با پیگیری مجدانه امام جمعه دهدشت مسجد 450 ساله در بافت تاریخی بلادشاپور ساماندهی و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۶۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 03 June 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و مسؤولان استانی و شهرستان ساماندهی مسجد ابوذر غفاری در بافت تاریخی دهدشت افتتاح شد.
این بنای مذهبی مربوط به اوایل دوران صفویه با قدمت 450 سال به علت بی‌توجهی میراث فرهنگی طی سال‌ها متروکه مانده بود.
با پیگیری‌های یکساله امام جمعه دهدشت و تلاش مدیرکل میراث فرهنگی استان حالا مسجد ساماندهی و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در اختیار جوانان هیأتی قرار گرفته است.
نماز در مسجد 450 ساله دهدشت + تصاویر
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین افتتاحیه این مسجد اظهار داشت: دغدغه جوانان هیأتی برای برگزاری محافل مذهبی در بافت تاریخی ما را بر آن داشت تا احیای مسجد ابوذر غفاری را در دستور کار قرار دهیم.
امام جمعه دهدشت گفت: با توجه به اینکه در این محله مسجدی وجود نداشت احیای مسجد تاریخی نقش مهمی در رونق‌بخشی به مجالس مذهبی دارد.
 وی با اشاره به اینکه ساماندهی مسجد بافت را به فضای فرهنگی تبدیل کرده است، افزود: در فازهای بعدی محوطه‌سازی و احداث جاده سلامت نیز اجرایی خواهد شد.
امام جمعه دهدشت تلاش مسؤولان میراث فرهنگی برای احیای مسجد ابوذر غفاری را ستودنی خواند و گفت: انتظار می‌رود بقعه امامزاده جابر(ع) نیز ساماندهی شود.
مجید صفایی نیز احیای مسجد 450 ساله را حاصل پیگیری‌های امام جمعه دهدشت دانست و گفت: برای اجرای فاز نخست پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص اعتبار 100 میلیارد ریالی برای بافت تاریخی دهدشت، افزود: قریب به 30 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته که برای احیای بناهای تاریخی در نظر گرفته شده است.
نماز در مسجد 450 ساله دهدشت + تصاویر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار