معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد استانی کرونا به دو فرماندار استان در حالی که اعلام شد ، شیوع کرونای انگلیسی روندی نزولی گرفته است ، تذکری جدی داد.
کد خبر: ۹۶۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 08 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ، احد جمالی در یکصد و سی و دومین نشست استانی ستاد کرونا اظهار کرد:  حرکت منفی منحنی ویروس کرونا انگلیسی شروع شده و دیدیم که این ویروس در انگلیس چه خسارات زیادی به بار آورد.
جمالی افزود: خیز شدید کرونای انگلیسی در استان شروع شده بود و با تلاش بی‌وقفه کادر درمان و مشارکت مردم باعث شد که روند صعودی شیوع این ویروس هم‌اکنون به روند نزولی تغییر وضعیت بدهد.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات در استان را برگزاری مراسم‌های عزا و ختم است، گفت: برخی از افراد فرهیخته و دغدغه‌مند در برگزاری مراسم‌ها در ایام خطرناک شیوع کرونا یک فرهنگ‌سازی خوبی انجام دادند و امیدواریم که این روند ادامه پیدا می‌کند.
جمالی افزود: با ورود به پیک کنونی کرونا با توجه به سرعت ورود استان، تصور می‌شد که استان نتواند در گذر از این پیک موفق باشند ، اما امروز مشاهده می‌کنیم که با مدیریت صحیح استان کهگیلویه و بویراحمد در حال عبور از پیک خطرناک کرونا است.
وی خاطرنشان کرد: با سیر نزولی کرونا نباید تصور شود که کرونا به پایان رسیده است، بلکه باید هشیار باشیم و همچنان بر رعایت دستورالعمل‌ها دقت نظر داشته باشیم.
جمالی گفت: واکسیناسیون در کشور در حال انجام است و هم‌اکنون سالمندان بالای 80 سال در حال دریافت واکسن هستند، اما باید بدانیم فردی که واکسن را دریافت کرده در برابر کرونا مصون است، اما همچنان می‌تواند ناقل باشد.
تمجید جان‌بابایی از عملکرد استان نزد روحانی
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمدافزود: کاهش تاب آوری مردم، عدم رعایت پروتکل‌ها، تعطیلات نوروزی و تجمعات و مهمانی‌های خانگی باعث پیک چهارم شده بود.
وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مسائل اجتماعی تجمعات بزرگی داشتیم اما در این بین انسان‌های فرهیخته و بزرگی در استان با فرهنگ‌سازی تابوشکنی کردند که اقدام آنها قابل تقدیر است.
این مسئول به گزارش دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست ستاد ملی کرونا و در حضور رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: معاون درمان وزارت بهداشت تقدیر و تشکر ویژه‌ای از عملکرد استان کهگیلویه و بویراحمد داشت چرا که این استان از پیک‌های قبلی فرار کرده بود و انتظار می‌رفت در این پیک گیر افتاده و دچار مشکل شود اما استان خیلی سریع این پیک را پشت سر گذاشت که دلیل آن همکاری مردم و اقدامات عاجل مسئولان استانی بود.
تذکر به دو فرماندار
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  یادآور شد : با توجه به آمار شیوع کرونا ، شهرستان دنا در حالت خطرناک قرار دارد و به مدیریت بهداشت و فرماندار این شهرستان تذکر داده می‌شود و همه باید بدانند که سلامت مردم بر هر چیزی اولویت دارد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت شهرستان باشت تذکر داد و گفت : عمده مشکل ما در آن شهرستان به تجمعات برمی‌گردد که باید مردم و مسئولان رعایت کنند.
سلامت فدای انتخابات نمی شود
احد جمالی در ادامه گریزی به برگزاری انتخابات زد و گفت: هدف همه ما مشارکت حداکثری در انتخابات است، اما هرگز اجازه نخواهیم داد که برگزاری تجمعات انتخاباتی باعث به خطر افتادن جان مردم شود.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: رعایت پروتکل ها مورد تاکید است و به عنوان ستاد انتخابات استان با متخلفین انتخاباتی برخورد خواهیم کرد.
وی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی با نیروی انتظامی همکاری لازم را در این تعطیلات داشته باشند، تا خدای نکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد.
مردم را از ویروس هندی و آفریقایی بیش از این نترسانیم
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان ما خدمت و خیانت را به خوبی می‌شناسند و قدردان خدمات فرزندان خود در مسئولیت‌ها هستند به طوری که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ آن دسته از هوادارانی که بازنده انتخابات شده بودند نیز از عملکرد صحیح مسئولان استانی قدردانی می‌کردند.
وی به برخی از اظهارات امروز رئیس جمهور در نشست ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور عنوان کرد که نباید ذهن و فکر مردم را نسبت به ویروس کرونای هندی و آفریقایی آشفته کرد بلکه باید آنها را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کنیم.این مسئول در ادامه با بیان اینکه در استان‌های همجوار بیماری با ویروس هندی و آفریقایی مشاهده شده گفت: در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و خوزستان چنین وضعیتی مشاهده شده که باید در استان کاملاً مراقب باشیم.
وعده واکسیناسیونی دولت
جمالی افزود: رئیس جمهور وعده داد که تا آخر دولت ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفر افراد آسیب پذیر در کشور مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.
وی گفت: کسانی که واکسینه می‌شوند خود در برابر بیماری مصون خواهند شد اما می‌توانند ناقل باشند که باید بعد از تزریق واکسن نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونا با بیان اینکه وضعیت کشور رو به بهبودی است و شیب منفی بیماری را شروع کرده‌ایم یادآور شد: در ۱۳ اردیبهشت تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کشور ۱۰۱ شهر و امروز تعداد آنها ۴۶ شهر شده است.
وی گفت: شهرهای با وضعیت نارنجی کشور ۲۳۵ شهر و امروز تعداد آنها ۲۶۳ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت زرد ۱۱۱ و اکنون ۱۳۹ شهر شده و شهرهای با وضعیت آبی هم در کشور نداریم.
جمالی گفت: شهرستان بویراحمد به وضعیت نارنجی برگشته و اگر رعایت کنیم وضعیت از این نیز بهتر خواهد شد ما همواره نگران کسب و کار مردم بوده‌ایم و از اینکه کسب و کار و معیشت مردم تعطیل شود عمیقا نگران هستیم.
وی در ادامه از نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا تمهیدات لازم را در خصوص تعطیلات عید فطر و جلوگیری از مسافرت‌ها داشته باشند و در این زمینه همه دستگاه‌ها را مکلف کرد که به کمک نیروی انتظامی بیایند.
برچسب ها: احد جمالی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار