می‌شود که با عنایت به بخشنامه ها و مکاتبات متعدد صادره از طرف مراجع کشوری و استانی و تاکید نهادهای نظارتی بکارگیری نیروی انسانی تحت هر عنوان و به هر روش ممنوع می باشد و هرگونه پرداخت بابت به کارگیری نیروی به عناوین مختلف اعم از قراردادی ، شرکتی ، روزمزد ، قرارداد معین ، پاره وقت و ... تخلف و دست اندازی به بیت المال بوده و جرم محسوب می شود و مسئولیت امر متوجه شهردار و مسئولین امور اداری و مالی شهرداری می باشد و فرد متخلف که در جایگاه حقوقی شهردار و چه در جایگاه حقیقی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
تذکر جدی به شهرداران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار